• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • gustafssons
    Kallo skrev 2009-01-21 19:39:52 följande:
    Ja, det är väl så jag måste göra. Är för snäll helt enkelt och tar på mig en massa. Har alltid varit sån och det är svårt att ändra ett beteende. Vi får uppdatera varandra i morgon, jag skall dit redan på morgonen kl. 8.30 så det är ganska skönt.
    ja det får vi göra. ska dit kl 13.30...så jag har fm på mig att vila...:-/
  • Mimmi P

Kallo skrev 2009-01-21 19:39:52 följande:

Ja, det är väl så jag måste göra. Är för snäll helt enkelt och tar på mig en massa. Har alltid varit sån och det är svårt att ändra ett beteende. Vi får uppdatera varandra i morgon, jag skall dit redan på morgonen kl. 8.30 så det är ganska skönt.
    Det är jättesvårt men antagligen blir du väl "tvingad". Jag hade nog inte åkt från jobbet om inte en kollega (numera min chef) tillslut hotat med att bära mig ner till bilen och köra mig hem. Kände att det skulle blivit lite pinsamt... Nu är jag visserligen uttråkad men samtidigt är det ju skönt, jag behöver verkligen vara hemma och vila.
  • Kallo

Precis kommit hem från BM och läkaren. Blodtryck var samma som förra måndagen men fortfarande protein i urinen. Är äggvita och protein samma sak?! Glömde att fråga det..
    har även tagit ett blodprov för att kolla kreatinin (eller hur det stavas, njurfunktionen iaf). Får svar på provet i morgon och skall tillbaka på återbesök på måndag. Fortsättning följer...

• Eva Marianne

Weeehoo! Ultraljudstid
    Dock måste vi ändra den (såklart ) eftersom den inte går ihop med makens arbetstider. Men nångång mellan 9-13 feb ska vi dit

Kallo: äggvita är ju protein men de borde sagt äggvita om det är äggvita, tycker man.. Låter inte bra om det är äggvita, det är väl det som är lite jobbigt, fast behandlingsbart såklart!

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • A L T A

Eva Marianne skrev 2009-01-22 15:02:53 följande:

Weeehoo! Ultraljudstid Dock måste vi ändra den (såklart ) eftersom den inte går ihop med makens arbetstider. Men nångång mellan 9-13 feb ska vi dit Kallo: äggvita är ju protein men de borde sagt äggvita om det är äggvita, tycker man.. Låter inte bra om det är äggvita, det är väl det som är lite jobbigt, fast behandlingsbart såklart!
    Åh, vad spännande.
    Längtar något grymt tills man ska dit själv. Ska dit den 4:e februari så de blir ju inte så många dagar mellan.
  • gustafssons
    Kallo skrev 2009-01-22 10:24:01 följande:
    Precis kommit hem från BM och läkaren. Blodtryck var samma som förra måndagen men fortfarande protein i urinen. Är äggvita och protein samma sak?! Glömde att fråga det.. har även tagit ett blodprov för att kolla kreatinin (eller hur det stavas, njurfunktionen iaf). Får svar på provet i morgon och skall tillbaka på återbesök på måndag. Fortsättning följer...
    mitt blodtrycka hade inte ökat sen i onsdags, men inte heller blivit bättre..

Vi pratade om mina förvärkar å tryck i svanken å hon fick för sig att det kanske är på g,  fast det ännu kan ta några veckor.
    De skulle inte stoppa en förlossning nu då ja gått 34 veckor i morgon.

Nu ska jag dricka lite hallonblads the få se om LM tränar lite exra

Känns som om det kan vara bra att få igång det om 2 veckor så inte kroppen behöver ta mer stryk än den redan gjort..
  • Kallo

Tack Eva Marianne: Skall ju tillbaka på måndag och då tänkte jag fråga om varför de säger olika ord. Barnmorskan sa äggvita och läkaren protein. Det var läkaren jag träffade idag.

Gustafssons: Vad skönt att det inte blivit sämre, men synd att det inte blivit bättre. Men det är väl så att vi får dras med detta tills bebbarna kommer ut.

• v i r r a

Hello!

"äggvita" och protein är samma sak (om jag nu inte blivit helt snurrig ) Bara olika benämningar.

Själv for jag från jobbet idag för att det "sköljde" onda vågor genom mage och rygg. Det började försiktigt vid 12tiden. Vid 13.30 hade jag ONT. Vid 14tiden for jag hem. Trodde det nog var på g och fick maken, som satt i ett möte, med mig hem. Somnade som en stock och vaknade just. Det verkar ha gått över nu *suck*

• Yinsan

Har idag vaknat med huvudvärk för tredje dagen irad och den blir bara värre och värres så ringde till min BM som gjorde en extra koll och allt ser bara bra ut så nu är det väl bara att försöka vila bort huvudvärken som antagligen är spänningshuvudvärk. Så jobbigt när man inte får ta några tabletter utan tvingas acceptera denna jävulska värk...
    Fick shoppat lite bebiskläder på Lindexrean när jag ändå var ute och gick, de började med halva reapriset för clubmedelmmarna i går så det blev riktigt billigt!!!

Virra va tråkigt att det inte tog mera fart igen, hoppas hoppas att det snart är på riktigt!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!