• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Salvia
    Inboxa Lille och se om hon hinner få med dig! Jag vet inte om gruppen är full än.

• lille08
    Saliva123 skrev 2008-10-22 09:36:40 följande:
    hade missat detta, är det för sent för mig..?
    Nej då, det finns nån eller ett par platser kvar, så inboxa mig ditt namn + mailadress + önskad blöjstorlek om vi vinner.
  • goshheidi

Godmorgon! Ojoj så ni har skrivit! Över tjugo sidor sen jag skrev här senast. VT..du som e så bra på att sammanfatta ;) *flirt, flirt* :) Vad har hänt?

Jag var på efterkontroll idag. Allt var bra och såg bra ut och jag fick även recept på influensavaccinet som jag ville ha. P får sin spruta imorgon, så får vi hoppas att vi på det sättet kan skydda F lite genom att vi inte drabbas av flunssan dethär året...

Inget preventivmedel bad jag om att få :) Så få se nu då när nästa gravidtete tar fart... :) Har inte fått mensen än, men det är skönt när den är borta, så för min del får den gärna vara borta ett par månader till.

En mamma som var på BB på samma gång som jag, var också på efterkontroll idag. Det var roligt att sitta och småprata lite med henne och lugna ner nerverna innan kontrollen.

• Saliva123

jag kan redigera dem i iphoto eller frörhandsgranskaren men jag har aldrig lärt mig hur man komprimerar en bild... hilfe!

Amelie skrev 2008-10-21 15:46:43 följande:
    Nej, jag ser bara tre vackra bilder på dig i din standardmapp. Jag tog den från presentationen. Det kan vara så att dina bilder är för "stora". Det står hur stora de får vara i reglerna i galleriet. För att kolla storleken går du på filen och högerklickar och väljer Egenskaper.När du öppnar filen i din dator kan du troligen välja att redigera den och komprimera den för hemsidor. Sedan väljer du "Spara som" och ger den ett nytt namn (så att du inte förstör ursprungsfilen). Hängde du med??
  • MissHellen

Tack allihopa fö rkommentarerna om hansbandet, jag är super nöjd

Här är seidan: dreamsofpearls.blogspot.com/ sedan skriver man till hennes mejl om vad man vill ha Super bra!
    Jag ska beställa ett till mamma i julkpapp med alla oss barsn namn

Mareldsbarn: De kommer säkert gå skit bra Bara D ger sej fan på att de ska funka så

Ja, nu känns de skönt att jag bestämt mej för att köra på vårat rase
    mOe, skönt o veta att de funka för er. Så nu känner jag mej ännu mer peppad! Jag skiter i vad andra säger nu

• MissHellen

goshheidi: Vaaaaaaaa, blir de en till SNART?

• Hallonsocka

MissH: Ett ypperligt beslut tycker jag och dessutom det som antagligen fungerar
    bäst också!

Snart sommar: Ja, hon sitter ju absolut inte med nappen. Hon får nappen om det av
    någon anledning är så att jag inte kan fungera som napp för tillfället
    (vilket sker oftast i samband med att hon är övertrött och kinkig)

BV: Åh vad underbart det är att ha fått följa er historia Lilla söta Gabriel!

Nu ska vi äta frukost. Jag och My har dagit oss fram till nu, jag är ännu dödstrött
    *suuuck* Kaaaffe!!!

• goshheidi

MissHellen, nä jag tror inte det blir så snart. Mensen har ju inte ens kommit tillbaka än... fast det finns ju förstås en liten chans, men jag tror inte det.

• Vilda Tiger

Heidi
    Haha! Tagen på sängen blev jag! Vad har vi talat om... Hm. Om MissHs Eltons tuttande på MissHs boobs, om Juceas renovering, om Marelds resa till Stockholm, om Carinas väns barn som föddes i v 25 och tyvärr inte klarade sig, om namnfest (Salvia, jag), om hur man lägger barnen bäst, om barns egna sängar, om förkylning. Tror det var det mesta. Jo, lille har startat en ny tråd med en skitrolig fototävling!

• Carinamamma84

Oj vad ni skriver hehe
    Nu är jag hemma efter att ha lämnat dottern på dagiset
    Igår gjorde jag fint med bloggen ska ta fram mer bilder nu

Svar på tråden Augustibebisar 2008