Inlägg från: MissHellen |Visa alla inlägg
  • MissHellen

Augustibebisar 2008

jeng skrev 2008-10-27 16:12:36 följande:
    missh:sådär ser min mjölk också alltid ut efter bara en liten stund i kylen. har också fått höra att det är helt normalt.
    Skönt o höra Då ska R få ge E när han vaknar
  • MissHellen

Linn: Elton är inte häller nöjd om han inte får vara i famnen Så du är inte ensam! Han är precis lika dan, får svårt o sova på nätterna. SÅ känn dej inte ensam

lille: Kortet var jätte fint, men jag tyckte att W´s ansikte försvann lite bakom blomorna. O han är ju bara för söt för att inte synas (Hoppas du inte tar illa vid nu :/)

carina: Såg reseptet i din blogg, de SKA jag testa! Såg hur gott ut som hällst

Måste berätta en sak I natt så gav jag Elton tutten då han aldrig kom till ro. O vet ni vad?! Han tog den o somna Woho! Mammas lilla prins börja bli duktig
    Dessutom gick pappa in i går o gav han tutten två gånge, då somna han om igen! Jag är så stolt!!!

• MissHellen

Lillastjärna: Har ni redan varit med i tidningen? Iså fall missa jag er

Till farsdag handla jag igår, köpte svart A4 papper, vit finger färgo en vit ram, ska öra Eltons händer o fötter o rama in Sedan blir de samma till min pappa,med alla oss syskon + elons händer

Nu är vi hos mamma o pappa jag o Elton Super mysigt då alla mina syskon är hemma o har lov o är hemma! Mamma o pappa är oxå lediga Underbart!

• MissHellen

Hallå hallå Nu var de länge sedan.. Känns som en evighet!

Hur mår alla? Växer alla bäbisar (bäbisar o bäbisar, dom är ju stora nu ) som som ska?

Jag o Elton har varit hos mormor o morfar (mina försäldrar) i en vecka nu Kom hem i går! Vi har haft de super mysigt med massa mys med hela familjen!

Har de hänt nått speciellt? Har inte hunnit läsa nått alls. Ska se om jag hinner de nu, Elton har soveit i över 3 timmer nu, så han lär nog vakna snart Jag hoppas de iaf, mina bröst sprängs snart haha!

• MissHellen

Elton somnar allt mellan 19-22, sedan äter han varannan timme (fortfarande!) vaknar vid 07.00-07.30 sedan somnar han vid 9 sover till 12 är vaken 1-1½ timme, sover i 2 timmar kanske. Sedan sover han bara små snuttar innan han somnar för kvällen..

I dag ska vi på 3 månaders sprutan :/ fyy! Men de ska bli kul o se vad prinsen väger De var jätte länge sedan vi var o vägde han.. Så jag gissar på att han är kanske lite över 7 kilo nu. Men vi får se

jucea: Vad väger Ted nu?

• MissHellen
    jeng skrev 2008-11-04 12:30:15 följande:
    missh,vikten var 6410 igår, o längden 63 cm, huvudomfång 40.5ted klarade sprutan kanonbra på plats men var ledsen hela em o kväll, tills ph kom hem med alvedon flytande! trode jag hade hemma men hittade inte...
    Okej

Elton vägde 7160g, 63½ lång o huvudomfång var 41½ (om jag minns rätt, jag var så nervös över sprutan )

Elton var så duktig med sprutan, han grina till en snabbis bara Sedam var de bra! Har alvedon hemma, så vi får väl se hur han blir ikväll..
  • MissHellen

jucea: Ja, men ändå hade han inte gått upp så mycket denhära gången Men han går iaf upp som han ska! Ja, nu dom sista gångerna har han följt samma kurva.
    Haha, jag tycker Elton är took tung o bära på haha!

Ojdå, Sover Ted vara så lite på dagarna? De är då Elton sover som bästa haha, dom är tvärtom varandra dom!
    I går sov Elton i nästan 4 timmar

• MissHellen
    jeng skrev 2008-11-04 13:56:58 följande:
    missh:haha, ja han sover ju jättebra nattetid, och kvällen kan jag ju räkna med att han sover i princip. men dagen, nepp då ska det lekas och kelas och gå och stå och sitta och allt annat dumheter som han iten har fattat att han är för lite för ännu!
    Ja, men då får du gjort nått på kvällarna i stället för då, de får ju INTE jag kan jag lova De är då Elton har sin lilla period han vill vara extra vaken o gosig

Men på dagarna hinner jag iaf lite, så de är skönt
  • MissHellen
    luzorsus skrev 2008-11-04 14:33:25 följande:
    Tova har nu varit hemma i 9 dagar pga höstlovetc. Imorgon är det dags för dagis igen...så ringde de idag och berättade att 11 barn+ 1 fröken var hemma magsjuka! De hade ju skrubbat och så men ville att vi skulle veta om det....Åhhh, vad drygt! Vill ju helst inte att Tova blir magsjuk och sen ev. Myra. Men Tova skulle behöva aktiveringen de har på dagis...Hur göra? Funderar på att ha henne hemma...Hur skulle ni göra?
    Nu har ju jag inte barn på dagis.. Men, jag HATAR magsjuka o skulle aldrig chansa på o få de! De är bland de värsta jag vet.. Så jag hade haft tjejen hemma, men de är jag
Svar på tråden Augustibebisar 2008