• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Hallonsocka

Zitrus: Hmmm jag har sovit rätt gott Vad är det för en soffa ni har? Vår förra soffa var grymt skön att sova i, den var JÄTTE bred dessutom! Nu har vi ju lädersoffa som faktiskt också är skön att sova i men där sover jag bara på dagarna och jag sover allltid bättre på dagarna

Alltså jag vill förlösa igen Vill inte ha fler barn just nu för nu vill jag bara vara med My och inför nästa så vill jag absolut ha fast arbete :-P Men jag vill uppleva förlossningen igen Det var en så häftig upplevelse!!! Det måste ju anses vara en lyckad förlossning då?

Idag, hör och häpna, ska vi tvätta. Vi ska bland annat tvätta kläderna vi köpte till My igår ska bli roligt att testa dem på henne!

• Hallonsocka

Haha, jag vaknade vid sju också och gick upp för att få en kopp kaffe med A och My hängde med Nu har också hon somnat i sittern ;-D
    Vilda Tiger skrev 2008-10-21 08:43:29 följande:

Gomorron!Här var det morgon kl sju, trots ivriga övertalningsförsök från min sida at sova en timma till. Men nähä, det var bara att gå upp med min smilboll och börja dagen. Nu sover hon dock  sittern...
  • Vilda Tiger

hallon
    Men jag vill MED uppleva förlossningen igen! Ändå hade jag en jobbig sådan. Men jag ser redan fram emot nästa barn. Jag vill inte vänta så länge. Dels trivs jag så  bra med att vara mammaledig så jag kan tänka mig att vara hemma fem år på raken nu. Och sedan vill jag pga diabetesen skaffa alla barn innan jag blir 30.

• Hallonsocka

Ja, jag har ju 6 år innan jag är 30 så det känns inte stressigt så. Nu har jag ju en termin skola, sedan kan jag ju söka jobb bara jag får bättre fp sedan så är jag beredd att skaffa fler barn My får gärna bli kanske två innan nästa tror jag :-P

• Vilda Tiger

zitrus
    Vi har en soffa som inte alls är så skön att sova i. Jag tycker nog den är för mjuk att sitta i med, men det är okej. Det är dock apskönt att somna med huvudet i Marcus knä i soffan! Det brukar (brukade) bli så då vi ser på film. Och varannan minut frågar då M "sover du!" Varav jag vaknar till, mumlar så piggt jag bara kan "nääää då, inte alls!" och somnar om. Jag är ju rädd att han ska säga att vi ska gå och lägga oss i sängen om han upptäcker att jag sover, och det är så sköööönt att ligga där med huvudet i hans knä.

• Vilda Tiger

Hallon
    Men det är ju rätt tätt ändå! Om du blir gravid då hon är två så är hon ju inte mer än tre då nästa kommer. Det är rätt lagom! Jag kan iofs tänka mig ännu tätare. Två år har min syrra mellan sina tre första. Sedan kom sladdisen åtta år efter.

• luzorsus

Tyckte att andra förlossningen var helt annan än den första även om förloppet liknade varandra..Var så coolt att man hade en annan förlossning att relatera till, den igenkännande känslan när allt skedde var cool .

• Hallonsocka

Ja, det är så jag tänker inför nästa....
    Jag trodde däremot att jag skulle ha svårt att hitta rätt muskler då det var dags att krysta men det gick jättebra och ag fick verklien kraft i dem... men vill gå in i förlossningen och kanske känna igen lite mer och ha erfarenheten i ryggen!

luzorsus skrev 2008-10-21 09:11:50 följande:
    Tyckte att andra förlossningen var helt annan än den första även om förloppet liknade varandra..Var så coolt att man hade en annan förlossning att relatera till, den igenkännande känslan när allt skedde var cool .
  • Zitrus

VT: Haha, varför känner jag igen de där med att somna när man kikar på film ? Vad är skönare än att ligga i en trygg famn och sen bara hamna i dvala!

Hallon: Jag vet inte hur jag ska beskriva den, en 3-sits med divan,den ska väl vara ganska "maffig" men den har vart min sovplats redan när jag var gravid. (vi hade en loftsäng, jobbigt att kliva upp dit med mage). Men de är nog den skönaste soffan jag sovit på, synd bara att den lär bli kasserad snart!

• Mareldsbarn

Salvia; Missade ditt inlägg ang amning och nattning igår. Julia ammades och somnade alltid vid den vid 23-tiden och sen la jag henne i hennes säng för att på natten när hon vaknar ta upp henne, amma och låta henne somna om vid amningen i vår säng men nu har vi ändrat om lite igen. Nu tar jag upp henne på natten/tidig morgon för amning och låter henne somna vid amningen, väntar i 10 min så hon får landa djupt i sömnen och sen läggre jag henne i hennes säng. väntar jag inte i 10 min så vaknar hon igen. När jag väl lägger över henne i sin egen säng så buffar jag lite lätt på rumpan och lägger armen en stund runt hennes huvud så hon känner mig sen sover hon så gott.

MissH; Ang att söva ner sina barn. Vi är inte duktiga på det. jag är glad att Julia sover i sin egen säng hela natten nu men vi har krångel på kvällarna och jag känner att jag inte gör rätt men mitt sätt fungerar just nu och jag kör på det ett tag. jag ammar och varvar med att gå omkring på henne. vagga henne och sjunga lite småsånger så somnar hon tillslut. Hon är väldigt orolig på kvällarna och ingenting annat fungerar än så länge. D kan vanka runt med henne i kanske 5 min sen börjar hon skrika igen. Det är bara tutten som gäller och jag liksom du klarar inte av gråten och skriken. Det svider som satan inombords. Jag önskar faktiskt att jag kunde stå ut lite längre än vad jag kan. Jag försöker sitta på händerna för att inte springa och ta henne ibland men jag får panik. Alla kvällar slutar alltid med att hon är i min famn och tuttar tills hon somnar. Jag vet att min bvctant är borta denna vecka men nästa vecka ska jag försöka ringa henne och be om råd. Jag tror att jag och D kan behöva komma dit tillsammans och prata för själv anser jag att D behöver vara mer med vid läggningen men han själv blir så fruktansvärt ledsen att han inte "klarar" av henne så han drar sig hellre undan än tar henne och blir knäckt. INgen bra kombination men som sagt, jag kan hojta vad min bvctant säger sen när jag pratar med henne. kanske vi får något bra råd

Lille; Men vad skönt att han kommit till rätta! Huvva vad orolig man blir när man inte vet. Vilken tur att den lille rackarn hörde dig

VT; Gott att höra att det är bättre!

Lana; Vad glad jag blir att saker är i rullning. Nu väntar vi bara på att psykologen ska höra av sig så du får möjlighet att lätta ditt hjärta för att kunna den finna kraft och energi du i vanliga fall besitter.

Suss; Det är inte lätt att hålla koll på alla här Jag och Julia har tågat från Gbg till sthlm. 5-timmars tåget tog vi igår och far hem på torsdag. Det gick super. Jag var lite nervös men hon sov nästan 4 timmar så jag är jättenöjd Nu är jag däremot nervös för hemresan hihi.

Svar på tråden Augustibebisar 2008