• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • A L T A

Mimmi P skrev 2008-12-09 09:31:38 följande:

Lite humor, vad var klockan? Kanonplakat och gravid mitt på dagen, dagens ungdom är verkligen tragisk...Usch, idag har jag världens huvudvärk, hatar det!!
    Klockan var runt halv nio på kvällen. Men en måndag och sportklädd och kanonfull. Det passar inte riktigt ihop. Men men.... säger då det. Dagens pensionärer.
    Syns ju inte på mig att jag är gravid men tyckte att det lät så skoj. Snacka om att ha en uppfattning om alla ungdomar (om man nu kan kalla oss ungdomar jag är snart 28 och han är 34.
  • lightfish
    Catt skrev 2008-12-09 03:25:17 följande:
    Nu har mitt vatten gått och värkarna har börjat så smått... Så pirrigt och nervöst det blev nu... IIiihhh
    Gud så spännande! Skrattande Hoppas vi får se besked om någon dag ekker två . Varmt lycka till!
  • lightfish
    Kanelbulle81
    Åh vad jag känner igen mig....!!! Du anar inte hur många gånger jag fått blicken men ingen har vågat säga något om att jag står och hulkar vid en buske eller vägkant med maken vid min arm.

Däremot är jag LIVRÄDD att kräkas när jag inte har någon med mig som kan hjälpa eller stötta eller helt enkelt säga åt nyfikna eller otrevliga människor att jag är gravid och har extremt graviditetsillamående.
  • A L T A

lightfish skrev 2008-12-09 10:21:49 följande:

Kanelbulle81Åh vad jag känner igen mig....!!! Du anar inte hur många gånger jag fått blicken men ingen har vågat säga något om att jag står och hulkar vid en buske eller vägkant med maken vid min arm.Däremot är jag LIVRÄDD att kräkas när jag inte har någon med mig som kan hjälpa eller stötta eller helt enkelt säga åt nyfikna eller otrevliga människor att jag är gravid och har extremt graviditetsillamående.
    Ja de är inte kul. Men de är första gången som jag behöver kräkas ute. Annars har jag alltid varit hemma så de är skönt.
    Men blev nästan full i skratt åt gubben så han tog bort lite av jobbighetskänslan. Men vaddå har fördomar.
    Finns väl så många andra anledningar till att man kan kräkas. Man behöver ju inte vara kanonfull bara för att man råkar kräkas ute.
  • A L T A

Men fasar för den dagen när man inte klarar att hålla illamåendet i shackt på jobbet. Tänk om man skulle sitta på sin plats och vara tvungen att kräkas.
    Sitter i ett stort kontorslandskap och har en liten bit till en lite avskild toalett. Har en toalett nära men den sitter folk typ vägg i vägg med och skulle alltså höra vad man gjorde där inne. Eller om man var inne i en affär eller något.
    Usch vad hemskt. Hatar verkligen att kräkas. Får sådan kramp i magen.
    Usch, tänk om man kunde få slippa illamåendet snart.
    Lider verkligen med dig LF.
    Själv har man ju bara haft illamåendet i några veckor och du har fått utstå det en längre tid.

• BejbyBoo
    Catt: Åhhh!! Spännande, spännande!! Kanske har du redan din lill* hos dig!! Ser fram emot en rapport när ni har möjlighet.

Ego: Jag sover verkligen inte bra längre. Jag vaknar vid 03.30-04 varje natt, vare sig jag är kissnödig, har förvärkar eller inget alls. Och då ligger jag vaken i minst en timme. Jag tycks sova bäst på morgontimmarna, för när jag väl somnar om så sover jag gott till 10-10.30. Jättekonstigt...

Kanelbulle & Lightfish: Pissigt att behöva må som ni gör. Och att det inte finns något man kan göra... Kram till er båda och sköt om er så gott ni kan - det kommer något fint i slutändan.
    Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • Rauur

Är hemma på rast nu och passar på att kika in här :P

Vad spännande catt!!! Lycka till!

Å detta jobb är en aning jobbigt som gravid!
    Hela morgonen har jag fått stannat upp och vilat för att det har stuckigt till i magen eller bara gjort ont på något vis.
    Lite nojjig blir man ju såklart..

• AxelOlivia

Catt: Spännande. Hoppas allt har gått bra.

Kanelbulle: Hade alltid med mig spypåse i fickan de få gånger jag tog mig utanför dörren de första 20 veckorna. Ett hett tips i fall att det skulle behövas. Hoppas att det går över snarast.

Själv har jag spytt inatt och i morse igen. Blir så less, ska det aldrig ta slut. Nåväl bara 50 dagar kvar till BF nu!!

FlakeZ: Intressant att någon annan också vaknar mitt i natten. Vaknar nästintill varje natt vid 2-3 tiden och ligger vaken mellan 1-2 timmar innan jag somnar om. Sedan vaknar Axel för det mesta vid sju på helgen och då kan jag inte somna om. På veckorna måste vi ju kliva upp halv sju i vilket fall som helst.

Imorgon ska jag skriva min sista tenta på den här terminen. :)

• Eva Marianne

Catt: vågar mig nog på ett GRATTIS med tanke på att du förmodligen inte går in här förrän dinn lill* är hos dig! Kanske har det redan hänt, som LF sa!

LF & Kanelbulle: Det där har jag tänkt på, OM det skulle varit illa med illamåendet för mig också. Har t ex 2 hundar som jag motionerar varje dag, för att inte tala om jobbet. Men ni verkar ju klara er bra, ändå! Alltså med att acceptera läget... Fy, för era situationer, att må illa så mycket och länge! AMS, du verkar ju också ha det rätt illa. Lider med er!

Själv har jag inte skrivit på några dagar, men självklart varit en flitig läsare Det händer inte så mycket och det är jag iofs tacksam för, för jag får säkerligen min del av krämpor med tiden, jag med. Får små hugg i magen lite då och då och har en (för mig) väldigt konstig kosthållning beroende på vad jag är sugen på just när jag ska äta. 5 min senare kan jag få kväljningskänslor av samma produkt... Har fått sluta helt med vissa saker som jag ätit/druckit i flera år. Kaffe, t ex, så gissa om jag är konstant trött! Tycker såklart att det är väldigt skönt att ha det såpass lindrigt än så länge och är nästan glad när det känns nåt alls då det ju gör det hela lite verkligare. Nästa vecka ska vi till BM och det blir väl då det börjar på riktigt lite mer, kan jag tro. Om hon fortsätter räkna på min graviditet som hon gjorde sist (att jag har BF 11/7) så är jag redan i v 11 när jag är hos henne. Något som kan vara bra, har jag kommit fram till (även om jag är rätt övertygad om att hon har fel) för då går ju processen fortare fram till den riktiga inskrivningen och framför allt UL, som jag verkligen längtar till! Med lite tur kan vi kanske få det redan i januari med "hennes" räkning.

Också har jag en FL-fråga: hur ändrar man sin status? Jag har kollat på min profil jättemånga gånger men jag har inte hittat där man skriver in den.

I min mage bor en liten som ska bli stor
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!