Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

coola barnprylar

Slutar snart jobba - bara en dag kvar. Då har jag också tid att dokumentera mina inköp och lägga ut här.

Snysop: designtorget (vars hemsida för övrigt är skräp) har förutom filurerna och thildekudden även coola skallror från Kalikå (färgstarka figurer med grafiska mönster), balla bodys och babyunderbyxor med roliga tryck. Typ myror i brallan med en massa svartmyror där bak och eld i baken med eldsflammor i rumpan och en härlig t-shirt med en övningskörningskylt där bak där det står övningsgår (höll på att köpa en sådan till min guddotter, men hon hann bli för duktig på att gå innan dess tyvärr). Sen har de roliga pekböcker (Familjen Poof), coola träleksaker på hjul i snöre, världens häftigaste gungkanin i trä i svart eller rött och en massa andra roliga och coola babyprylar. Helt klart värt ett besök!

Vill också tipsa om favoritaffärer i Stockholm, de är nog inte nya för en del av er här dock:

- Haven (www.havenstockholm.se) - har bl a Katviq, Molo och Hollys Baby
    - Birkababy (www.birkababy.se) - har många coola märken, bl a no added sugar (www.noaddedsugar.co.uk)

Har fyndat Katviq-kläder på Birkababys rea - jättefina brun- och vitrandiga. Vill också ha den vita bodyn med det knallrosa Buddha-trycket på.

Sen ska jag faktiskt ta en tripp till Philly (www.philly.se) som Snysop handlat från - deras butik ligger tydligen i Bromma. Kanske kan man fynda något kul där?

• snart tre

Thildekudden kostade 179 kronor när jag köpte min på Designtorget - vet inte om den finns någon annanstans till annat pris!

• snart tre

Snysop: Nej, inte från Katviq - tror märket heter Sthlmdesign. Och tyvärr är den dyr - den finns dock som mössa också med tryck där framme, till bättre pris än bodyn. Vet inte hur jag ska göra - den är döhäftig. Ska invänta nästa lön och se vad jag gör - lovar att lägga ut den om jag köper den...

• snart tre

Här är ju en bild på Buddhan:

www.birkababy.se/www/lev_design.php

Finns också andra roliga tryck, fast jag gillar Buddhan bäst - ett med Bob Marley, ett med Zlatan och ett med kungen & drottningen.

Synd att Sthlmdesign inte har en egen hemsida.

• snart tre

Har för mig att den går på närmare 300 - och det är i saftigaste laget enligt mig. Hoppas att det kommer en till rea snart.

• snart tre

Visst har ni ett ROOM i Göteborg också? Här i Sthlm har de i alla fall jättefina barntallrikar/muggar/matbrickor med olika teman och de franska orden för vad bilden visar. Det finns t ex en med kinamotiv, en med cowboysaker, en med eskimåter osv. Lite around the world - om ni fattar vad jag menar (svårt att förklara). Finns i vitt/gult, vitt/rosa (stark rosa), vitt/rött, vitt/mörkblått, vitt/ljusblått och den senaste som är vit/turkost och med tema från havet (den ska jag köpa).

Sen gillar jag Kan Själv också - mer modern approach. Tror att Bonti har dem på sin hemsida.

• snart tre

TIPS! www.busigt.se har Thildekudden till lite bättre pris än på designtorget. Har en del andra roliga saker också.

• snart tre

Snysop: Menar du de på ROOM? Ja, de har gummigrej under de.

Etikettsfilten gillar jag också - fast jag skulle helst vilja se de i fler färger än bara rosa och ljusblått. Men visst är de roliga?

• snart tre

Mamma2001: Vilka coola baby set med Nikeskor - argh!!!

• snart tre

Ja, Thilde borde bli filtar tycker jag också - kanske ska mejla och tipsa!

Ser gärna också att barnvagnsfilurerna hamnar på annat också - de är ju så coola.

Svar på tråden coola barnprylar