• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Mimmi P

vad kul med kommande ultraljud!

Gustafssons, kul att se att vi är flera som sörplar hallonbladste. Har druckit två koppar idag. Skönt att blodtrycket inte stigit iallafall, men det låter som att du också har det tungt.

Virra, falsklarm igen alltså, vad segt!

Yoysen, kan du inte ta alvedon? Se till att maken masserar dig ikväll :) det gör susen för huvudvärken.

Min man har blivit riktigt omtänksam nu på slutet, imorse ställde han sig och gjorde scones åt mig till frukost när jag fick för mig om att jag var sugen på det. Det är inte riktigt hans stil, men det var uppskattat.

• Rauur

Nu var det ett tag sedan ja skrev.
    Och jäklar vad ni har skrivit!

Fick tag i BM igår också! Äntligen säger ja bara.
    Inskrivning den 11 Februari. en aning sent men hon skulle utomlands! FUSK.

Hur som helst, fick sparken ifrån jobbett också - för att jag är gravid.
    Så kan de gå.....

Och nu är vi ev i flyttartagen också!
    Kallo - haha, du kommer garva ihjäl dig ^^,

Tror mitt illamående börjar avta liiiiite nu iaf. Men de är kvar..
    Och jag förstår inte..jag är "bara" i v13 och jag måste redan börja använda mammakläder.
    Jeansen är bara att drömma om nu..

När började ni använda mammakläder? Med sonen började jag använda i v..15 om ja inte minns helt fel.

• v i r r a

VAA??? Vadå sparken? För att du är gravid??? Det är olagligt!

Rauur skrev 2009-01-22 18:51:38 följande:
    Nu var det ett tag sedan ja skrev. Och jäklar vad ni har skrivit! Fick tag i BM igår också! Äntligen säger ja bara. Inskrivning den 11 Februari. en aning sent men hon skulle utomlands! FUSK. Hur som helst, fick sparken ifrån jobbett också - för att jag är gravid. Så kan de gå..... Och nu är vi ev i flyttartagen också! Kallo - haha, du kommer garva ihjäl dig ^^, Tror mitt illamående börjar avta liiiiite nu iaf. Men de är kvar.. Och jag förstår inte..jag är "bara" i v13 och jag måste redan börja använda mammakläder. Jeansen är bara att drömma om nu.. När började ni använda mammakläder? Med sonen började jag använda i v..15 om ja inte minns helt fel.
  • Mimmi P

Rauur, nej vad tråkigt med jobbet! Fattar inte att företag fortfarande sparkar folk pga graviditet. Önskar att fler var som min chef som blev jätteglad när jag sa att jag skulle ha barn.

Jag är lite osäker, men jag började med andra jeans rätt tidigt, jag använder väääldigt tajta jeans med hög midja i vanliga fall och det blev obekvämt rätt tidigt trots att jag aldrig var svullen i början och magen egentligen inte började synas förrän v 20 typ, men det var efter v 12 iallafall. v 15-16 kanske.

• v i r r a

Mimmi P, mm mycket segt med falskt alarm... jag var rätt säker på att det skulle dra igång. Men vem vet. Kroppen kanske bara vilar lite just nu

• gustafssons
    Mimmi P skrev 2009-01-22 18:22:34 följande:
    vad kul med kommande ultraljud!Gustafssons, kul att se att vi är flera som sörplar hallonbladste. Har druckit två koppar idag. Skönt att blodtrycket inte stigit iallafall, men det låter som att du också har det tungt.Virra, falsklarm igen alltså, vad segt! Yoysen, kan du inte ta alvedon? Se till att maken masserar dig ikväll :) det gör susen för huvudvärken.Min man har blivit riktigt omtänksam nu på slutet, imorse ställde han sig och gjorde scones åt mig till frukost när jag fick för mig om att jag var sugen på det. Det är inte riktigt hans stil, men det var uppskattat.
    jo lite tungt är det, men varje gång man går dit å de har positiva saker att meddela så känns det bättre
    Men det är vila som beordrats..å det är itne alltid lätt med en som fyller 2 i morgon..
  • Kallo

Virra: Hur länge tänkte du jobba? Jag trodde du hade "gått hem" på mammaledighet redan eftersom det inte är många veckor kvar för dig.

Rauur: Jasså, var skall ni nu flytta?? Är det dit jag tror??! :-P

• AxelOlivia

Virra: Jobbigt! Har haft liknande hela veckan. Så fort det blir så mkt att jag tror att det verkligen är på gång så slutar allt.

Raur: Fy vilken arbetsgivare. Jag fick också sparken när jag väntade Axel, hade bara en provanställning och fick inte fortsätta efteråt.

• henlin

Jag började använda mina mammabyxor väldigt tidigt denna gång....kan väl bero på att jag redan fött barn en gång och att magen då är lite uttänjd redanLedsen

• BejbyBoo

Tittar in som snabbast. Virra: Jag kunde inte vara mer nöjd! Den är en fröjd att vara ute med.

Berg- och dalbana är min vardag numer...
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!