• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • A L T A

lightfish skrev 2008-12-08 16:41:00 följande:

Kanelbulle81Är det Postafen du syftar på? De hjälpte inte mig ett skit... Sen så verkar det som om man ska ta de allra flesta mot-illamående-tabletter tillsammans med mat för att slippa biverkningen illamående...Själv tog jag en Lergigan Comp efter frukosten som blev sen då jag vaknade 10:30...spydde vid 12... så....Axels mamma SannaDet var Primperan.....
    Ja de är Postafen som jag syftar på. Igår tog jag inte tillsammans med mat, men de andra gångerna kan jag inte minnas om jag tog med mat eller inte.
    Men funderar på om de är de som gör att jag kräks. För som sagt, de andra gångerna har jag klarat mig ganska bra från att kräkas men alla gånger som jag tagit tablett så har jag kräkts som en gris efter någon timme.
    Jobbigt att inte ha något som funderar.
    Men men..... vecka 11 idag och jag hoppas så innerligt att jag slipper om några veckor.

Lider med dig LF som inte slipper ditt.
  • lightfish
    Kanelbulle81
    Ja, du jag lider... Men inte så mycket att göra åt saken förutom att äta lite och ofta så jag får i mig tillräckligt liksom tänka på att ha saker hemma som kan gå ner trots att jag mår pyton. Sen självklart: inte stressa, vila mycket och undvika människor som är sjuka (nog så jobbigt att spy...behöver inget mer ).
  • Mimmi P

Intressant biverkning, att bli illamående av tabletterna som ska hejda illamående. Känns som ett feltänk...

Foglossningen har känts betydligt bättre, jag kan gå igen, vila tycks göra susen. Jag har bokat tid hos sjukgymnasten iallafall. det kunde tydligen gå upp och ner enligt henne.

• AxelOlivia

Lightfish: Ja det var primperan jag menade. :)

Kanelbulle: Jag mår mer illa när jag är trött och postafen gör ju en jätte trött. Kan det vara av den anledningen som du spyr när du ätit de?

MimmiP; Skönt att foglossningen är bättre iaf just nu. Fortsätt att vila så den inte kommer tillbaka. :)

Ego: Har börjat få riktigt ont i ryggen nu så jag undrar hur det ska gå att klara av de resterande 7 veckorna. För övrigt inbillar jag mig att magen sjunkit lite, är det möjligt redan?

Känner också att bebban trycker på nedåt när hon rör sig så jag hoppas att det betyder att hon ligger åt rätt håll, dvs med huvudet ner.

• Catt

Nu har mitt vatten gått och värkarna har börjat så smått... Så pirrigt och nervöst det blev nu... IIiihhh

• A L T A

Catt skrev 2008-12-09 03:25:17 följande:

Nu har mitt vatten gått och värkarna har börjat så smått... Så pirrigt och nervöst det blev nu... IIiihhh
    Åh, vad spännande
    Fick känslan av när någon hade varit inne och skrivit så sent att det nog var dags.
    Håller tummar och tår att det går bra
  • v i r r a

Säger också Iiiihh! Superspännande Lycka till!!!!!!

• A L T A

Axels mamma Sanna skrev 2008-12-08 18:48:25 följande:

Kanelbulle: Jag mår mer illa när jag är trött och postafen gör ju en jätte trött. Kan det vara av den anledningen som du spyr när du ätit de?
    Vet inte, men det kan säkert ha med det att göra. Men tycker inte att jag har hunnit bli så väldigt trött under den tiden som jag haft den i kroppen ( har ju aldrig gått mer än någon timme från att jag tagit tabletten till att jag har kräkits).
    Så tabletterna låter jag bli från och med nu. Känns bara onödigt att ta dem när de ändå inte gör någon verkan.

Igår var jag och sambon ute och gick och då var jag tvungen att stanna två gånger för att kräkas. En av gångerna gick det förbi en gubbe och han muttrade något om att dagens ungdom drack på tok för mycket och inte hade koll på sina begränsningar, han trodde alltså att jag var kanonfull.
    Och då ska det tilläggas att både jag och sambon var sportklädda.
    Rolig liten gubbe!
  • Mimmi P
    Spännande!!
  • Mimmi P
    A L T A skrev 2008-12-09 08:44:00 följande:
    En av gångerna gick det förbi en gubbe och han muttrade något om att dagens ungdom drack på tok för mycket och inte hade koll på sina begränsningar, han trodde alltså att jag var kanonfull.Och då ska det tilläggas att både jag och sambon var sportklädda.Rolig liten gubbe!
    Lite humor, vad var klockan? Kanonplakat och gravid mitt på dagen, dagens ungdom är verkligen tragisk...

Usch, idag har jag världens huvudvärk, hatar det!!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!