• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

missh:
    du har samma overall som jag har till ted ju! den grå med 2 dragkedjor på i fram... vad har ni för storlek och hur passar den??? jag väntar på lite kallare väder så det ska gå att använda den. den är ju lite lite stor ännu, megastor i ärmar och ben ju...

• guldring

Usch vad hemsk om dessa barn som inte får börja sitt liv heller..
    Min bror har fyra barn och två av dessa barn har en sjukdom som heter INCL..ena är 7 år och den andra är 5 år..dom bara ligger,blir slangmatade..lever i en helt annan värld.Dom kommer inte att leva många år till.Det är så sorgligt att se dom när dom bara ligger och man vet att dom inte kommer att leva länge till.

• MissHellen
    jeng skrev 2008-10-22 13:48:53 följande:
    missh:du har samma overall som jag har till ted ju! den grå med 2 dragkedjor på i fram... vad har ni för storlek och hur passar den??? jag väntar på lite kallare väder så det ska gå att använda den. den är ju lite lite stor ännu, megastor i ärmar och ben ju...
    Jaså? Den är super bra! Fast stooooor i armar o ben! 4-6 månader tror jag att de är, men de var ända str som fanns o jag ville ha den
  • jeng

ahh, ja, men det är den storleken vi har också!! 68 (4-6 mån) jag köpte den för längesen och tänkte att den storleken lär ju funka nån del av vintern iaf, antingen första halvan eller andra halvan!!

den börjar bli lagom i kroppen men är ju skitlång i ärmar och ben... men om det är så på elton så kanske det bara är så i storleken... hmm... kanske bäst att börja använda den då! men det har ju inte hunint bli så kallt ännu! jaja, jag ska gräva fram sittdelen i vagnen också och då behövs ju overallen helt plötsligt!

• MissHellen

De stog ingen str i Eltons, gick o kika förut haha! Men som sagt, den är bra i kroppen men stor i armar o ben!

Elton sover ju ute hela dagarna Så de är därför han har overoll på sej!

• S u s s

Bra länk MissH!
    Precis min inställning. Ammar (fast jag nyss gjorde det ) så jag skriver inget mer just nu..

• jeng

Jag tror inte heller att bebisen i första hand skulle må dåligt på nåt vis av att få närhet när den behöver. Jag tänker mer på aspekten att man som mamma måste orka med också!!! jag vet lixom inte vad jag skulle göra om jag inte fick mina pauser om dagarna, och få andas lite!! Och jag anser mig inte vara en sämre mamma bara för att jag känner att jag behöver tid för mig själv också och inte bara leva genom barnen!!

• Hallonsocka

Precis sådär tänker jag som det står i artikeln, och visst håller jag med dig också Jucea, men det är då pappa får komma in i bilden Är det bröstet som gäller funkar ju inte A riktigt Men annars så är han mästare på tröst, blöjbyte, trygghet och ömhet!

Oj vad vi rännt runt idag ska blogga om det senare idag tror jag

Svar på tråden Augustibebisar 2008