• icka76

För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......

Hej!
    Detta är en gnälltråd, vill bara varna er för detta innan.

Denna tråden är för oss som känner att varje månad är ett helvete. Först pergoknaprande med ev. biverkningar, sedan väntan på en äl som kanske inte ens dyker upp, sedan ångesten mellan äl och BIM och sist men inte minst, smärtan när tant röd kommer som ett ovälkommet brev på posten.

Här får vi gråta ut, vara hur ego vi vill och stötta varandra till att stå ut ännu en månad.

Välkomna

• Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......
  • Embla82

hej, jag antar att jag passar in i denna tråd. Har ätit 12 kurer... (blev gravid på femte, men det slutade tyvärr i missfall). Nu tycker min läkare att jag ska prova nåt annat, så han har gett mig metformin, som jag inte riktigt tålde. Så nu tar jag en veckas paus innan jag ska börja igen. Min fråga till er - vet ni vad steg två är för er efter pergo?
    Jag är inte helt säker på att jag gillar metforminidéen, och ville därför prova nåt annat?

• Embla82

jag märker sällan av äl-flytningar, men jag har äl ändå (även om den är skruttig). Så flytningar är inget måste för att det ska bli äl :)

Hoppfull78 skrev 2008-11-23 20:15:53 följande:
    En liten intim fråga: Har ni tydliga äl-flytningar i samband med äl? Jag märker aldrig av detta så tydligt. Kan man ha äl trots att man inte känner av det "där nere" så att säga.
  • icka76

Embla: Jag är inne på 5e kuren. Vet inte hur fortsättningen blir. Jag ska spola äggledarna och göra ett VUL runt äl för att kolla slemhinnan. Sedan antar jag väl att remiss skickas till vidare behandling.

• xxJessikaxx

Hoppfull78, har aldrig haft äl´-flytningar nånsin men du kan ha rätt "glid" längre in. Jag har ju varit gravid fem ggr varav tre resulterade i barn så jag tror nog det funkar ändå

• xxJessikaxx
    Embla82 skrev 2008-11-23 20:34:18 följande:
    hej, jag antar att jag passar in i denna tråd. Har ätit 12 kurer... (blev gravid på femte, men det slutade tyvärr i missfall). Nu tycker min läkare att jag ska prova nåt annat, så han har gett mig metformin, som jag inte riktigt tålde. Så nu tar jag en veckas paus innan jag ska börja igen. Min fråga till er - vet ni vad steg två är för er efter pergo? Jag är inte helt säker på att jag gillar metforminidéen, och ville därför prova nåt annat?
    Metformin - är inte det ett medel mot insulin-okänslighet? Kan det påverka graviditeten?
  • Hoppfull78

Tack för era svar...då finns det kanske hopp då:)

Kram

• Embla82

Ja, det var min fråga också... men tydligen är insulin är ett väldigt starkt hormon, kroppens starkaste å rubbningar kan medföra negativ verkan på äggstockarna, som i sin tur börjar att producera "fel" mändg hormoner tex för höga halter av testesteron. Detta hänger också ihop med min pco på nåt sätt...

xxJessikaxx skrev 2008-11-24 08:42:12 följande:
    Metformin - är inte det ett medel mot insulin-okänslighet? Kan det påverka graviditeten?
    [/citat]

ÄL-sprutor... det var det jag också ville testa, men min läkare tyckte inte det var bra så det bidde inga för mig. Han tyckte att risken för flerbörd av så stor, och att det var därför han inte låter mig prova det. Vad säger din läkar om sprutor?
    Treasures skrev 2008-11-24 07:10:44 följande:
    [citat]
    Embla - För oss är nästa steg ÄL-sprutor, frågan är bara när....
  • Embla82

jag tänkte vara smart å svara två inlägg i samma... men de ville sig visst inte :)

ÄL-sprutor... det var det jag också ville testa, men min läkare tyckte inte det var bra så det bidde inga för mig. Han tyckte att risken för flerbörd av så stor, och att det var därför han inte låter mig prova det. Vad säger din läkar om sprutor?

Treasures skrev 2008-11-24 07:10:44 följande:
    Embla - För oss är nästa steg ÄL-sprutor, frågan är bara när....
Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......