ok, men då verkar ju våra läkare säga ungefär samma. Jo, jag har fått äl av pergon, men inte förens på dag 20-22 och några gånger ingen alls. Det är tydligen lite för sent enl. min läkare, för chansen är större om äl kommer på dag 14. Eftersom ajg ätit så många kurer (12 st) så fick jag prova metformin istället. Så på fredag blir det metformin igen... hoppas jag överlever denna gång. Tråkigt att det inte blivit någon äl för dig med pergon, men vem vet, du kanske får det om du äter metformin kombinerat med pergo? :) det kan vara värt ett försök!
Treasures skrev 2008-11-24 22:30:46 följande:
Jag har inte pratat så mkt med dem om sprutor ännu, men vid det enda besöket vi varit på så sa ssk som vi träffade att steg 1 var Pergotime i ökande dos (dvs 3 försök), steg 2 Metformin + Pergotime i ökande dos (ytterligare 3 försök) och steg 3 var sprutor. Då hamnar man på
IVF-kliniken och följs nogrannt med
VUL, så jag antar att om de ser att för många blåsor mognat får man sexförbud. Din läkare kanske tyckte det var bökigt för att man måste kolla så noga. Men visst har du fått ÄL av alla dina Pergokurer? Det har ju inte jag....