• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen
    Saliva123 skrev 2008-10-20 15:58:44 följande:
    någon fler än vi som har bebis i vår säng fortfarande? hur gjorde ni som har dem i egen säng ? när började ni och hur funkar det att somna om efter amning ? tycker att det tar sån tid att få beata att somna om på natten om hon inte får somna vid amningen, och sedan vaknar hon direkt om man försöker att flytta henne... vore skönt att få sova lite bättre dock... tips ?
    Vi har Elton i sägen O har samma broblem, han vaknar så fort vi lyfter han..
  • MissHellen

Nu har vi precis varit o köpt en större tutte Hoppas att de funkar, men jag tvivlar..

Sedan köpte jag fel Dr Brown flaska såg jag nu när jag kom hem Faaan, jag skrev upp de o allt, men glömde lappen.. Nån som har haft en Dr Brown standard?
    Annars får vi väl lämna tillbaka den i morron..

VT: Hur gör jag nu då, du som är proffs Hur mycket ska jag ge Elton?

• Mareldsbarn

Ameli: Ett stort GRATTIS på födelsedagen!

Lana; Vad glad jag blir att höra att ni tagit tag i det hela. Toppen att M är hemma en tid nu så du får landa lite. Ni får landa tillsammans. Ta hand om kropp och själ, det är viktigt.
    Och du gumman, fortsätt skriv här om det känns bra för dig. Vi finns för varandra och du får aldrig känna att det är synd om oss som får höra. Vi VILL höra för vi bryr oss om dig. Kan du så rekommenderar jag att du tar kontakt med bvcpsykologen. Skadar ju inte med ett besök för att se vad det är för något menar jag.

VT; Mår du bättre idag?

Ka0l: jag är rätt nojjig fast också dubbelmoralisk för om någon är förkyld vill jag helst inte att de ska hålla i Julia alls men jag kan sen ta henne in bland affärer och fara och flänga utan problem. Där finns ju massa baciller också menar jag. Kör på ditt race om det känns bra för dig

Jisses vad era barn sover!!! Idag fyller Julia 8 v Och inatt chockade hon oss med sömnen. Hon somnade kl 23 som vanligt och har dragit ut på nästa amning från kl 04.30 till 05.30 men idag fick jag väcka henne kl 06.50! Hon sov alltså från kl 23 till 06-50 utan att vakna! Duktig Tjej

Tågresan gick toppen! Ska inte prata för mycket om mig själv men vi tog mjölktåget upp och det tar då 5 timmar. Väl på tåget så ammade vi lite och sen somnade hon och sov i lite mer än 4 timmar! Det var ju bara att väcka henne en halvtimme innan avstigning för blöjbyte, amning och påklädning! Gick super alltså! Hoppas hemresan går i samma takt

• MissHellen
    Mareldsbarn skrev 2008-10-20 16:49:11 följande:
    Men Lille; jag har missat att din katt är bortsprungen! Har ni fått fatt på den än?
    Kissemissen är tillbaks hemma (Läste de på lillens blogg )
  • lille08
    Mareldsbarn skrev 2008-10-20 16:49:11 följande:
    Men Lille; jag har missat att din katt är bortsprungen! Har ni fått fatt på den än?
    Ja, ÄNTLIGEN är han hemma igen!! Sent igår kväll när jag gick ut med hunden så passade jag på att locka på honom - och jag fick svar! Han kom glatt springande och ville in och det var som ingenting hade hänt. I lite mer än två dygn var han borta! Usch, var orolig jag har varit. Han är ju inte van vid att vara ute och så bor vi nära en stor väg...

Vår stiliga röde hankatt Rippe (maine coon)
    Hemma igen!
  • lille08

Åh fick mail från Buzzador nu att jag kom med i fotoboks-kampanjen! Perfekt, för jag har en massa bilder som jag tog på en kompis bröllop i somras och som jag ändå hade tänkt göra en fotobok av!

• Vilda Tiger

Mareld Tack för att du frågar! Jag mår mkt bättre idag, efter en morgon med högt socker. Nu har jag just varit ute med L på promenad, lyckades komma ut mellan skurarna. Bara regn på oss de sista två hundra metrarna. MissH Jag har haft en vanlig med och det gick också bra! Försök du med den. Tänkte mest att om man har en wide neck så kanske det inte blir strul med amningen. Ska du ge inför kvällen eller är det om du ska iväg och Roger ska mata som du främst har tänkt dig? Om det är för att du vill kunna vara iväg måste du träna Elton när du är hemma! Ifall det inte går. Och R ska ge, tycker jag! Han luktar inte mammamat på samma sätt, och då kanske Elton fattar att av mamma får man tutte, av pappa flaska. Om du ska ge lite ersättning för att han ska sova längre tycker jag du först ska ge bröstet. Vänta sedan en liten stund och ge flaskan. Testa med hundra först,kanske? Lyckeli äter mellan hundratjugo och tvåhundra varje gång hon äter. lille va gott att katten är hemma igen!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

missh:
    jag har standard dr brown, de funkar kanonbra, men de är ju inte riktigt lika lika bröstet som wide-neck! men vi har ingen wide-neck alls utan bara standard!

KaOl:
    jag är inte direkt känslig på det där med infektioner osv. Eller alltså¨, när Ph var dunderförkyld så begränsade vi kel-tiden, men såklart så tog han några blöjbyten och sådär ändå!! Och barn har vi ju itne så många runt omkring oss, så det tänker jag itne på! Skulle nog inte hindra andra barn att klappa på Ted tror jag inte... Men vem vet hur man reagerar... Vi får kanske se det på välkomstfesten

missh (igen): du jag håller med VT, låt R träna med napp och flaska, för han luktar inte bröstmat!!! det är många som säger att det funkar!

• jeng

Saliva:
    Ted har bara sovit 2 nätter i egen säng nu, så vi är helt nya på det också!!!

Jag har bäddat Teds säng med täcke, men bäddat det hårt under madrassen. Sedan så ligger han bara ovanpå täcket och sover nu, utan kudde osv. För det är så han har sovit i vår säng också! Han somnar jättebra själv, men såklart är det ju lite nytt i egen säng, så han har grinat till nån gång nu för att kolla var mamma är och om hon kommer när jag ropar typ

Jag lägger Ted vaken i sängen efter blöjbyte och amning. Poratar lite med honom och sen går jag och lägger mig och släcker lampan bara. Om han grinar efter ett tag så går jag inte upp direkt utan pratar lite med honom i mörkret. Sedan nästa steg så tänder jag lampan och pratar med honom, och sen efter det så går jag upp och kollar så allt är ok. (När jag söver alltså, inte när jag vaknar av hans skrik)

Jag tror att man måste låta dom jobba sig själva till sömns då och då, så de lär sig att de kan somna utan mamma. Men det är ju upp till var och en såklart! Men jag vill inte riskera att hamna i en sits där tex bara mamma duger vid nattning osv.

Man får nog prova sig fram, men jag ville börja med egen säng redan nu iaf, så att han är van vid det. Om bara någon några månader kommer ju en separationsångest-fas för bebisar har jag hört, och då kan det dröja länge innan det funkar bra att lära såna saker igen! Så då vill jag ha det gjort lixom! Så han känner sig trygg.

Svar på tråden Augustibebisar 2008