• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • lightfish
    FlakeZ kommer nog skriva själv snart men jag fick just ett sms att hon nedkom med bebis igår (ja, på hennes födelsedag ): en flicka som ska heta Eleonora!
  • Eva Marianne

Aaaaaah, jag kände det på mig! GRATTIS, FlakeZ!!!

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • Eva Marianne

Kanelbulle: får gratulera dig också! Förstår om du andas ut ordentligt nu. Proverna är säkert inget att oroa sig för! Jag är lite avis på dig att du fick se pyret så tidigt. Själv lär jag få leva i "ovisshet" i bra många veckor till, även efter v 12.

Lillajag: nu är du nere på tvåsiffrigt

Serafine: håller alla tummar och tår!

Under veckan kommer vi antagligen att köpa barnvagnen. Inte för att det egentligen alls behövs såhär tidigt, men den vi hittat kommer vi aldrig kunna få tag på nåt liknande, om vi väntar. Jag är ju bara i v 11 fortfarande men vi har (iaf nästan) bestämt att inte vänta en "löjlig" vecka till och se vagnen öka till det dubbla i pris eller ev inte finnas kvar alls.

• Mimmi P

Grattis FlakeZ!! Får bli dubbelkalas framöver då :).

Eva marianne, klart ni ska köpa vagnen.

• AxelOlivia

Åh Grattis Flake. :)

Ego: Var hos BM idag. Är i v 35+4 nu och hon misstänkte att våran lilla har vänt sig med huvudet uppåt så vi blev direkt hänvisade till förlossningen för att kolla upp det. Och visst var det så.. Eftersom Axel föddes i v 38 och man som omföderska kan ha tendens att föda tidigare även andra gången så ville de prova vända henne så fort som möjligt så imorgon ska vi tillbaka till förlossningen på morgonen för ett vändningsförsök. Bävar för att man måste fasta ända fram tills det är över och jag kräks alltid om jag inte får i mig någon mat på morgonen. :S

• hopee

Jättegrattis FlakeZ
    Vad härligt att allt fler bebisar ploppar ut

• majsanna

Stort grattis FlakeZ!!

Kanelbulle: Vad skönt att allt såg bra ut!

Eva Marianne: Vad kul att shoppa vagn. Jag vill också.

AMS: Hoppas att allt går bra i morgon.

EGO: Pratade med kvinnokliniken och de tyckte att vi skulle försöka några månader till. Annars hänvisade hon mig till privata alternativ. Min man är ju av den åsikten "vi sitter ju inte i sjön", så vi fortsätter väl så gott vi kan några månader till, eller förhoppningsvis bara en månad till.

• Eva Marianne

AMS: Verkar inget vidare Men förhoppningsvis vet de vad de gör! Det låter som även din lill* kan trilla ut i princip när som helst sen!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!