Älskade Jolinè!!
Är det någon mer som ska ha dop för sitt barn snart?
Ngn som kan komma med lite idèer m.m??
Är det någon mer som ska ha dop för sitt barn snart?
Ngn som kan komma med lite idèer m.m??
Men TS nu är du inte bara arg och otrevlig, du börjar svära också och säger att andra ska skaffa sig ett liv. Du hänger ju här själv. Majoriteten här berättar för dig att det du gör är dumt. Varför inte börja lyssna och ta in information istället för att sitta hemma och reta upp dig? Ska du vara envis för sakens skull? Felsatta accenter andas låg utbildning, okunskap, white trash. Kul för ditt barn? Nej. När man menar väl för barnets skull blir man så himla trött. Om du tycker accenter är så jättefint kan du välja ett namn där accenter finns naturligt i sin ursprungliga stavning som Thérèse, Linnéa eller Hélène. Tycker du kan lugna ner dig ett par hekto. Tyckte detta var vansinnigt lustigt i natt, men nu tycker jag bara det är lågt. Skyndar mig tillbaka till normal nivå och låter er som inte kan stava göra det bäst ni vill. Suck. Ja ja, lycka till.
Det vet du ju inte, eller hur? Kan mycket väl hända att hon kommer tycka det är jättejobbigt. Jag vet själv hur jobbigt jag tycker det är att sätta folk som envisas med att kalla mig Sofia. Bönade och bad om att få byta till mitt andranamn (Anna, som ju alla kan stava rätt) när jag var mellan 10 och 16 år..
Tycker inte du ska bagatellisera sånthär.
Jag tror ju inte problemet ligger i någon stavning utan i attityd just nu.
Men snälla vad er era allas problem???
Hon heter Joliné.. rör det er, bryr ni er, stör det er???
Ska jag ta det EN GÅNG TILL SÅ ATT DU VERKLIGEN FÖRSTÅR???
Min dotter heter Joliné
men skulle nu ngn BILDAD person lr INTE bildat person vilja kalla henne för Jolinè med betonat é på slutet så gör det inget, även det är fint.. om inte finare och lite gulligt...
SOm vissa personer skrivet.. att det är synd om min dotter osv osv... jag verkligen LOVAR att hon kommer gråta hela sitt liv för att någon, någon gång i hennes liv kommer att betona hennes namn med é i slutet... NOT!!!
För mig får folk döpa sina ungar till vad det vill, men för barnets skull hoppas jag att iaf föräldrarna själva kan stava det likadant hela tiden och inte ändra lite nu och då.