• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • gookie

Jag köper ingen barnmat alls och har aldrig gjort du jag lagar maten själv. Men jag köper aldrig tex något från Coca Cola eller Israel tex. Tycker man ska tänka på att man faktiskt stödjer dessa hemska företag genom att köpa av dom. Undrar om inte sojakorven vi äter e från Nestle då ska jag försöka hitta ett annat alternativ men tror fasiken att de flesta vegetariska produkter kommer från dom. Ska kolla upp det. Mc Donalds e vi i stort sett aldrig på heller. Vi hade bråttom var iväg och behövde mat så vi gick mot Mc Donalds men vände några meter innan. Vi ville inte våran dotter skulle få sitt första Mc mål där. Vill inte ta henne dit.

• Garageänkan

blivande mamma 24 skrev 2008-10-17 22:58:26 följande:

va e det som nestle har gjort , min internet e seg så ja kan inte kolla på youtube.
    www.nafia.nu/bojkott/
  • Obehörig

verkar ju finnas en bunt goda människor här på fl, när jag sökte på nestlé innan jag skrev inlägget så hittade inte mycket om deras ondska.
    kul att se att det fortfarande finns människor som bryr sig och försöker göra skillnad i den här sjuka världen vi lever i.

• Garageänkan
    Obehörig skrev 2008-10-17 23:20:40 följande:
    verkar ju finnas en bunt goda människor här på fl, när jag sökte på nestlé innan jag skrev inlägget så hittade inte mycket om deras ondska.kul att se att det fortfarande finns människor som bryr sig och försöker göra skillnad i den här sjuka världen vi lever i.
    kan säga som så att... det har väl funnits ett hundratal trådar här på FL om olika saker man bör tänka på som tex att inte stödja olika företag och vad man konsumerar osv men de har lagts ner för att skaparna märkte snabbt att FL inte är ett forum som tänkande individer TYDLIGEN undviker (lär ju få en anmälan för detta inlägg ) eftersom kommentarernas nivå låg på denna:

Vaddå bojkotta Coca Cola det är ju GOTT ju
  • Garageänkan

Är det inte ödets ironi att just en MC donalds reklam finns ovanför denna tråd just nu... Propagerar för deras nyttiga val för barn...

• Lolilla

Nestle, Coca Cola och McDonalds är vidriga. Mina surt förvärvade slantar får de inte i alla fall

• Garageänkan
    Garageänkan skrev 2008-10-17 23:24:33 följande:
    kan säga som så att... det har väl funnits ett hundratal trådar här på FL om olika saker man bör tänka på som tex att inte stödja olika företag och vad man konsumerar osv men de har lagts ner för att skaparna märkte snabbt att FL inte är ett forum som tänkande individer TYDLIGEN undviker (lär ju få en anmälan för detta inlägg ) eftersom kommentarernas nivå låg på denna:Vaddå bojkotta Coca Cola det är ju GOTT ju
    Vad knäppt jag skrev eller inte skrev det hoppade visst iväg där

" skaparna märkte snabbt att FL är ett forum som tänkande individer TYDLIGEN undviker " skall det givetvis stå och inget annat!
  • Umm Elias

Bojkottar ni dessa företag borde ni bojkotta allt från Israel också.

• Garageänkan

Umm Elias skrev 2008-10-17 23:32:41 följande:

Orsak?
  • PerG

...och USA... och Ryssland... och Kina och Vitryssland och Frankrike... och Polen... och Norge... och Island.. och Japan... osv osv..

man kan ju faktiskt bojkotta ihjäl sig om man vill det.. finns alltid anledning till att bojkotta något om man bara tittar lite närmare..

Umm Elias skrev 2008-10-17 23:32:41 följande:

Svar på tråden stödjer ni mördaren?