• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess

Maja, så himla obehagligt och vilken tråkig sorti från ett jobb du haft länge. Det låter som riktiga obehagliga typer som jobbar där och precis som Rossy sa så leder det förmodligen till något MYCKET bättre i framtiden när allt lagt sig. Men visst är det förjäkligt!!!! KRAM.

Rossy, det var andra vulet. Nu blir det inga fler utan KUB nästa vecka.

Naffe, inte rätt (eller lätt ) att spekulera, men kanske kan det vara en kvarglömd kompress i magen. Det är inte heller acceptabelt och även de räknas noggrant. Men om det är det känns det ju kanske lite bättre än att tänka sig att man har en skalpell där Konpresserna har en metalltråd i sig för att just synas på röntgen. Säger det igen. Be om en kontrollröntgen på en kirurgmottagning.

• Pess

Ska betala räkningarna nu, CSN så här samma lön som ska räcka till jul....jihoooooo

• FISK78

Kramar till Maja, usch vad trist och orättvist

Jag jobbar och sen ska jag få domen hos BM i eftermiddag... Ska dit på BT-koll och urinsticka igen så då får vi väl se om det har ökat ytterkligare eller är stabilt. Jag tror och hoppas på stabilt SÅKLART! Känner mig okej iaf, men det gjorde jag ju stundtals förra gången oxå!!! Det vet Pessan allt om?!?

Har även läst lite i min gamla blogg från graviditeten med Sid. Då upptäcktes hvf så sent som i vecka 35 så nu är det en HEL MÅNAD tidigare Jaja, det är som det är!

Sid hade 41 graders feber inatt, det var faktiskt RIKTIGT otäckt Usch och fy säger jag... Fick ned den med Ipren och Alvedon men det tog ju en stund. Då fick jag bara vagga och vagga en stekhet liten kille... Sen sov han bra och nu ringde Mr D som vabbar och sa att han var piggare, skönt!

Ja Cirkel, hoppas hon slipper. Dagissjukorna är inte att leka med...

Inatt drömde jag återigen att jag födde, har gjort det OFTA på sistone... Allt gick bra iaf trots att jag läckte fostervatten, det var visst därför de plockade ut lilla bebisen tidigare... Mycket som rör sig i skallen tror jag!

• Minna72

Fisk, förstår att det känns tungt tungt. Vill bara ge dig lite ljus i mörkret och påminna om att Öki föddes i v 33+2 och allt har gått kalasbra! Det finns många som Pikku My som ger för tidigt födda den bästa vård som tänkas kan. Skriver inte detta för att säga ATT det kommer bli så att Liten kommer förtidigt, men OM det händer så går det med!

Öki 070326
  • FISK78

Minna: Ja, det är faktiskt jätteskönt att höra!!! Känns ju bra att liten klarar sig om de måste förlösa inom snar framtid. Jag är ju ändå i vecka 30+5 idag så det är bara att hoppas att mitt tillstånd inte förvärras akut redan. Känns inte så än iaf, men jag vet ju att det kan gå snabbt! Tack för omtanken vännen

• Özlem

Naffe:Usch så hemsk att de glömt metalbit i dig.
    Men vad bra att spolningen gick bra.

Maja:Kramen till dig.Vad trisst att de inte pratade med dig.

Fisk:så trisst att du har havandeskaps förgiftning.men nu har du ju tid att surfa på fl

Jag e ju hemma med M eftersom han e sjuk.
    Häromdagen pratade jag med samordnaren på jobbet om att jag kunde jobba nu i helgen eftersom grodmannen e hemma då.
    Tror ni inte hon säger:Jag tycker att grodmannen ska vabba på fredag så att du kan jobba.Vi behöver folk.
    Jag blev så paff o arg.Hon ska skita i vem av oss som vabbar.
    Jag sa att min son var viktigare än jobbet o att jag fullständigt skiter i om de e personalbrist.Hon ska inte bestämma vem som e hemma o vabbar,grrrr.

• cirkel

Öz: Nä, det är en sak som familjen får bestämma själva.

Mycket sjukdomar nu... Krya på er alla stora och små!

Nu bakar E och mormor lussekatter. De går åt snabbt!

• Pess

Ugh, jag ska baka lussekatter i morgon. Förstår inte HUR jag ska hitta orken till det. Jag tycker dessutom att bakning är trist. Men jag gör det bara en gång om året och mina lussekatter är vida kända (Svärfar är SKITSUR för att mina får mer beröm än hans torra, han är lite barnslig när det gäller sådant. Så jag bara MÅSTE baka av just den anledningen )

Öz, trist jobbsamordnare du har. Man kan ju förvänta sig lite sympati istället för gnäll

• Essi73

Maja, men Gud vilket.. bemötande, vilka herrar på ditt jobb Hoppas mötet gick bra idag och att de hade ena bra förklaringar där!!

Pess åhååå baka Lussekatter, vad har du för special-recept? Leker med tanken att inte baka i år (heller) men det kaaan hända att jag trillar dit för frestelsen

Hörni bejbs, en fråga - vinterkängor igen. Har ni 1,5-2cm extra i skorna till di smao? Vi fick hem Bolls pjuck idag, (herreje om han fryser i dem så vette katten vad vi skall hitta på) jätte stora. Vi mätte hans fötter till 13,6cm, det +2cm gav oss storlek 26 ( ) Jätte stora som sagt men skall det vara +1,5-2cm så skall det. Vad har ni??

• Pess

Essi, ang receptet så är det en "vanligt" recept från en gammal kokbok. Bara det att jag byter ut en liten del av degvätskan mot en burk fet kesella, använder mycket smör och röd mjölk, thats it ( )

Ang skorna så köpte vi skor med drygt två cm tillgod, jättestora alltså....MEN de är i storlek 22. Så jag undrar 1. Har ni mätt Bolls fötter rätt? 2. Är skorna VÄLDIGT smao i storlekarna Strl 26 räknar jag med att L har typ nästa vinter - KANSKE

Svar på tråden Minnas tjejer X