• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • Lena
    Nadadija skrev 2008-10-17 22:38:45 följande:
    Varför bojkotta Nestlé? Hur har dom mördat bebisar?
    Dom har gjort en hel del mycket tvivelaktigt vilket har resulterat i döda bar i u-länderna. Mycket reklam för ersättning och gett ut gratisprover som räckt i två veckor och sen har de knappt haft råd med mer men vart tvungna för bröstmjölken har sinat. Ersättning som dessutom blandas med smutsigt vatten eftersom de inte har tillgång på rent...
  • Garageänkan
    Smock skrev 2008-10-17 22:42:49 följande:
    Mer om HIPP här, på s. 35 och framåt www.ibfan.org/english/pdfs/btr04.pdf
    Hmmm... om du verkligen skall följa detdär till punkt och pricka bör du alltså inte inhandla någonting som är tillverkat utan göra allting själv hemma med egna råvaror typ.
    Men många bäckar små...förstås.
  • Lena
    Smock skrev 2008-10-17 22:42:49 följande:
    Mer om HIPP här, på s. 35 och framåt www.ibfan.org/english/pdfs/btr04.pdf
    Men inget av det var i några u-länder iaf och jag tycker det är mycket värre om den rika världen utnyttjar u-länder än om det är inom olika i-länder.
  • Smock

Garageänkan, jag försöker tänka på vad vad jag handlar, om jag får veta att någon produkt är dålig/omoralisk o.s.v. så undviker jag den, nu har jag fått berättat för mig och läst lite om just HIPP och nestlé därav min bojkott. Men berätta gärna för mig vad mer jag bör undvika, jag är bara tacksam, går det absolut inte att undvika så är det en sak, men är det lätt att undvka som med HIPP och Nestlé så gör jag ju självklart det.

• Smock

Lena, Jo visst är Nestlé värre men eftersom det är lätt att skippa Hipp eftersom vi har ett så bra alternativ i Sverige så gör jag det.

• Garageänkan
    Smock skrev 2008-10-17 22:52:29 följande:
    Garageänkan, jag försöker tänka på vad vad jag handlar, om jag får veta att någon produkt är dålig/omoralisk o.s.v. så undviker jag den, nu har jag fått berättat för mig och läst lite om just HIPP och nestlé därav min bojkott. Men berätta gärna för mig vad mer jag bör undvika, jag är bara tacksam, går det absolut inte att undvika så är det en sak, men är det lätt att undvka som med HIPP och Nestlé så gör jag ju självklart det.
    När jag pluggade i helsingfors blev jag väldigt insatt i bojkotter av diverse företag och fortfarande håller jag bojkott på Neslté, MC Donalds och Coca Cola companys produkter.

Jag skall leta upp en hemsida åt dig om du vill veta mer. Mvh
  • Smock

Garageänkan, jag är tacksam för det.

• blivande mamma 24

va e det som nestle har gjort , min internet e seg så ja kan inte kolla på youtube.

• Lena
    Smock skrev 2008-10-17 22:54:00 följande:
    Lena, Jo visst är Nestlé värre men eftersom det är lätt att skippa Hipp eftersom vi har ett så bra alternativ i Sverige så gör jag det.
    Synd bara semper inte satsar på ekologiskt, men förhoppningsvis kommer vi göra ekologiskt barnmat själva hemma
Svar på tråden stödjer ni mördaren?