• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • Umm Elias

de har lika mycket blod på sina händer som nestle.

Garageänkan skrev 2008-10-17 23:34:35 följande:
    Umm Elias skrev 2008-10-17 23:32:41 följande:
    Orsak?
  • Garageänkan
    Svar på #30
    Lika bra att komma med informationslänkar och dessutom lättlästa och på svenska ... har jag märkt
  • NicoleSthlm

Jag får inte ge min son ersättning från varken Hipp eller Nestle, säger någon nu att han inte får äta ersättning från semper, vad gör jag då? Då svälter ju han....

Mamma till Emilia 060707 och Alexander 080603 www.sybubblan.blogg.se
  • Lolilla
    NicoleSthlm skrev 2008-10-17 23:38:42 följande:
    Jag får inte ge min son ersättning från varken Hipp eller Nestle, säger någon nu att han inte får äta ersättning från semper, vad gör jag då? Då svälter ju han....
    Av 3 onda ting väljer man det minst onda?
  • Garageänkan
    NicoleSthlm skrev 2008-10-17 23:38:42 följande:
    Om man skall välja så gör ju semper ganska bra saker www.rb.se/foretag/samarbeten/huvudpartners/Pages/semper.aspx
  • Lolilla
    PerG skrev 2008-10-17 23:36:22 följande:
    ...och USA... och Ryssland... och Kina och Vitryssland och Frankrike... och Polen... och Norge... och Island.. och Japan... osv osv.. man kan ju faktiskt bojkotta ihjäl sig om man vill det.. finns alltid anledning till att bojkotta något om man bara tittar lite närmare.. Umm Elias skrev 2008-10-17 23:32:41 följande:
    Eller så kan man i alla fall bojkotta de som är uppenbart ruttna. Punktåtgärda.
  • NicoleSthlm
    Lolilla skrev 2008-10-17 23:41:40 följande:
    Av 3 onda ting väljer man det minst onda?
    Men om det minst onda ger lilleman problem med mage m.m?
    Mamma till Emilia 060707 och Alexander 080603 www.sybubblan.blogg.se
  • Spicy woman

Mcdolnads de är bra. De ser till att det finns Ronald McDolnads hus, så att föräldrar och syskon kan bo tillsammans om en av syskonen är allvarligt sjuka att de måste vara på sjukhus i andra län än de hör hemma.

• PerG

Ja, men om man bara väljer rätt synvinkel så är ju alla "uppenbart ruttna"..

Japan och Norge jagar val, Vitryssland är en diktatur tillsammans med Kina. USA krigar över hela världen, Frankrike provspränger kärnvapen i Stilla havet, osv osv..

Jag väljer att inte bojkotta Nestlé eller Semper eller HIPP... vi lagar maten själva istället och struntar i burkmat helt istället...

Lolilla skrev 2008-10-17 23:43:03 följande:
    Eller så kan man i alla fall bojkotta de som är uppenbart ruttna. Punktåtgärda.
  • Lolilla

Spicy woman skrev 2008-10-17 23:44:51 följande:

Mcdolnads de är bra. De ser till att det finns Ronald McDolnads hus, så att föräldrar och syskon kan bo tillsammans om en av syskonen är allvarligt sjuka att de måste vara på sjukhus i andra län än de hör hemma.
    Genom att sätta upp sparbössor som de tigger pengar till i restaurangerna? Tillåt mig småle... Varför fixade de inte det direkt? Tror du det saknades pengar?
Svar på tråden stödjer ni mördaren?