coola barnprylar
Jodå, det gör den visst - amen ádressen är www.lagerhaus.se
Jodå, det gör den visst - amen ádressen är www.lagerhaus.se
..."men adressen är" ska det ju stå - sorry! Gud vad kaxigt mitt förra inlägg låter
Asra: Jättefin pyjamas - och nallen är ju diskret, inte puttenuttgullig tycker jag även om just nallarna som verkar finnas på mer eller mindre det mesta i babyväg kanske inte är någon jättefavorit. Fast jag ska inte säga något - har just nu span på en fleeceoverall från Åhlens (ser precis ut som POP:s men är billigare) där det finns en stilren stiliserad nalle på framsidan - lite mer grafisk i formen än vad nallar brukar vara.
Det jag mest stör mig på när man ska handla kläder är att det är så svårt att hitta kläder/filtar eller vad det nu är som inte har nallar/bilar/prinsessor på om man inte vill ha det. Det stör inte mig om det finns babykläder som är gulliga, eller med tryck på bara det finns andra alternativ också - oc det är det som är så svårt att hitta. Även om vi här i tråden har skakat fram en hel del ställen att shoppa på med gemensamma krafter.
Själv har jag följande gulliga saker: En vit pyjamas med mörkröda och mörkblå elefanter (POP visserligen och en present från min mamma), en fleeceoverall (finns på bild i mitt galleri) i form av en tvättbjörn eller liknande med öron och allt (också från min mamma, gudskelov är det ingen svans på den) och en egeninköpt vit pyjamas med små röda flugsvampar på (ja, det där med pyjamaser är helt klart ett kapitel för sig). Så jag är nog i så fall värre!
Ja, just det - en trämobil som hänger över skötbordet med knallfärgade blommor och insekter.
Snysop: Jag håller med om det där med stl - köper gärna upp i stl om det går så att jag vet att knotten ska hinna ha den. Åh, den bodyn med flodhästarna på är så himla fin.
Förresten tjejer - tänkte tipsa om något så ovanligt som schysta babykläder på en av kedjorna. Länge har jag tyckt att Lindex haft ett hemskt utbud av babykläder - men nu har de en hel del jättefina kläder som heter Little - har bland annat köpt ett par störtcoola mörkblå jeans till min knott därifrån - som passar både killar/tjejer (finns dock på Lindex killbabyavdelning om ni ska leta....suck). Såg också att det finns en hel del på rean nu från det märket.
Gladys: Underbart - här finns en många av mina favoriter - bland annat skallrorna från Kalikå. Vill själv ha sjöhästen.
Åh, de randiga skorna har jag också köpt på POP - kostade 25 kronor på rea och är röd/vit-randiga och finns i mitt bildgalleri. Antar att det är de du menar Mamma2001?
Mina löneinköp de två senaste dagarna är:
- En turkos kofta från POP som kostade 75 kronor på rean men hade kostat 295!
- En brun kofta och ett par bruna byxor från H&M:s nya höstkollektion (gick inte att motstå)
- Två jättefina bodys för 99 kronor också på rean
- En superfin vit sovpåse med ett coolt hundtryck, en t-shirt och en babymössa med en ännu coolare nyckelpiga från en butik som heter Textilarna i Gamla Stan (rekommenderas om ni vill hitta lite ovanliga saker - ligger på Österlånggatan).
- En mjuk haklapp i marimekkomönster - också ett reafynd
- En cool babyfilt i bomull med fårtryck som ska med till BB
För övrigt kan jag konstatera att det verkar vara BRUNT som är höstens innefärg - i alla fall om man ser till vad det är för färger som de nya babykläderna i butikerna har.
Emlet: Det var ganska utplockat bland POP:s babykläder i alla fall - lyckades knipa åt mig en turkos kofta i rätt stl för 75 spänn som ursprungligen kostat 295. Däremot fanns det en hel del andra märkeskläder (Timberland, Esprit, Mexx, Elle, Kenzo) att botanisera bland och till lägre priser än normalt. Fast jag tycker i så fall att Guppi har en bättre märkesrea än POP-outleten!
Mamma2001: Vilket Guppi var du på? Tyckte de hade dåligt utbud i PUB-huset och i Farsta Centrum - men jättebra och massor kvar i Täby Centrum.
Japp, i så fall är Täby centrum bäst. de har också en stor POP-affär där som hade mycket mer kvar av rea-varor än inne i stan och på Outleten när jag var där i måndags. Sen kan du smykika in hos Timberland - de har en del fina barnkläder till reapriser - dock inte så mycket för nyfödda bebisar utan mer från några månader och uppåt. Men coola barnskor iaf!
Utöver det är det mest kedjor samt en butik som heter barnkammaren, men den var riktigt dålig. Finns på nätet; www.barnkammaren.com - kan du skippa enligt mig.
Jo, förresten - ett tips till alla som letar efter fina bäddset till er knott i Lexingtonstil men utan de priserna. Besök Täbys Hemtex - de har kanonfina babyset i blåvitrandigt (ljusblått och mörkblått), brunvitrandigt samt helvita med antingen blå eller röd kant. Och på Rea dessutom. Drygt 200 för påslakan inkl kuddfodral.