• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl

lana: ja jag funderar på att testa till bröllopet...

hallon: ska försöka fixa in bilder från när jag var liten så får ni avgöra

• Lana

jucea; JÄTTE BRA! du är skit duktig...snart är din fobi borta vännen!

hallon; nä har inga på datan...hmm jo det har jag...ska kolla upp detta...men Elly är mer en kopia av far sin

KaOl; ja det tycker jag absolut...du ska ju vara vackrast då och ska man vara fin får man lida pin

• KaOl
    Svar på #732
    ja jag ska ju det . Fast det är nog läge att testa någon dag före - snacka om att förstöra allt genom att få mjölkstockning!

Hur mår du idag förresten? Känns det lite bättre när du inte går ensam hemma?
  • Hallonsocka

Hihi! Hejja hejja! jag har ännu inte vågat göra nått sånt du är cool!

jeng skrev 2008-10-22 21:57:47 följande:
    men imorrn är det en dag på stan, med mammafika med växjögruppen för första gången!! *modigt av mig, men det blev lättare när 2 i min mamma grupp från mvc har gått med där också* sen på fredag ska jag till linda (kompisen som höll demot ikväll) och fika med ted också!
  • jeng

Tack för uppmuntran! Jag har ju inte vågat ju, jag är så himla rädd att inte känna igen folk, eller att de inte ska känna igen mig. har gjort så en gång förut, jag var osäker på om det var en fiakgrupp som satt eller om det var nån annan, så till slut så vända jag och gick hem igen!! usch vad pinsamt! Men nu nöär det är 2 mammor med som jag känner igen så känns det genast bättre, så nu tvekade jag inte ens att skriva upp mig på en fika Det gäller nog bara att ta sig i kragen! jag behöver det ju så himla väl!!

• Vilda Tiger

Haha, jag terrade bildlekstråden lite! Se de två sista inläggen bara, är ni snälla. Go natt!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Lana

KaOl; ja precis men det är bar en dag...fast mjölkstockningen håller ju i sig längre...är det inte bättre att inte prova innan?så du inte får mjölkstockning dagen innan??
    jag mår mycket bättre när mikael är hemma...det är något helt annat...måste bara figurera ut hur jag ska klara detta på egen hand sen...ska ju träffa psykologen på onsdag så vi får se hur det går..

jucea; ja precis...blir säkert jätte bra tror jag...fråga annars efter signalement typ vad de har för jackor eller dyl på sig!

• jeng

kaOl:
    Tänkte precis som Lana sa, vad gäller mjökstockningen och bh. Jag hade INTE provat innan, utan snarare provat bara just den dagen, för då kanske det OM det händer inte dyker upp förrän dagen efter åt istället för att du ska gå hela dagen med det!!!

Lana:
    vad skönt att du mår bättre av förändringarna som skett!!! jag känner ju mig lite halvdeppad till och från, men det blir aldrig sådär illa, just för att jag hinner ngp itne ens sätta mig och fundera över det riktigt Tyvärr var det så det var förra hösten också, när jag blev sjukskriven från jobbet. Jag körde på och hann inte reflektera över hur mycket ÖT eller så det blev, förrän skadan var skedd. Sen rasade allt... Nu är jag iaf medveten om risken och får försöka hålla ögonen öppna lite på mig själv och mitt humör osv. Men jag försöker pressa mig själv till att komma ut på så utflykter eller shoppingturer eller fikor eller såna saker nu iaf, just för att jag inte ska gå ner mig för mycket i hemma-mamma-rollen! Älskar ju att vara mamma, men man måste ju få vara sig själv också!! Igår fick jag ju tec LÄSA i 3 timmar när ted och Philip sov, och GUD VAD SKÖNT det var!!

• Lana

Jucea; ja det är faktiskt skönt att inte vara riktigt SÅ nere jag varit ett tag...ja det är ju lätt det är så med att man inte vill att det eg ska vara så men det är det och när man till sist inser det är det redan illa..så är det typ här...nä det är jätte bra att du tvingar dig ut,du kommer märka att det inte är så farligt och peppa dig själv att fortsätta ta kontakt med andra..haha ja underbar egentid..hmm läsa...

Svar på tråden Augustibebisar 2008