• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • BejbyBoo

Majsanna, finns inte så mycket att säga... förstår att det känns tungt. Hoppas verkligen att ni snart får uppleva glädjen av ett plus på stickan.

• Kallo

Usch, det låter som mig. Jag hade 120/70 i december och nu förra veckan hade jag 125/85 med äggvita i urinen. Skall dit igen på torsdag jag med.

gustafssons skrev 2009-01-20 21:14:25 följande:
    duo=2  Har varit in å kollat urin å blodtryck idag igen, då jag har huvudvärk å mår konstigt..För 1.5 vecka sen va det 130/80idag 123/92..så vi får se var detta slutar..Ska in på torsdag igen å kolla hur det ändras.hon tog flera gånger för att få ner det, men det blev bara högre..nu ska jag bara ligga...kul värre!
  • gustafssons
    Kallo skrev 2009-01-20 22:09:35 följande:
    Usch, det låter som mig. Jag hade 120/70 i december och nu förra veckan hade jag 125/85 med äggvita i urinen. Skall dit igen på torsdag jag med.
    då har du lika kul som jag då nu med vila..
  • BejbyBoo

gustafssons; vad jobbigt för dig. Hoppas verkligen att du snart mår bättre. Trist att vila, men försök ta tillvara på den lugna tiden.

Eleonora växer och blir större! Idag lyfte hon ordentligt på huvudet när hon låg på filten och som tur var hade jag kameran beredd!

22 dagar gammal och nu lyfter hon på huvudet själv!

Berg- och dalbana är min vardag numer...
  • majsanna

Jag var å andra sidan så naiv så jag trodde det skulle tyckas på första gången... Nu har jag insett att det inte är så simpelt. Mycket ska ju klaffa. Jag tror också att vi egentligen inte kan räkna med att vi har haft 10 försök för vissa månader har mannen jobbat väldigt mycket precis vid ägglossning. Så några gånger kanske det inte ens har funnits förutsättningar.

Det man är orolig för är ju om vi överhuvudtaget kan få barn. Det vet vi ju inte eftersom det är vårt första barn vi jobbar på. Vi kommer jobba på två försök till och har det inte gått då så ringer jag för tid för utredning.

Vad jobbigt att du måste må så dåligt! Verkar riktigt besvärligt. Hoppas att du trots kan njuta av graviditeten.

Kramar till dig också.

lightfish skrev 2009-01-20 21:12:46 följande:
    Majsanna Istället för att skriva något om skiten du fått så skriver jag det här istället: alla vi som blev gravida relativt fort är snarare "onormala" med tanke på att genomsnittet är 7 månader.... Jag var helt övertygad att det skulle ta minst ett halvår, alltså 6 månader, för oss att bli gravida. Nu gick det lite snabbare men jag har en gnagande tanke om att solresan som jag och maken var på hjälpte till... . Det finns en studie som är gjord på män att deras spermiekvalité ökade efter bara 10 minuter i solsken varje dag... Just nu skulle jag nästan (men bara nästan) skänka bort min graviditet till dig eftersom jag spyr, har ont och är skittrött hela tiden (sover inte mer än 3 timmar i taget och när jag ska somna så har pojken där inne sparkfest....) Varma kramar!
  • lightfish

FlakeZ

Gah... Vicken röta du hade! Hon är ursöt!

Majsanna

Precis, alla månader räknas säkert inte som ett försök egentligen men man ska ju kunna söka hjälp efter 12 månader så... Tar maken tabletter för att hjälpa sina simmare? (minns inte vad man skulle ta men någon annan kanske vet?) Och skulle inte ni åka utomlands snart? 

Nu ska jag försöka sova! Sköt om er tjejer!
  • gustafssons

flakez
    Ja jag försöker allt vad det går men det är inte lätt att släppa allt dock..:-I

• Mimmi P

Lillajag, mina sf-mått
    v 23+5 26 cm (låg över övre kurvan)
    v 27+5 27 cm
    v 31+5 31 cm
    v 33+5 32 cm

Jag ligger strax över normalkurvan.

Gustafsson och Kallo, jag har lite dålig koll på havandeskapsförgiftning mer än att det är allvarligt typ. Vad gäller då? Vila? Tidigare igångsättning? Kan det gå över?

FlakeZ, vad hon jobbar, hon är jättesöt :).
    Jag har beställt hallonbladste inspirerad av den jättelånga tråden med folk som dricker det, men jag funderade lite, såg att du var med där, tror du det var teet som gjorde att du fick en så snabb förlossning? Min livmoder tränar ju redan som om det vore OS på gång så det kanske är dumt för mig att börja med, samtidigt ska det ju vara bra för läkning och amning.

• Mimmi P

Jag har en liten barnvagnsfundering, ja eller egentligen gällande bäddningen. Dels har jag en vanlig liggdel so jag kommer använda på hemmaplan och hade då tänkt ha ett fårskinn i botten och sen filtar (har så man kan göra ett par lager beroende på temp) plus att man kan lägga på "locket". Men sen visade det sig att är jag ska iväg i min bil är det liggdelen som gäller så då har jag köpt en mjuklift. Trots namnet så är den ju inte jättemysig i botten och jag har nu testat att lägga i fårskinnet även i den men funderar på om det blir för trångt. Nån som har nån erfarenhet/åsikter att dela med sig av? Vad kan jag annars lägga i botten på liften? Det känns som att det blir för hårt och kanske kallt att lägga lillkillen direkt i liften.

Oj, det blev långt, hoppas nån hängde med och förstod vad jag menade!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!