• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • goshheidi

VT :) hihi. Tack för sammanfattningen. Nej så tråkigt med Carinas väns bebis :( Fy va ledsen jag blir. Och igår fick jag också reda på att en nära vän fick missfall efter två års försök :( Hon va "bara" i v.7, men ändå. Man hinner ju bli förälskad i det lilla pyret jättesnabbt... Så det var inte roliga nyheter igår.

Vad heter lilles fototråd?

• MissHellen
    goshheidi skrev 2008-10-22 09:55:49 följande:
    MissHellen, nä jag tror inte det blir så snart. Mensen har ju inte ens kommit tillbaka än... fast det finns ju förstås en liten chans, men jag tror inte det.
    Okej Men ni planerar en till, ganska snart då?
  • goshheidi

MissHellen, ja, eller nej, eller kanske :) haha. Det är såhär, att vi gör inte så mycket för att det inte ska bli en till men vi gör inte så mycket för att det ska bli heller hahaha. Men vi har sagt att blir det så blir det, och vi är glada om det kommer en skrutt till. Men om det inte kommer nåra fler barn så är vi i alla fall jättelyckliga över att ha fått lille Felix.

• goshheidi

Hahahah! Läste just din blogg VT. Stackars öl-killen som inte trodde på henne!! :)

• Saliva123

Nu har jag inboxat lille! Hoppas vi vinner nu också!

MissH

skitsnyggt halsband, ska kolla in länken. vad fick du ge för ditt?

Måste berätta angående sömndiskussionerna. Var med en kompis och snyltade lite på hennes mysiga mammagrupp igår, de fick i maj. Vi var hemma hos en av tjejerna (underbart hus, flashig inredning, nybakt chiabatta- och muffinsfika med espresso... lyx!) och vi jämförde lite bebisar, Beata 8 veckor och deras bjässar Jag frågade om alla deras sov själva och när de i så fall började. En tjej såg förskräckt på mig och frågade om Beata FORTFARANDE sov hos oss! De hade tusen tips såklart och väl hemma pratade vi lite. Vi sa att vi ville börja lite försiktigt att vänja att sova själv, fast nära oss. Så efter maten åkte A och köpte ett bord och jag badade Beata och ammade och hon fick på pyjamas och sedan lade jag henne i sin vagga. Där satt jag och höll om henne. Ibland känns det som att hon liksom jagar upp si själv av sina egna sprattelrörelser. Så jag lindade in henne lite och höll en arm om henne och hon sög på napp. Hon somnade ganska snabbt, vaknade efeter ca 15 min. Samma procedur igen... Vaknade efter 5 min... Efter den tredje gången (vid 20.30) sov hon skönt själv till 23.30! Lovely! Under tiden hann vi sätta upp skrivbord, flytta över säng till gästrum, knulla ( ) lite i gästrummets säng, börja sätta upp nya garderoben, ligga och småprata o mysa och läsa lite!!!! Mer sånt Beata! Sedan sov hon natten i vår säng, och hon sov bättre och lugnare än hon gjort senaste dagarna under hennes kris. NICE!

Idag ska jag in till stan. Köpa målarfärg för att göra fot- och handavtryck, lite minifom som är slut och så ska jag leta efter textilfärg som man kan spreja på tyg som inte går att köra i tvätten. Någon som vet om det finns och i så fall var det går att få tag på? Köpte ju precis som miss H en ny beggad vagn och allt tyg är påfärgat svart och skitfräscht, men suffletten är solblekt och ser grå ut i jämförelse. Borde ju finnas tycker man?

VT

I din sammanfattning till Heidi skrev du att vi pratat namnfest. Jag bad ju om lite tips, men trodde inte att någon svarat... Har jag missat massa bra nu??!

ha en bra dag brudar!

• Saliva123

Det var inte farligt! Hmm...kanske ska ta och slå till...

MissHellen skrev 2008-10-22 11:02:26 följande:
    Salvia: 160kr med frakt
  • BebisVagga
    KaOl skrev 2008-10-22 08:56:01 följande:
    BV: kan tänka mig vilken enorm känsla!!!! så himla underbart att allt gått så bra
    ja det e det.. man har varit rädd mycket
Svar på tråden Augustibebisar 2008