• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Lillajag1979
    BejbyBoo skrev 2009-01-21 16:52:19 följande:
    Svar på #1311Grattis!! Vad skönt!
    TACK! Vilken lättnad!!
  • BejbyBoo
    Svar på #1313
    Förstår det!! Minns så väl när jag fick det där samtalet också! Verkligen en sten som faller från ens axlar. När slutar du jobba?
    Berg- och dalbana är min vardag numer...
  • Lillajag1979
    BejbyBoo skrev 2009-01-21 17:08:22 följande:
    Svar på #1313Förstår det!! Minns så väl när jag fick det där samtalet också! Verkligen en sten som faller från ens axlar. När slutar du jobba?
    Jag får havandeskap från 6/2. Men jag kommer att bli sjukskriven fram tills dess...
  • Kallo

Gustafsson: Du jobbar inte något nu eller är du sjukskriven?

Jag jobbar fortfarande 100% + lite till... Håller på att lära upp en praktikant nu och på måndag kommer min ersättare som skall läras upp. Idag har det varit riktigt jobbigt, fullt upp precis hela dagen och i morgon lär det inte vara mindre. Sen är jag aktiv i en idrottsförening och nu är det en massa medlemsutskick som skall göras med bla. inbetalningskort. Känner mig så stressad nu över både jobb och allt på sidan om. Nästa vecka börjar föräldragruppen, för 2 veckor sedan började en vattengympakurs.

Sitter även på att räkna när jag kan "gå" hem från jobbet. Har sökt föräldraledigt från bf datum, men tänkte ta ut komp, semester o arbetstidsförkortning 3 veckor tidigare. Igår visade det sig att företaget har sänkt vår arbetstidsförkortning från 40 till 24 timmar. Det skulle fattas 2 dagar för mig, men idag visade det sig att 24 timmar gäller när man arbetar hela året och jag har bara rätt till 6 timmar. Det "fattas" nästan en vecka på min beräkning.....
    Men jag ska försöka att släppa detta, eftersom en hel del kan hända på vägen och jag kanske behöver gå hem ännu tidigare. Min hälsa är i större focus än jobb och pengar faktiskt.

Sorry.. detta blev långt!

• Mimmi P

Kallo, oj det där låter inget bra alls, det känns lite falskt att råda andra där man är riktigt usel själv men tänk på din och bebisens hälsa och försök dra ner på allt nu när värdena ser ut som de gör dassutom. Vem vet om några dagar kanske du ändå är sjukskriven och beordrad att inta liggande vila.

Lillajag, vad skönt!

• gustafssons
    Kallo skrev 2009-01-21 18:15:59 följande:
    Gustafsson: Du jobbar inte något nu eller är du sjukskriven? Jag jobbar fortfarande 100% + lite till... Håller på att lära upp en praktikant nu och på måndag kommer min ersättare som skall läras upp. Idag har det varit riktigt jobbigt, fullt upp precis hela dagen och i morgon lär det inte vara mindre. Sen är jag aktiv i en idrottsförening och nu är det en massa medlemsutskick som skall göras med bla. inbetalningskort. Känner mig så stressad nu över både jobb och allt på sidan om. Nästa vecka börjar föräldragruppen, för 2 veckor sedan började en vattengympakurs.Sitter även på att räkna när jag kan "gå" hem från jobbet. Har sökt föräldraledigt från bf datum, men tänkte ta ut komp, semester o arbetstidsförkortning 3 veckor tidigare. Igår visade det sig att företaget har sänkt vår arbetstidsförkortning från 40 till 24 timmar. Det skulle fattas 2 dagar för mig, men idag visade det sig att 24 timmar gäller när man arbetar hela året och jag har bara rätt till 6 timmar. Det "fattas" nästan en vecka på min beräkning..... Men jag ska försöka att släppa detta, eftersom en hel del kan hända på vägen och jag kanske behöver gå hem ännu tidigare. Min hälsa är i större focus än jobb och pengar faktiskt. Sorry.. detta blev långt!
    Nej jag är hemma och är sjukskriven..

Jag blev arbetslös juni 06, å då va jag ju gravid så jag fick inget nytt jobb.. sen kom lillan i januari 07 å sen va jag  mammaledig, tänkte vara mammaledig till oktober 08..

Men jag blev sjukskriven i augusti eftersom mitt blodsocker krånglar så av graviditeten.. så jag har varit hemma ett tag..

Tar tag i resten sen när bebis verkstaden är klar..

så det är lite konstigt att jag fått högt blodtryck då jag redan vilat i 6 månader...
    å på en diabetiker vill man inte ha upp undertrycket till mer än 80...

man undrar hur det ser ut i morgon..:-/
  • gustafssons
    Kallo skrev 2009-01-21 18:15:59 följande:
    Gustafsson: Du jobbar inte något nu eller är du sjukskriven? Jag jobbar fortfarande 100% + lite till... Håller på att lära upp en praktikant nu och på måndag kommer min ersättare som skall läras upp. Idag har det varit riktigt jobbigt, fullt upp precis hela dagen och i morgon lär det inte vara mindre. Sen är jag aktiv i en idrottsförening och nu är det en massa medlemsutskick som skall göras med bla. inbetalningskort. Känner mig så stressad nu över både jobb och allt på sidan om. Nästa vecka börjar föräldragruppen, för 2 veckor sedan började en vattengympakurs.Sitter även på att räkna när jag kan "gå" hem från jobbet. Har sökt föräldraledigt från bf datum, men tänkte ta ut komp, semester o arbetstidsförkortning 3 veckor tidigare. Igår visade det sig att företaget har sänkt vår arbetstidsförkortning från 40 till 24 timmar. Det skulle fattas 2 dagar för mig, men idag visade det sig att 24 timmar gäller när man arbetar hela året och jag har bara rätt till 6 timmar. Det "fattas" nästan en vecka på min beräkning..... Men jag ska försöka att släppa detta, eftersom en hel del kan hända på vägen och jag kanske behöver gå hem ännu tidigare. Min hälsa är i större focus än jobb och pengar faktiskt. Sorry.. detta blev långt!
    du kanske ska ta å lugna ner ditt arbetande lite  du oxå...
  • Kallo

Ja, det är väl så jag måste göra. Är för snäll helt enkelt och tar på mig en massa. Har alltid varit sån och det är svårt att ändra ett beteende.

Vi får uppdatera varandra i morgon, jag skall dit redan på morgonen kl. 8.30 så det är ganska skönt.

gustafssons skrev 2009-01-21 19:22:22 följande:
    du kanske ska ta å lugna ner ditt arbetande lite  du oxå...
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!