• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Lillajag1979

gustafssons skrev 2009-01-19 08:19:55 följande:

hehe... ja, nu är inte jag så...jätte..."troende" när det gäller sånt här... men vi är vääldigt anvisa å lika.. så en lugnare fisk hade inte skadat...för att jämna ut det lite..
    Åh, säg inte det! Fiskarna kan vara envisare än vattumän... Jag har en sambo som är fisk...
  • gustafssons
    Lillajag1979 skrev 2009-01-19 08:23:09 följande:
    gustafssons skrev 2009-01-19 08:19:55 följande: Åh, säg inte det! Fiskarna kan vara envisare än vattumän... Jag har en sambo som är fisk...
    ja har en lillasyster som är det, å tycker allt att det är lite skillnad.. men en stenbock hade inte varit fel. men då har ja bara 2 dygn eller nått på mig...så det hoppar jag
  • Lillajag1979

gustafssons skrev 2009-01-19 08:27:45 följande:

ja har en lillasyster som är det, å tycker allt att det är lite skillnad.. men en stenbock hade inte varit fel. men då har ja bara 2 dygn eller nått på mig...så det hoppar jag
    haha, ja... Lycka till
  • A L T A

Åh tjejer! Står i valet och kvalet. Har ju som sagt hittat vagnen som jag vill ha (bara den är bra att köra) och de är ju en crescent. Den som jag vill ha är i färgen sand. Men nu har vi hittat ett ställe som man kan beställa vagnar ifrån och de får in nya vagnar nu i dagarna (dock osäker på om det är en 08 eller 09 men det spelar ingen roll). Iaf så har de i svart med vita detaljer eller svart med röda detaljer som också är fin men dock inte alls lika fin som sand. Men den kostar 4995 kr inkl frakt. Och sand kommer nog att komma in i mars trodde hon men då till för ca 6000 kr.
    Hur skulle ni göra?
    Är det värt 1000 kr för att få den färg som man vill ha eller ska man ta den som är nästan lika fin men 1000 kr billigare.
    Det som är bra när man beställer den så får man % på skötväska och regnskydd också och nygarantin börjar inte gälla förrän barnet är fött. I butik gäller det ju från dagen som man köper.

Åh, vet inte hur jag ska göra. Men behöver nog bestämma oss i dagarna ifall vi ska ha en av de billiga för de går åt som smör i solsken.

• Yinsan

Kanelbullen, i Gbg med omnejd så är nygarantin från bebisens beräknade födelse så det är nog upp till varje butik i så fall, aldrig varit med om att garantin börjar från inköpsdatum på en barnvagn.
    Hade helt klart köpt den billigare, det är inte värt massa pengar för en färg... Så resonerar jag iaf!

• Eva Marianne

Kanelbulle: jag håller med Yoysen! Om vagnarna är lika bra och praktiska, och man inte tycker den billiga är direkt ful, skulle jag inte tycka att en lite finare är värd hela 1.000 kr mer. Men å andra sidan ska man känna sig trygg i sitt köp. 1.000 kr är inte mycket pengar i det långa loppet, så känner ni att ni verkligen vill ha den dyra vagnen så kanske det trots allt är värt just det extra dyra priset.
    Lite dubbeltydligt, visst, men det finns ju alltid två sidor av myntet

Serafine: hoppas du blir frisk snart! Självklart får du gnälla hur mycket du vill! Speciellt om du kände att det hjälpte

Majsanna: gött med en semesterresa Tycker absolut att ni ska se det som sista barnfria resan. Det hoppas vi alla på, att det blir för er.

Alla: Hur går det med namnifyllningen på listan?? Det är bara jag, Lillajag och Mimmi P som har skrivit i, ju!

Ego: har haft huvudvärk sedan jag vaknade igår, tills jag somnade igår och vaknade idag igen I vanliga fall tar jag Ipren som både lindrar och botar, men det går ju inte nu. Tog några Panodil (med uppehåll emellan!) men tyckte knappt att de lindrade, och absolut inte botade. Den sista jag tog, verkade dock ha tagit skruv tack och lov. Men jag och hundarna var en sväng till Apoteket och köpte Alvedon förut, ifall det återkommer. Trist, är det iaf.

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • Mimmi P

Kanelbulle, jag skulle dubbelkolla det där med garantin, om det är så att du tjänar en hel del garantitid på den dyrare och dessutom får "rätt" färg så skulle jag ta den. Själv är jag löjligt petig med färger (eller avsaknaden av sådana) så jag hade nog tyckt att 1000 kr mer för färgen jag vill ha kan vara värt det men det beror ju på hur ekonomin ser ut för tillfället också.

Eva Marianne, tråkigt med huvudvärk! Vill inte skrämma upp dig men jag hade massor huvudvärk i början, som värst satt det i ett par veckor i sträck!

• lightfish

Töntigt jag vet...men kändes konstigt att fylla i William efter Lillajag fyllt i sitt.. Generad vi har ju kallat honom William ett bra tag nu och det är ju det han kommer heta.

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm

GRAVIDA
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL), Tore, Wilmer eller ?
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund (väntar en till tjej!)
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)William
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke) William
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland (kön, kommer ej kolla) Namn: Indra / Troy
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 30/1, BIM 13/2 försök 4 efter mf, försök 8 totalt

• BejbyBoo

Oj vad ni skrivit!!
    Jag har varit lite off några dagar. Slutade med min magmedicin (milt laxerande pga den stora bristningen jag fick) förra veckan och sen tog det tvärstopp i magen... Har haft hysteriskt ont och inte kunnat få ut någonting alls utan att det känts som att hela underlivet höll på att spricka igen.
    Efter att ha spenderat 3 timmar på toaletten i natt, utan resultat, fick min man springa till apoteket i morse så fort de öppnat och köpa snabbverkande laxermedel (inte så nice). På 2 minuter var det onda över och jag var tömd! Har pratat med läkaren och fått nya rekommendationer av vad jag ska äta och medicin, så nu hoppas jag att slippa fler totalstopp.

Känner mig efter det märkbart lättare både till kropp och sinne. Har varit rätt nere i några dagar och det verkar som att det hängt ihop med magen.
    Men nu känns det lättare och bättre!

Har inte riktigt läst igenom allt ni skrivit. Ska göra det vid tillfälle...
    Hoppas allt är bra med er alla! Snart dags för ny trådbebis va?!

• Eva Marianne

Lightfish: jo, det känns ju nära med samma namn för er två i den här tråden, eftersom vi snackat så länge. Men IRL är det ju inte direkt så att vi är nära vänner vare sig geografiskt eller själsligt så du får se det så!

MimmiP: hoppas min huvudvärk inte håller i sig så länge, låter inte kul Men var annars inne på att det kanske var ett grav-symptom mer än förkylning, då jag inte känner mig dålig annars.

I min mage bor en liten som ska bli stor
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!