• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • Spicy woman
    Lolilla skrev 2008-10-17 23:47:04 följande:
    Spicy woman skrev 2008-10-17 23:44:51 följande: Genom att sätta upp sparbössor som de tigger pengar till i restaurangerna? Tillåt mig småle... Varför fixade de inte det direkt? Tror du det saknades pengar?
    Hur mycket tror du det kostar att driva dessa hus? Man betalar ju inget när man bor där.
  • Garageänkan

Spicy woman skrev 2008-10-17 23:44:51 följande:

Mcdolnads de är bra. De ser till att det finns Ronald McDolnads hus, så att föräldrar och syskon kan bo tillsammans om en av syskonen är allvarligt sjuka att de måste vara på sjukhus i andra län än de hör hemma.
    Jag blir fortfarande förvånad att folk verkligen tror att McDonken är ett hedersföretag...
  • Björkman

Spicy woman skrev 2008-10-17 23:44:51 följande:

Mcdolnads de är bra. De ser till att det finns Ronald McDolnads hus, så att föräldrar och syskon kan bo tillsammans om en av syskonen är allvarligt sjuka att de måste vara på sjukhus i andra län än de hör hemma.
    Ja, McDonalds är verkligen bra! Går in och fixar sånt som våra skattepengar normalt borde betala.
    Tänk vad mycket bra Nestlé kan göra om vi bara ger dom en ärlig chans.
  • Lolilla

Spicy woman skrev 2008-10-17 23:49:06 följande:

Hur mycket tror du det kostar att driva dessa hus? Man betalar ju inget när man bor där.
    Nej det klart...
    Hur mycket tror du McDonalds omsätter per år?
  • Garageänkan

Koncernen behöver inte folks slantar vill jag lova.
  • Umm Elias

Vaddå tror du inte cheferna ska ha lyxvillor? Klart de måste tigga extra!

Lolilla skrev 2008-10-17 23:51:19 följande:
    Nej det klart... Hur mycket tror du McDonalds omsätter per år?
  • Spicy woman
    Garageänkan skrev 2008-10-17 23:50:21 följande:
    Spicy woman skrev 2008-10-17 23:44:51 följande: Jag blir fortfarande förvånad att folk verkligen tror att McDonken är ett hedersföretag...
    Nä, men har man fött en son som hade hjärtfel. Då var man väldigt glad att RonaldMcdolnad huset fanns där nere i Göteborg.
  • NicoleSthlm

Seriöst, sluta tro att allt är en konspiration.....

Är det så illa att McDonalds samlar pengar o ser till att familjer kan bo ihop om man har ett barn som är sjukt?

Är det så illa att Cola sponsrar diverse ungdomsevents m.m?

Är det så illa att vi som inte kan amma ger våra barn ersättning från Nestle, när det är det enda som funkar?

Oavsett hur många ni/vi är som tycker illa om dessa företag och vad dom pysslar med utanför sveriges gränser så kommer vi ALDRIG kunna stoppa vad dom håller på med... tyvärr så kan man inte säga "Många bäckar små" i detta sammanhang... Men visst för ens eget samvete så kan man bojkotta...

Mamma till Emilia 060707 och Alexander 080603 www.sybubblan.blogg.se
Svar på tråden stödjer ni mördaren?