Inlägg från: MissHellen |Visa alla inlägg
  • MissHellen

Augustibebisar 2008

Jag hade noja över att jag fyllde 20 förra året haha! Vill inte tänka på hur de kommer bli vid 30 för mej

• MissHellen
    jeng skrev 2008-10-20 13:03:42 följande:
    HAHAHA!! "jag fUller"... jani... kan bara ursäkta mig med att min dator kör diagnostest föratt jag måste reparera den, och att jag skriver på min gamla fula trasiga dator där jag missar tangenterna hela tiden!! Missh:Ja, jag sitter ju uppe med honom (han sover i soffan) på kvällen tills det är dags för sistamålet mellan 23-01. Då matar jag och byter blöja, sen är han ju vaken när jag lägger honom i spjälsängen! Men han somnar ju själv, eller om man får prata lite med honom!! Sen gör jag likadant efter amningarna sen. vi ammar i sängen eller fåtöljen, och sen lägger jag han i sängen medan han är vaken!
    Jag vill oxå att Elton ska somna själv Men han tar inte tutten, harat sova själv o hatar att ligga still haha!
  • MissHellen
    Saliva123 skrev 2008-10-20 15:58:44 följande:
    någon fler än vi som har bebis i vår säng fortfarande? hur gjorde ni som har dem i egen säng ? när började ni och hur funkar det att somna om efter amning ? tycker att det tar sån tid att få beata att somna om på natten om hon inte får somna vid amningen, och sedan vaknar hon direkt om man försöker att flytta henne... vore skönt att få sova lite bättre dock... tips ?
    Vi har Elton i sägen O har samma broblem, han vaknar så fort vi lyfter han..
  • MissHellen

Nu har vi precis varit o köpt en större tutte Hoppas att de funkar, men jag tvivlar..

Sedan köpte jag fel Dr Brown flaska såg jag nu när jag kom hem Faaan, jag skrev upp de o allt, men glömde lappen.. Nån som har haft en Dr Brown standard?
    Annars får vi väl lämna tillbaka den i morron..

VT: Hur gör jag nu då, du som är proffs Hur mycket ska jag ge Elton?

• MissHellen
    Mareldsbarn skrev 2008-10-20 16:49:11 följande:
    Men Lille; jag har missat att din katt är bortsprungen! Har ni fått fatt på den än?
    Kissemissen är tillbaks hemma (Läste de på lillens blogg )
  • MissHellen

VT & Jucea: Tack så himla mycket! Nu måste jag bara kopiera de o spara Så jag kommer i håg!

VT: Vi tänkte mest bara träna nu, för att nångång måste väl mamma ut själv kanske
    Så om de är dag då, vad ska han ha då? Samma eller?

Då ska vi börja testa i morron

• MissHellen

Men jag vet inte riktigt om jag vill ge ersättning :/

• MissHellen

Va duktiga ni är allihopa med o söva ner dom.. Känner mej skit dålig då de inte funkar alls för mej :/

Men nyss la vi ner Elton i vaggan, R hade sövt ner han i famnen, utan tutte o allt! Så jag sa de, ska vi testa lägga han i vaggan, han vaknar ju ändå om du lägger ner han i sängen. Men i sängen får han alltid bröstet.. Men han sover fortfarande, fast de har bara gått typ 10 minuter Men de är mycket för att vara Elton!

• MissHellen

jucea: Men, nu har du fått mej o grina! Tänk, att nån man egentligen inte känner är så himal engagerad! Nää, fy på dej

Men, jag är en toffel! En fjantig toffel som inte vill att Elton ska vara ledsen.. Vet att de inte är bra! Men, jag vet inte hur jag ska göra. Jag kan bara inte låta han ligga o grina! De funkar inte, jag försöker hålla ut så länge som mojligt, men de slutar med att han är i min fam ändå (inte alltid med bröstet)!

De med att han äter/snuttar på nätterna, jag vet bara inte hur jag ska "få ur han de". Han tar verkligen inte tutten, tummen funkar bra på dagarna, när han har lite o göra (de har kanske låtit som att jag är helt emot att han tar tummen, men så är de inte! Men, hade jag fått välja hade jag lätt valt att han skulle ta tutten i stället, den är ändå lättare o sluta med, tummen sitter alltid kvar. Men som sagt, vill han suga på tummen så är de klart att han får de. Tror dessutom han bara kommer ta den sedan!). Men hur ska jag få han o inte snutta på nätterna då? Jag har verkligen ingen aning..

Vi försöker verkligen träna med pappa o Elton, för jag orkar bara inte att alla nattningar! Dock slutar de alltid med att jag ligger där med bröstet ändå, han vaknar ju alltid då vi lägger ner han.. Nää, nu börja jag grina för de oxå (absolut inte ditt fel jucea, ta de inte så!)

• MissHellen

Amelie: Gud så kul Hoppas du haft en toppen dag!

Lana: Ja, tjejerna här inne är verkligen guld värda! Vi är som en liten familj ändå

Svar på tråden Augustibebisar 2008