• icka76

För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......

Hej!
    Detta är en gnälltråd, vill bara varna er för detta innan.

Denna tråden är för oss som känner att varje månad är ett helvete. Först pergoknaprande med ev. biverkningar, sedan väntan på en äl som kanske inte ens dyker upp, sedan ångesten mellan äl och BIM och sist men inte minst, smärtan när tant röd kommer som ett ovälkommet brev på posten.

Här får vi gråta ut, vara hur ego vi vill och stötta varandra till att stå ut ännu en månad.

Välkomna

• Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......
  • Treasures

Kul att flera är i ÄL-tider....lycka till!

Här är det inget vidare....har ÄL-ångest, är så förbannat rädd för att det inte blir någon denna gång igen. Dag 19 idag...så det finns ju fortafarande 14 dagar den kan komma på om det tar lika lång tid som förra gången, men det är skit jobbigt att bara vänta. Jag helt hopplös!

• icka76

Jag har ingen aning om varför man får olika ordinationer. Jag äter dag 5-9.

• xxJessikaxx

Svagare streck på stickan idag så antar att äl:en snart är förbi. Vi myste på igår i af så nu har vi gjort vad vi kan.
    Min läkare sa att man kan börja alltifrån dag 3-5 men inte vad som avgjorde det. Tror själv inte att det har nån större betydelse. För mig som har lite längre cykel kändes det som att jag kunde börja redan på dag 3 för att "korta ner" cykeln ngt och jag fick ju äl på dag 14 istället för 19 så helt fel var det nog inte.

• nallebusig

vid halv två idag fick jag tok ont i magen mest åt vänster sida kände som om jag skulle släppa en fotboll t ägg, såååå ont gick dubbelvikt!!förstå att cykla hem det va inte roligt o gå det e som om det bankar i livodern för varje steg..

• icka76

nallebusig: Jag hade jättekonstig smärta precis efter äl och en vecka fram förra cykeln. Det krampade till på höger sida, vid äggstocken, det kändes som om någon kramade åt något där inne och vred om eller som en ballong som blåstes upp. Smärtan spred sig ner i ljumsken och ut i benet. Det gjorde skitont, gick oxå dubbelvikt. Åkte in akut till läkare efter ett par dagar, hon trodde det var bråck. Men detta flyttade sig efter ett tag ner mot livmodern. Min gyn trodde att det kunde ha varit en s.k. gulkroppscysta som till slut sprack. Fråga mig inte vad det är, men jag skall i allafall komma in direkt om det händer igen. Så om det inte går över för dig så sök gyn.

• Treasures

Hej hej!

Hur det med er här då?

Här deppar jag över att ÄL dröjer /uteblir denna gång med....dag 24, och inte tillstymelse av att den är på G. Eller jag har ont i magen till och från, och börjar få mer och mer flytningar, men det har jag ju haft vid alla kurer vare sig det blitt ÄL eller ej. Hoppas snart få lämna "Pergoträsket".

• efis

hej allesammans.
    Har provat att bli gravid i två års tid utan framgång.
    Skall på mitt forsta fyn besok på mån ... kan ju henda att jag får besked att prova pergo .. emn vad i helsike er det for nogot?

kramar

• Treasures

efis - det är ägglossningsstimulerande tabletter. Man tar de under fem dagar i början av menscykeln. Funkar för de flest, men tyvärr inte alla.

• Treasures

Åh...vad jag längtar efter en egen bebis. Var barnvakt till min systerdotter igår och det finns verkligen inget mysigare än att vara med henne. Nu är hon en stor tjej, snart 11 månader och promenerar omkring, men ändå så liten och go!  

• Hoppfull78

En liten intim fråga: Har ni tydliga äl-flytningar i samband med äl? Jag märker aldrig av detta så tydligt. Kan man ha äl trots att man inte känner av det "där nere" så att säga.

Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......