• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

pissigt väder här också, mitt i landet, så det är i af inte bara på västkusten!! *suck*

ted sov jättebra inatt också, men imorse var han pigg och jag snortrött, så det var ingen bra kombo när jag försökte få honom att stanna kvar i sängen ett tag till! därav skittrött idag och lär väl inte få ett dugg gjort... jag som skulle måla panelen... ja jag får kanske en kick sen om jag får i mig lite mat och kaffe... eller kladdkaka kanske den gick ju adlrig åt i helgen, eftersom de hade med sig äppelkaka!!

kaol:
    vad skönta tt höra att det går bra att börja jobba lite! men du började jobba MED bebisen då? eller var pappan hemma? jag kan ju kombinera lite. vissa saker går ju bra att ha med ted på, medan vissa andra såklart är skönt att ha honom kvar hemma!

suss:
    hihi, nej det är ju en balansgång! älskar mitt jobb också, men såklart älskar jag att vara hemma med! och det lär dröja länge innan jag lämnar ifrån mig barnen på heltid!! däremot en dag i veckan tycker jag känns ganska lagom, bara att få hålla kontakten med arbetsplatsen, och få träffa folk och få göra nåt litet lixom!!

• jeng

hallon:
    vilken butik köpte du de där dressarna i? för ted har en sån liknande på sig just nu, men utan luva. jag letar desperat efter något liknande att ersätta den med, för vi älsakr den båda två!

• Hallonsocka

på kappahl!

jeng skrev 2008-10-21 11:23:47 följande:
    hallon:vilken butik köpte du de där dressarna i? för ted har en sån liknande på sig just nu, men utan luva. jag letar desperat efter något liknande att ersätta den med, för vi älsakr den båda två!
  • jeng

hallon:
    aha... hmm... var ju där bara för några dar sen juh vad kostade dom?

20 frågor.,...

• Vilda Tiger

Hallon

AMEN DU va söt hon är! Njamnjam!

Jucea

Pissskitväder där hos er med, ja... Jag trotsade vädret och gav mig ut på en promenad. Lyckeli vägrade somna inne så det blev sele. Där somnar hon för det mesta inom tio minuter. Och nu ligger hon i vaggan, och jag HOPPAS hon somnar om. Hon vaknar ju JÄMT sekunden då jag kliver in genom dörren då vi är hemma. Suck... hur kan ungen veta!? Nu hör jag henne hosta så då sover hon inte. Dags att roa bebis, med andra ord.

• Hallonsocka

Jucea: Det var tag två för tre, så jag betalade strax typ 300 för alla tre 149 styck tror jag det var!

• jeng

hallon:
    åhhh men det var ju inte så farligt! kanske man skulle packa in ungen i bilen och ta en sväng till stan idag också då! idag har jag dessutom min lilla pruttbil hemma, för ph ska köpa vattenrör till tvättstugan idag VI ÄR PÅ G med renoveringen! vänta bara!!!

vt:
    ted hostar och babblar och allt möjligt när han försöker somna eller när han precis har somnat (tro det eller ej) så jag låter honom bara ligga ett tag till. han får ligga själv sålänge han inte börjar grina menar jag, gör ju inget om de ligger vakna i sin säång en stund heller! ted låg nog en timma inatt medan jag låg och läste. han var supernöjd, pratade, skrattade, sjöng lite!!!

• jeng

MEN VA FAAAN??? Gaaaahhh!!!

Har precis läst igenom massa protokoll och skit ifrån jobbet för att försöka uppdatera mig på vad som pågår där egentligen. Blir så jävla irriterad och förbannad! Saker som är framarbetade under flera år, kommer helt nya tillfällig person och bara "nej sådär ska vi inte ha det längre, vi ska ha det så här"... Och bara ändrar... Jag vet inte, men jag kan ju se utifrån abra protokollen att jättemånga av ändringarna lixom inte är hållbara... Borde man inte reflektera lite mer innan man bara gör om för att göra om??? Tec så har de ändrat grafiska profilen, för att vi ska använda oss av en profil som mer liknar universitetets. Ja, det låter ju bra, men eftersom uni själva är så dumma att de inte tillåter oss att installera teckensnitten som ligger i unis grafiska profil, så hur ska vi då kunna följa den? Jo, nu löser vi det tydligen genom att min vikarie ska sitta och gå igenom alla dokument som skapas, för hon har fåt tillgång till teckensnitten...???? Hallå? Vadå ska hon jobba heltid bara med det???

Så jävla irriterad jag blir faktiskt, det finns hur mycket löpande uppgifter som helst att ta ta gi som ligger i kö, och sen lägger man energi på en sån sak, som uppenbarligen är ett fiasko... man skulle ju iaf kunna ställa sig frågan "varför har vi en egen grafisk profil" innan man bara raderar ut den...

Såna här dagar har jag god lust att komma tillbaka på heltid till jobbet bara för att förhindra att folk gör idiotiska saker som kommer att ge mig merarbete sen när jag väl kommer tillbaka!!!

• Vilda Tiger

Jucea Hahaha! Det är ju toppen att han kan ligga och roa sig själv! Lyckeli gör det ibland på mornarna, då kan hon ligga där med stooora ögon och le när jag kikar ner i vaggan. Men då vet jag ju inte hur länge hon har legat där. Jag brukar låta henne ligga tills hon gnyr "ta upp mig NU annars börjar jag snart gråta!". Man lär sig ju tolka hur de låter. Nu har hon ätit och ligger och leker med sina mobil-ugglor.

• Vilda Tiger

Jucea Jamen PRECIS så är det när jag hälsar på på jobbet med! Jag går alltid därifrån suckande och ser framför mig hur jag och Lina (min kollega som också är mammaledig nu) kommer få reda ut allt trassel då vi kommer tillbaka. Jag orkar inte bry mig nu, men de gör helt konstiga saker ibland! Saker som vi förr har kommit överens om att INTE göra! Men det har de glömt nu. Mina kollegor minns selektivt, kan jag ju säga. Det som har med inomhusgrejer, kontor och dokument att göra minns de INTE! Alltså sånt jag försöker hålla reda på i vanliga fall...

Svar på tråden Augustibebisar 2008