• icka76

För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......

Hej!
    Detta är en gnälltråd, vill bara varna er för detta innan.

Denna tråden är för oss som känner att varje månad är ett helvete. Först pergoknaprande med ev. biverkningar, sedan väntan på en äl som kanske inte ens dyker upp, sedan ångesten mellan äl och BIM och sist men inte minst, smärtan när tant röd kommer som ett ovälkommet brev på posten.

Här får vi gråta ut, vara hur ego vi vill och stötta varandra till att stå ut ännu en månad.

Välkomna

• Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......
  • Crzes
    Svar på #57
    Treasures skrev 2008-11-14 16:26:19 följande:
    Välkommen hit Sweet girl.....
    Tack så hemskt mycket för välkomsthälsningen känns lite bättre nu!
  • Crzes
    Svar på #62
    nallebusig skrev 2008-11-14 18:14:16 följande:
    Svar på #55det lät inte kul..m kan ni inte få göra ivf nu då???Crzes skrev 2008-11-14 12:53:20 följande:
    Jag vet inte vad som ska ske nu då vi har en ny tid hos läkaren den 16:e december! Så känns lite bättre nu när man vet att det kanske kommer hända nåt nu?!
    För mår absolut inte nå bra, alla runt omkring oss har ju barn eller är gravida!

Så vi får se vad som kommer hända!
  • Crzes

Läste en tråd igår om att känna avudsjuka!! Å det stämde precis med hur jag kännder det! Känns skönt att veta att man inte är ensam med att känna så.

Det jag nu vill klaga över är att de som har lätt för att bli gravida har ingen som helst förståelse för vad vi går egenom!!!

Som min svägerska å hennes sambo...dem å vi började i bebisverkstan ungefär samtidigt! å blev gravid efter 3 månader,men blev missfall! Sen blev hon gravid igen efter 2 månader å de har nu en son på 10 månader, å vad har vi?? Ingenting! Bara en massa misslyckanden! Å så som vi har varit oense...jag klarade inte av att träffa henne under hennes graviditet, men det fattade hon inte riktigt! Blir så förbannad! har bara träffat deras son ett fåtal ggr, men de verkar inte fatta!
    Blir såååå lack på folk som inte fattar!!!

Förlåt, men kände jag behövde skriva av mig!

Lycka till alla ni andra! Håller tummarna för er!
    kramar

• Hoppfull78

Treasures - vad märkligt att dom säger olika...kanske beror på vilket landsting man tillhör. Kan man behöva spola äggledarna för att ägget ska lossna eller för att det ska fästa? Undrar varför dom inte erbjudit mig det! Kanske ska kolla upp det med gyn? Tack för tipset.

Kram

• Treasures

Tror att man spolar äggledarna för att se så det är fri passage...så man inte har någon blockering. Vanligast att man får sånna är efter infektioner eller om man har operarats i buken tidigare....

• nallebusig

suck ingen äl stegring än på stickan förra mån fick jag på dag 13 idag e jag på dag 15 har molvärk öm i livmodern o älflytn!!!suck

• icka76

Vimsan: Hur har det gått med blödningarna?

Jag har börjat min 5e kur nu, min gyn har inte sagt någon om IVF än, men hon nämnde det innan sambon gjorde sitt spermatest. Då sa hon att om det visade på något fel ¨så skulle jaf gå vidare med IVF. Vad jag förstår det som är att pergo (om det fungerar) ger oss samma chanser som de utan problem eller fel och för dem kan det ju oxå ta tid. Jag har bara haft 3 äl sedan jag började med pergo och jag kan tänka att det kan ju faktiskt vara normalt att det inte tagit sig än. För pergo påverkar väl bara äl? det är ju så mycket mer som ska klaffa oxå. Jag tänker be om ett VUL denna gången runt äl för att se om slemhinnan är tillräckligt tjock, tror att det kan vara ett problem för mig.

• nallebusig
    Svar på #77
    äter du enkel el dubbelkur??
    ägglossningspruta??vagisar??
    icka76 skrev 2008-11-17 10:29:24 följande:
    Vimsan: Hur har det gått med blödningarna?Jag har börjat min 5e kur nu, min gyn har inte sagt någon om IVF än, men hon nämnde det innan sambon gjorde sitt spermatest. Då sa hon att om det visade på något fel ¨så skulle jaf gå vidare med IVF. Vad jag förstår det som är att pergo (om det fungerar) ger oss samma chanser som de utan problem eller fel och för dem kan det ju oxå ta tid. Jag har bara haft 3 äl sedan jag började med pergo och jag kan tänka att det kan ju faktiskt vara normalt att det inte tagit sig än. För pergo påverkar väl bara äl? det är ju så mycket mer som ska klaffa oxå. Jag tänker be om ett VUL denna gången runt äl för att se om slemhinnan är tillräckligt tjock, tror att det kan vara ett problem för mig.
  • icka76

Jag äter enkelkur. Min gyn ville att jag skulle gå över till dubbel efter 3e kuren då jag inte fick äl. Men jag ville avvakta och jag fick tydligen en jättebra äl förra kuren så jag fortsätter som vanligt. Du då?

• xxJessikaxx

Har ju inte ätit pergo så många månader utan är på första men hakar ialla fall på...för jag har utskrivet för 3 månader och vore ju rent otroligt om det tog sig denna första gång.
    Flera av er känner jag redan (igen)
    Jag fick stegring idag och det kändes bra, strecket var denna gång lika starkt som kontrollstrecket och det blir det inte när jag ägglossar själv.

Nallebusig, jag får alltid ont dagarina INNAN själva ägglossningen / stegringen, kan det inte vara så att det är på gång i alla fall för din del?

Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......