• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

HALLON: Jag tyckte också det var jobbigt att Lyckeli är så förälskad i sin napp först, men har släppt det nu. Om den nu är så god så får hon väl ha den då. Ikväll är jag ensammen hemma, för M jobbar, och Lyckeli sover redan gott. Det kanske blir House. Eller lite disk. Troligen House... SUSS: Nä, stackars Miranda! Det är ju inte så lätt att förklara för en tvååring, antar jag, varför man har ont heller. Hoppas det går över snabbt! Och va synd att du inte kan gå på bion... Sånt kan göra mkt en vanlig vardag!

• Hallonsocka

Ja, det kändes lite bättre för mig också då jag läste att napp eventuellt kan ha gynsamma effekter mot psd...
    *knock on wood*

Vilda Tiger skrev 2008-10-21 20:54:59 följande:

HALLON: Jag tyckte också det var jobbigt att Lyckeli är så förälskad i sin napp först, men har släppt det nu. Om den nu är så god så får hon väl ha den då. Ikväll är jag ensammen hemma, för M jobbar, och Lyckeli sover redan gott. Det kanske blir House. Eller lite disk. Troligen House... SUSS: Nä, stackars Miranda! Det är ju inte så lätt att förklara för en tvååring, antar jag, varför man har ont heller. Hoppas det går över snabbt! Och va synd att du inte kan gå på bion... Sånt kan göra mkt en vanlig vardag!
  • m0e

Lille- Vilken skoj Fotolek! Den ska jag definitivt vara med på! Ska se om jag hinner knåpa ihop en bild idag.

Carina- Men fy vad hemsk! Usch, det är sådant som inte borde få hända!!

Suss- Ujuj stackars tjejen! Jag har haft nackspärr EN gång och då kände jag mig döende :P Hur kul kan det då vara för en liten aktiv 2-åring? Hoppas det går över snart.

Prassel i godispåsen.. suck, nu börjar jag känna mig deppig. Ska detta sötsug aldrig gå över??

• MissHellen

Mareldsbarn: Precis så var de för oss oxå! Med nattningen o allt.. Men nu när vi har pratat om de o jag har sagt hur jag känner är allt mycket bättre! R har tagit nattningarna (ja, sövt ner E o sedan har jag ändå måsta gått dit med bröstet ) o han är mer säker på sej själv! Så prata med varandra, jag tror de är skit viktigt, att D vet hur du känner. Att han är minst lika viktig som dej!

Nää, Nu tänker jag skita i alla tips (Ta de inte på fel sätt allihopa nu, för ni är helt underbara som vill hjälpa till!) o bara göra de som funkar för oss!
    Nu får de vara nog med dåligt samvete, bara för att Elton inte tar tutten o inte somnar sjävl?! Nää, De finns barn ute i världens som har de 100 gånger värre än han! Vi ska njuta av varandra o göra de som funkar för oss Han kommer ju inte vilja ha bröstet tills han är 15 iaf!

Nu har jag bestämt mej

• Snart sommar

MissHellen: Bra! Kör hårt . Det är precis så man ska göra, läsa tips, men göra sen precis vad man vill.

Nu har vi varit och storhandlat. Skönt att få det gjort. A sov hela tiden och vaknade för mat först när vi kom hem igen. Gott det. Nu käkar jag lite och sen får jag ta över lillen igen.

Fick postat lappen om namnen också.

Jag har inget emot napp. Lillan släppte den utan problem när hon var 2½ och lillen när han var 8 månader (samtidigt). Fast dom har ju bara fått ha den när dom ska sova och vid tröst. Kör samma stuk med A.

• Amelie

Lille: Jag är med i fotoleken. Jätteskoj!!

Jag hinner inte med idag, jag kommer med den bilden i morgon istället!

Jag har haft andra hektiska dagen idag. Middag och fika för 12 personer. I A:s familj är det tradition att alltid uppvakta på födelsedagen. Och allt som allt är vi nu 16 personer.

Jag gjorde Taco-paj och sallad. Och bakade en till herrgårdstårta, morotskaka fanns kvar sedan igår.

Vilken tid går era bebbisar och lägger sig?? Vi har som mål att gå och lägga honom halv åtta. Men idag blev det lite senare. Jag fick honom som tur är att sova i sjalen lite, han var jättetrött redan innan gästerna kom, hade världens utbrott. Men efter en stund i sjalen lugnade han ner sig och sov medan vi åt. Skönt!!

• Vilda Tiger

SNART: Så gör vi med. Napp vid kink och läggdags. Men jag märker att jag gärna tar till den allt oftare då hon är lite pluttig.

• lille08
    Miss H: Tycker absolut att du gör rätt i att göra det som fungerar för er och att njuta av varandra. Bebis-tiden är ju som sagt så himla kort... och innan man vet ordet av det så har de annat för sig än att gosa med mamma!

m0e: Ja, var med på Fotoleken du också! Bara skoj om vi blir många som lägger in bilder där. Nu får ni alla hjälpa till att klura ut nya teman också!
    Lägger in länken till Fotoleken här igen ifall någon missade den:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

Hallonsocka: Jag har också hört att napp ska minska risken för PSD. William älskar sin napp och tog den redan när han var ett par dygn gammal. Han har ett stort sugbehov och hade han inte tagit nappen så hade det förmodligen varit jag som var hans napp.
  • MissHellen

Snart sommar skrev 2008-10-21 22:10:02 följande:

MissHellen: Bra! Kör hårt . Det är precis så man ska göra, läsa tips, men göra sen precis vad man vill.Nu har vi varit och storhandlat. Skönt att få det gjort. A sov hela tiden och vaknade för mat först när vi kom hem igen. Gott det. Nu käkar jag lite och sen får jag ta över lillen igen. Fick postat lappen om namnen också.Jag har inget emot napp. Lillan släppte den utan problem när hon var 2½ och lillen när han var 8 månader (samtidigt). Fast dom har ju bara fått ha den när dom ska sova och vid tröst. Kör samma stuk med A.
    Japp, så får de bli
    Mamma gjorde precis samma med oss syskon (fick jag veta i dag) o de blev ju människor av oss oxå haha!

Jag önska Elton tog nappen, kanske hade varit enklare o sova ner han då, men vad ska jag göra när ingen napp alls funkar?
    Nej, här tar vi bröstet!
  • Vilda Tiger

Jag har uppdaterat bloggen med två roliga episoder som syrran berättade i telefon nyss. Läs gärna om ni vill. Jag tycker de är hysteriskt roliga men jag kankse är hemmablind... www.troll.bloggagratis.se

Svar på tråden Augustibebisar 2008