• wooonderchild

Älskade Jolinè!!

Är det någon mer som ska ha dop för sitt barn snart?
    Ngn som kan komma med lite idèer m.m??

• Svar på tråden Älskade Jolinè!!
  • idiblon yes
    wooonderchild skrev 2008-10-23 14:52:48 följande:
    Fins det verkligen inte värre saker i världen än att bry sig om ett é??
    Jo, det undrar vi också. Kan du inte skippa den där ynka lilla pricken istället? Finns väl viktigare saker att bry sig om än ett é...
  • Linda1976
    AmmiK82 skrev 2008-10-23 14:56:20 följande:
    Borde inte någon av moderatorerna komma och säga till kanske så Ts får faktist ha sin dop-tråd ifred.Varför kan man bara inte låta bli. Kanske välja ett bättre ställe att börja kritisera? Varför startar ni inte en egen tråd om hur synd det är om barn vars namn stavas och uttalas fel?
    Skilj på kritik och info!

Jolinè uttalas Jolineee/Jolinääää oavsett vad intentionen är. Vill man att det ska uttalas Joliin så får man stava det på ett sätt som genererar detta uttal.

Varför väljer man att, efter att ha fått reda på hur stavningsregler funkar, stava helt fel? Ingen här vill vara elak, bara på ts att förstå hur illa det ser ut med (`) på tokigt sätt.
  • Severus
    idiblon yes skrev 2008-10-23 14:55:59 följande:
    Känns lika knäppt varje gång du skriver "Hon heter Joliné". Alla som kan reglerna läser "Hon heter Jolineee" då. Ni som undrar varför man bryr sig? Därför att om hon själv hade brytt sig så hade hon tagit till sig informationen, nu finner många av oss bara att hon medvetet tänker vara elak och ja, det är vansinnigt irriterande.
    På vartenda upprop eller person som ringer och frågar efter en kommer säga Jolineee eller Jolinäää, beroende på vilket håll apostrofen pekar åt.
    DET kan man inte klandra dem för.
    Så är det bara, sen kan man bli hur arg man vill, men faktum kvarstår.
    Våga Vägra Östrogen
  • TheDyingBride
    wooonderchild skrev 2008-10-23 14:55:12 följande:
    mysia- En kompis t mig ska fråga Maria Svensson om hon vill sjunga på dopet.. låten älskade barn

">

är det den?

Kände inte igen låttiteln så jag var tvungen att youtub:a.
  • AmmiK82

Nå TS ignonera alla andra inlägg, så kanske dom tröttnar till och med.

Tycker det är synd om folk som måste förstöra såna här trådar. Det skulle var glädje men grattis, ni har lyckas göra tråden till något helt annat.

• wooonderchild

Tack så mycke... :) tycker oxå att det är ett jätte fint namn.. gråter t.om när jag hör låten.. hihi.. fast det är nog mest p.ga av hur hon fick namnet Joliné.. låten spelades 4-5 ggr under förlossningen :) när hon kom ut tittade jag och hennes pappa på varandra och sa "i kör" Joliné får det blir :D hihi

• Severus
    AmmiK82 skrev 2008-10-23 14:59:57 följande:
    Det skulle var glädje men grattis, ni har lyckas göra tråden till något helt annat.

Det skulle vara Jolin(uttal) men grattis, de lyckades få det till Jolineee/äää(nåt helt annat)

Våga Vägra Östrogen
  • Linda1976

Jag bryr mig om ts dotter, som kommer att få sitt namn feluttalat hela skolgången... alla upprop, lärare, vikarier....

En sak om man inte vet hur stavningsreglerna är, men när man får det berättat för sig och ändå vill hålla fast vid totala felaktigheter.

Överför resonemanget på vad som helst, så ser man hur tokigt det är....

• mammajoanna

Till alla er som bara kritiserar! Lämna tråden och starta en tråd om apostrofer och låt denna tråden om dop vara!

Svar på tråden Älskade Jolinè!!