• icka76

För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......

Hej!
    Detta är en gnälltråd, vill bara varna er för detta innan.

Denna tråden är för oss som känner att varje månad är ett helvete. Först pergoknaprande med ev. biverkningar, sedan väntan på en äl som kanske inte ens dyker upp, sedan ångesten mellan äl och BIM och sist men inte minst, smärtan när tant röd kommer som ett ovälkommet brev på posten.

Här får vi gråta ut, vara hur ego vi vill och stötta varandra till att stå ut ännu en månad.

Välkomna

• Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......
  • Harley
    Annisens81 skrev 2008-11-14 09:30:12 följande:
    Testade i morse men minus! mensen som är sen bara. Hur ska man klara av att vara glad? Jag har ingen ork längre
    Gud vad enerverande. Hoppas mensen kommer snart så du kan börja på ny kula.

Jag ska iväg till VC snart för att ta veckans 3:e stick i armen. Inte kul alls! Hoppas jag får positiva provsvar nästa vecka. Håll tumsen
  • Treasures

Ja, det känns bra att veta att det är fler som känner på samma sätt.

Annisens81 - Har du fått ÄL bekräftad? Om du ine haft ÄL kan ju mensen dröja jätte länge.

Harley - Hoppas du får de besked du vill ha...

• icka76

Annisens: vad har läkaren sagt? Ska du vänta in mens innan du får börja med pergo? I så fall kan du ju som Treasures säger få vänta jättelänge. Ta ett gravtest igen om ett par dagar och ring din läkare och be att få medicin som sparkar igång mensen. Jag har ätit provera vid ett par tillfällen för att få igång den.

• nallebusig

har nog äl på g snart har massor m äl sekret det e som floder dock inget på äl test än...

icka76

könner precis som dig m sexandet

• Crzes

Hej alla! Nu vill jag oxå gnälla lite

Jag har inte varit här inne på väldigt länge då jag tänkte att om jag inte tänkte för mycket på barn kanske det skulle ta sig?!
    Så nu vet jag inte hur aktiv denna tråd är??

Men min situation är så att vi började utredning i början på mars i år, jag fick pergo, började äta dem i början på juni...har knaprat dem i 6 månader nu, känns förjävligt
    Trodde jag möjligen var gravid denna månad då mensen var försenad 3 dagar, vdå vågar man hoppas lite *rodnar*

Men vad tror ni händer, när jag väl bestämt mig för att gå till apoteket dyker tant fan upp!! Måttligt road!

Så i å med att mensen kommit nu idag går vi in på vårat 24 försök!! Jänns rent ut sakt för grönjävligt!

tack för att ni lyssnat å för att jag fått ventilera mig

lycka till alla andra å jag tänker på er!!

kramar

• icka76

Sweet girl: Mycket välkommen till vår gnälltråd. Förstår att du är frustrerad, jag och sambon har "bara" hållt på i 1 år och jag är snart på bristningsgränsen. Du får titta in när du vill och ventilera dig

• Skrutt74

Jag vet inte vad som tagit åt min kropp. Jag tror jag håller på att förblöda. det finns inget stopp nu. Jag byter tampong modell super varannan timme. Annars flyter jag bort. Dessutom känns det helskumt i min livmoder. Det drar och sticker ich känns jävligt. Inte alls den vanliga molande mensvärken ja brukar ha. När ni får mens efter en pergokur, känns det annorlunda för er? Någon som har någon jämförelse?? Fortsätter det så här är jag tom i morgon....

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    Skrutt74 skrev 2008-11-14 16:45:28 följande:
    Jag vet inte vad som tagit åt min kropp. Jag tror jag håller på att förblöda. det finns inget stopp nu. Jag byter tampong modell super varannan timme. Annars flyter jag bort. Dessutom känns det helskumt i min livmoder. Det drar och sticker ich känns jävligt. Inte alls den vanliga molande mensvärken ja brukar ha. När ni får mens efter en pergokur, känns det annorlunda för er? Någon som har någon jämförelse?? Fortsätter det så här är jag tom i morgon....
    Påminner mig om mensen från helvetet som jag fick för tre år sen. Jag blödde en nattbinda full i timmen i fyra dagar innan jag släpade mig till akuten. Jag misstänkte missfall men de hittade aldrig något på testerna.

Om du oroar dig så prata med gyn. Om inte annat kan det kännas lugnande att bli uppkollad lite.
  • Treasures

Vimsan - Du kanske ska ringa din läkare el sjukvårdupplysningen och höra så det inte är nåt allvarligt. Jag har bara fått mens på riktigt en gång efter pergo, och då var den som den brukade vara de få ggr jag haft mens av mig själv....ganska riklig, inte så ont och varade c:a 5 dagar. Innan då jag åt p-piller hade jag sparsammare blödningar och alla ggr ag tagit Primolut nor för att få mens har det inte alls blött nåt mkt.

Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......