• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • AxelOlivia

MimmiP: Det finns ju madrasser som är anpassade till barnvagnar. En sån har vi i våran lift. Är typ 3-4 cm hög och sen kan man ju klippa till den så det passar liften perfekt.

• AxelOlivia

Virra: Hur går det? Ingen bebis ännu? :)

• Mimmi P

AMS, ahh, det kanske skulle vara nåt, det ska jag kolla upp. Tack!

• v i r r a

Näe... ingen bebis så långt ögat kan nå! Tycker att det är rätt lugnt med sd etc. också TROTS att jag gått tillbaka för att jobba. *grr*

Själv då?

Axels mamma Sanna skrev 2009-01-21 10:24:32 följande:

Virra: Hur går det? Ingen bebis ännu? :)
    Lillajag1979, kommer faktiskt inte ihåg mitt sf exakt. Vet att jag hade "färre cm än veckor" så att säga Tror mitt sf i v 30 var kring 27. Låg under kurvan då. Nu ligger jag strax över.
  • AxelOlivia

Virra: Nej ingen bebis här heller.
    En vecka kvar nu och det känns redan som big overtime! :P

• BejbyBoo
    Mimmi P skrev 2009-01-21 09:26:21 följande:
    FlakeZ, vad hon jobbar, hon är jättesöt :).Jag har beställt hallonbladste inspirerad av den jättelånga tråden med folk som dricker det, men jag funderade lite, såg att du var med där, tror du det var teet som gjorde att du fick en så snabb förlossning? Min livmoder tränar ju redan som om det vore OS på gång så det kanske är dumt för mig att börja med, samtidigt ska det ju vara bra för läkning och amning.
    Njae, jag tror inte att det var teets förtjänst. Min mamma har fött 5 barn och alla förlossningar har gått fort, så jag tror mer på att det var mina gener som gjorde det!
    Dock kan det ha hjälpt att minska blödningarna (tappade väldigt lite blod) och livmoderns sammandragning efteråt.
    Lillajag1979 skrev 2009-01-21 08:49:04 följande:
    hallå.Vad hade ni för sf-mått kring v.30??
    Mitt sf-mått låg alltid 2 cm under den vecka jag var i. Så i v 30 var det 28 cm.
    Berg- och dalbana är min vardag numer...
  • lightfish

Hej tjejer!
    Fick prata med min ordinarie BM idag och hon var väldigt diplomatisk när jag berättade om vikt-grejen... Hon sa att hon och hennes kollega arbetar på väldigt olika sätt och att jag bara skulle släppa det. Däremot så ska jag på tillväxt-UL i v.32 för att kolla så att William verkligen är i rätt storlek och inte är för liten...

Ang. SF-mått så i 23+6 låg jag på 26 men då låg han konstigt... Det den andra BM mätte tänker jag skita i men det var på 27 i v.27+4.... Så jag kan rapportera nästa vecka när jag ska dit i v.29+5 .

gustafssons & Kallo

Låter mycket ospännande.... . Bra att de kollar upp det! Hoppas att det ser bättre ut imorgon för er!

• gustafssons

ja idag gör man inte så mycke... vår doula har varit här å vi har gått igenom Dyk tekniken. et va såå avslappnande!!!
    kan recomendera att läsa om den!!

sök på www.leta.se om ni vill veta mer om havandeskapsförgiftning. det är lättast så..

• Mimmi P

FlakeZ, ok då behhöver jag nog inte oroamig för det då, det låter ju som att många fått bra effekter av teet, jag får nog hem mitt imorgon, ska börja sörpla då.

Lightfish, skönt att du är tillbaka med "din" BM och skönt att du får kolla extra så att han växer som han ska, men det låter ju på sf-måttet som att magen växer som den ska iallafall.

Gustafssons, du har nog rätt, jag googlar lite.

Usch, mina sd blir värre och värre för var dag som går. Hittills har jag kunnat handla och så iallafall men nu får jag jättekraftiga sd bara efter några meter. Träffade min syster på lunch idag och varje steg känns som en kamp, får gå jättelångsamt och stanna och vila. De flesta gör inte ont men de är så kraftiga att det är svårt att både röra sig och andas. Jag är så trött på det här!! Jag har inte haft fler omgångar med täta regelbundna sd iallafall men de kommer och går hela dagarna nu, även om jag vilar. v 36 imorgon iallafall, känns bra ifall det skulle dra igång på riktigt.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!