• icka76

För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......

Hej!
    Detta är en gnälltråd, vill bara varna er för detta innan.

Denna tråden är för oss som känner att varje månad är ett helvete. Först pergoknaprande med ev. biverkningar, sedan väntan på en äl som kanske inte ens dyker upp, sedan ångesten mellan äl och BIM och sist men inte minst, smärtan när tant röd kommer som ett ovälkommet brev på posten.

Här får vi gråta ut, vara hur ego vi vill och stötta varandra till att stå ut ännu en månad.

Välkomna

• Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......
  • Skrutt74

Blöder jag så här ännu i morgon måste jag nog söka mig någonstans. Min mens brukar alltid avstanna på andra dagen men nu bra fortsätter det... Fy!

• nallebusig
    Svar på #55
    det lät inte kul..m kan ni inte få göra ivf nu då???
    Crzes skrev 2008-11-14 12:53:20 följande:
    Hej alla! Nu vill jag oxå gnälla lite Jag har inte varit här inne på väldigt länge då jag tänkte att om jag inte tänkte för mycket på barn kanske det skulle ta sig?! Så nu vet jag inte hur aktiv denna tråd är??Men min situation är så att vi började utredning i början på mars i år, jag fick pergo, började äta dem i början på juni...har knaprat dem i 6 månader nu, känns förjävligt Trodde jag möjligen var gravid denna månad då mensen var försenad 3 dagar, vdå vågar man hoppas lite *rodnar*Men vad tror ni händer, när jag väl bestämt mig för att gå till apoteket dyker tant fan upp!! Måttligt road!Så i å med att mensen kommit nu idag går vi in på vårat 24 försök!! Jänns rent ut sakt för grönjävligt!tack för att ni lyssnat å för att jag fått ventilera mig lycka till alla andra å jag tänker på er!!kramar
  • Annisens81
    Harley skrev 2008-11-14 09:34:18 följande:
    Gud vad enerverande. Hoppas mensen kommer snart så du kan börja på ny kula.Jag ska iväg till VC snart för att ta veckans 3:e stick i armen. Inte kul alls! Hoppas jag får positiva provsvar nästa vecka. Håll tumsen
    Ja det är bara att vänta.. Ja håller tummarna!
  • Annisens81
    Treasures skrev 2008-11-14 09:45:52 följande:
    Ja, det känns bra att veta att det är fler som känner på samma sätt.Annisens81 - Har du fått ÄL bekräftad? Om du ine haft ÄL kan ju mensen dröja jätte länge.Harley - Hoppas du får de besked du vill ha...
    Fick utslag på ÄL-stickorna men det har jag fått ofta .. Men släpper inga ägg säger läkaren.. '

Oja mensen kan dröja.. Ska till Läkaren nästa vecka.. Kanske får börja ändå sa han.. eller ja så fattade jag det som..
  • Annisens81
    Svar på #53
    icka76 skrev 2008-11-14 11:21:45 följande:
    Annisens: vad har läkaren sagt? Ska du vänta in mens innan du får börja med pergo? I så fall kan du ju som Treasures säger få vänta jättelänge. Ta ett gravtest igen om ett par dagar och ring din läkare och be att få medicin som sparkar igång mensen. Jag har ätit provera vid ett par tillfällen för att få igång den.
    Ja han har sagt att jag ska vänta in denna mensen. Men den är så sen.. men det kan den ju vara. Ska till honom nästa vecka för att se hur vi ska göra.
  • nallebusig

ingen äl stegring än äl flytn e i pincip borta....suck e på dag 13

• nallebusig

just ja har mgm av er kört m proggisar i sånt fall varför

• Hoppfull78

Varför går man inte vidare med fler undersökningar när det inte tar sig med pergo? Jag har ätit 3 enkelkurer med bra värden på blodproverna men inget händer ju för f-n! Kan det vara något annat fel? Min gyn säger att om det inte tar sig nu så måste vi göra IVF. Kan det inte bero på sekretet eller nåt annat...vill inte göra IVF:(

• Treasures

Hoppfull78 - Vi fick veta att om vi jag fått ÄL tre ggr av pergotime och inte blivit gravid skulle äggledararna spolas och sedan göra tre till försök. Nu har det ju inte fungerat så bra med Pergotime och jag har bara fått ÄL efter en kur av fem....

• Crzes
    Svar på #56
    icka76 skrev 2008-11-14 13:07:56 följande:
    Sweet girl: Mycket välkommen till vår gnälltråd. Förstår att du är frustrerad, jag och sambon har "bara" hållt på i 1 år och jag är snart på bristningsgränsen. Du får titta in när du vill och ventilera dig
    Bara å bara ska man väl andrig säga

Är skönt att veta att man inte sitter ensam i denna båt!

Tack för ert stöd

Lyckönskningar till er!
Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......