• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Meleah

Essi: Jo, jag vet det också, det där med svullnaden. Men i vilken vecka var du när ni kollade?

★ Vilya 070529 ★
  • Essi73

Meleah, 18+2 enligt sista mens båda gångerna.
    Med Boll gjorde vi en 3/4-D i vecka tjugo......minnsintenärmensent.

• Pess

Snöstorrrrrrrm!!!! (Härligt när man får sitta inne och kura )

Konstigt att det är så olika med att tala om kön eller ej. Mig frågade de varje gång jag gjorde ul om jag ville veta. Men vi nekade varje gång Denna gång är jag MER nyfiken än sist. Men tror inte M vill veta.

• Meleah

Essi: Ja....ert 3D UL minns jag..det var väl i v 28 va? Tror att det var där någonstans för ni hade senare än oss och finare bilder som gjorde att jag ångrade mig lite, att jag inte väntade. Så ni har fått veta på RUL:et? Gud vad smidigt. Önskar att dom var lika öppna för det på MVC här, men bara man nämner det får man kalla handen och onda ögat. Tråkigt faktiskt.

★ Vilya 070529 ★
  • Essi73

Snöstorm och trafiksituationen Stockholm lär inte att vara att leka med imorgon. Har bestämt att jag inte åker förän efter 09.00, mot 06.50. Måndagar är hemskast, alla som veckopendlar drar sig in mot staden.
    Våra fönster är alldeles vita av sön, jätte mysigt!

Meleah hmm v28 känns igen. Vilket bajs att de är så aviga mot att tala om hos er. What's up with that liksom??

• Pess

Hörrni gravosar. Hur gör ni med mozzarellaost egentligen. Jag har just ätit ett helt paket minimozzarella och det är ju såååå gott. Sedan kom jag ju på att jag kanske ska kolla upp det Förra graviditeten åt jag typ inget. DÅ var jag nitisk. Nu äter jag typ allt .

På livsmedelsverket står det att det är okej om den är nyförpackad...Hmm...

• Pess

Ganska skönt att inte vara så himla nitisk måste jag säga...

• Nafrung

Mozarella är helt ok att käka i typ alla andra länder.... Så det går nog bra här också!

Ska tyvärr åka till jobber 04.30 i morrn bitti.... Hemskt i snöstormen!!!

• Meleah

Essi: Ja, dom påstår väl att många (ganska ovettiga personer) blivit så chockade när det kommit ut tex en flicka trots att dom sa pojke på ultraljudet så då vill dom inte säga något alls. Till och med när vi försökte förklara att vi inte skulle måla barnrummet i respektive könsfärg så var dom bara sura och tvära. Jag menar, man förstår ju att dom inte kan säga till hundra procent säkert, men det finns visst dom som inte fattar det. Såna som förstör för oss andra. Skrikandes Flört

★ Vilya 070529 ★
  • Pess
    Nafrung skrev 2008-11-23 20:53:10 följande:
    Mozarella är helt ok att käka i typ alla andra länder.... Så det går nog bra här också! Ska tyvärr åka till jobber 04.30 i morrn bitti.... Hemskt i snöstormen!!!
    Skönt att höra. Men HUR orkar du jobba så tidigt. Jag dör av bara tanken *rys* STYRKA!!!!
Svar på tråden Minnas tjejer X