• icka76

För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......

Hej!
    Detta är en gnälltråd, vill bara varna er för detta innan.

Denna tråden är för oss som känner att varje månad är ett helvete. Först pergoknaprande med ev. biverkningar, sedan väntan på en äl som kanske inte ens dyker upp, sedan ångesten mellan äl och BIM och sist men inte minst, smärtan när tant röd kommer som ett ovälkommet brev på posten.

Här får vi gråta ut, vara hur ego vi vill och stötta varandra till att stå ut ännu en månad.

Välkomna

• Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......
  • nallebusig

jag är gärna med i er gnälltråd är inne i 3e omgången pergo har en dotter född 06 som kom till på första försöket efter nästan 10års ppillerknaprande utan pergo...

• icka76

Annisen: Hon är lite speciell. Är inte så jättekunnig men intresserad. Ska be henne skriva remiss till vidare behandling. Hon skriver bara ut pergo inte sprutor och sådant.

nallebusig: Välkommen. Här får man gnälla. Hur ligger du till i cykeln?

• nallebusig
    Svar på #24
    icka76 skrev 2008-11-10 16:03:32 följande:
    Annisen: Hon är lite speciell. Är inte så jättekunnig men intresserad. Ska be henne skriva remiss till vidare behandling. Hon skriver bara ut pergo inte sprutor och sådant.nallebusig: Välkommen. Här får man gnälla. Hur ligger du till i cykeln?
    jag är på dag 8 i cykeln tog min sista tablett idag..mådde faktiskt bättre denna gång ingen huvudvärk m ett illamående dag 2 sen inget mer..hoppas verkl på bebis denna månad blir snart galen..

vilken kur e du på??när har du äl???
  • Annisens81
    Svar på #24
    Okej. Ja det är bra att de är intresserade.

Läste på en tråd för några dagar sedan att man får göra ett VUL för att se om det kommit några ägg. eller ja på väg att släppa typ. Får ni göra det? Jag ska inte in och göra det utan bara lämna prov på dag 22-23.
  • Treasures

Här kommer en till som vill vara med och gnälla! Flört Vilket bra initativ av dig Icka att starta en sån här tråd så kan man slippa spy galla i de andra trådarna....inte för att någon brukar ha nåt emot det där heller, men, men.

Vi har hållit på i 1½ år nu och jag har nu inne på min sjätte pergokur sedan i februari och resan hit har sett ut så här:
    1. Enkel - ingen ÄL
    2. Dubbel - ingen ÄL
    3. Trippel - ingen ÄL
    4. Enkel + Metformin - ingen ÄL
    5. Dubbel + Metformin + akupunktur - sen ÄL dag 33
    6. Trippel + Metformin + akupunktur - är på dag 12, så det är ÄL - väntan.

Det har varit en jobbig tid med mycket deppiga tankar och många tårar, nu har jag iaf fått lite nytt hopp då jag till slut fick en ägglossning.
    Jag har aldrig fått göra VUL under mina kurer, men lämnat blodprov dag 21-23.

Kram till er alla och hoppas vi kan stötta varandra!

• icka76

Hej Treasures och välkommen in hit. Ja, jag kände att vi behövde en tråd för att gnälla av oss.

Jag har ätit 4 kurer, äl på 3 av dem. Har/hade BIM i dagarna, vet inte riktigt då jag tempar på ff och de satte ut krysset på dag 12, vilket jag vet inte stämmer. Jag tror att jag hade äl dag 21 och då var BIM i söndags. Vissa tror att äl var dag 23 och då är BIM idag. Tempen gick ner i går, men steg lite idag. Ingen mens och ingen mensvärk än. Lite illamående bara.

Tog progprovet på dag 28 och det vsade på 30, vilket enligt min gyn var en perfekt äl, så jag vet att jag haft det.

Hatar denna väntan och ovissheten. Vågar inte testa, är livrädd för det där minuset som skrattat mig i ansiktet altt för många gånger.

• Annisens81

Okej då kanske det är så vanligt ändå.

Tempen? Vad kollar man då?

Ja dessa J***A minus månad in och månad ut.

Håller tummarna för ett plus!

• helena 83

----->> Icka76 Ja det är väl bara hålla tummarna, men man är rätt uppgiven. Jag ska nu när mensen kommer (för det gör den ju alltid) boka tid för spolning av mina äggledare. Jag har haft ÄL dessa tre månader men det verkar inte ta sig iaf Jag har tidigare genomgått en abort och ett missfall. Så bli gravid verkar jag kunna bli men det vill sig inte av nån anledning. Jag äter metformin tillsammans med pergon men det vill sig ändå inte. hur länge står man ut???
    Har mensen kommit??

Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......