• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Minna strålande! Boll har yllesockor han också + ett par tjockare utanpå.. jag misstänker att kängorna kanske är lite för små. Eller äh tja, kängorna i sig inte är tillräckligt varma helt enkelt. De är som sagt ute jätte mycket här.

Meleah f'låt bejb men jag fnissar igenkännande.. som sagt, gravidmagen är inte att leka med den här gången. Jag vill minnas att du och jag svullnade upp på ett lknande vis förra gången Om du vandrar min väg den här gången igen så håll i dig; mindre blir det inte. Vi får förlita oss på alla andras fina ord om att gravida kvinnor är jätte vackra! (J fick övertala mig senast igår).

• Essi73

Förresten, en till fråga!
    Köket, alltså lekköket som vi pratade om här om dagen/veckan. Var i all sin dar hittar man den?
    Googlar men hittar inte riktigt.

• Minna72
    Essi73 skrev 2008-11-23 11:46:40 följande:
    Förresten, en till fråga!Köket, alltså lekköket som vi pratade om här om dagen/veckan. Var i all sin dar hittar man den?Googlar men hittar inte riktigt.
    Visst måste det vara Brio?
    Öki 070326
  • Essi73
    Minna72 skrev 2008-11-23 11:50:26 följande:
    Visst måste det vara Brio?
    Nej, inget måste.
    Nu hittade jag på Toys are Us, ju mer den låter ju roligare tycker nog PilleBoll *s*
    http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wwphtp#/page90/

MEN jag hittade också THE julklapp så det blir den... En dammsugare! Jaa jag veeet, men han verklien rådiggar vår stora Det blir den och så en kassa apparat som finns nere i Gbg som han bara älskar också. Kassan finns på samma sida som spisen, dammsugaren på sid. 91.
  • S  S

Godagens

Inge roligt när barnen är sjuka.

Ang overall så köpte vi Åhléns den hade fått tummen upp av Sverker. Vantar är svårt tycker jag, köpte lika dana som Essi på pop med blixtlås men jag tycker att de är alldeles för korta. Kängorna köpte jag på Din sko, där sa de att de skulle hålla värmen hela vintern. Men F är kall om foten redan

Grattis Naffe till flytten!

Nu ska jag betala lite fakturor. Har fått hem korten på F som togs på ÖF de blev jätte bra

• Betty2

Hej i nya tråden!

Hinner inte skriva så mycket nu men ville i alla fall hinna med lite grand så kanske det kan bli mer i kväll... (Måste skriva en jobbansökan medan grabbarna sover.)

Minna: Jag läste i förra tråden om alla dina tankar och känslor angående syskon. Det var väldigt mycket klokt, och jag är glad att ni har pratat ganska mycket om det nu.

Rossy: Aj då, stackars lille T som är så sjuk. Hoppas han är bättre nu. Här är det oxå feber nu (hos Jonathan) fast inte lika hög. Det började i går, på mormors (hans alltså) 60-årsfirande, så han somnade där innan vi ens hade fått på honom pyjamasen. (Brukar byta till pyjamas innan vi åker hem så man kan lägga dem direkt i sängen om de somnar i bilen.) Jag gissar på att det är förkylningsfeber hos Jonathan för han börjar bli lite täppt i näsan, och Alexander har varit förkyld (dock utan feber) hela veckan.
    Angående overallerna så har jag köpt de "bäst-i-test"-overallerna som Coop har, men vi har inte hunnit prova dem än. (Har hittills använt vinterjacka + överdragsbyxor.) Det har inte kommit någon snö till Göteborg ännu, och pga sjukdom har vi inte varit ute och lekt i minusgraderna nu i helgen. Jag passade på att köpa dem när de hade tillfälligt nedsatt pris, så jag tror jag betalade 400:- styck. Hoppas de är så bra som testet kom fram till... (Dock inte jättesnygga tycker jag. ) Jag köpte även vantar i samma serie hos Coop, och om jag inte minns fel har de thinsulate-foder. Hittills har de bara använt tunna stickade tumvantar så jag har inte provat overall-vantarna än. Men det blir väl dags för det nu när det har blivit kallare.

Essi: Om ni vill köpa Brio-kök och vill "fynda" fick jag tips om att de har det billigt på Leklust. (199 kr) Fast tyvärr har de ingen sådan butik i Gbg (funderade på att åka dit själv) utan jag får åka till Kungsbacka i så fall. Men det fanns många butiker i Sverige och då borde väl någon ligga i Stockholm tycker jag. (Finns lista på deras hemsida www.leklust.se var det nog.) Jag tycker oxå att dammsugare hade varit en bra grej, fast av motsatt anledning. Nämligen för att Alexander (framför allt) är så himla rädd för dammsugaren, så jag tänkte att han kanske vänjer sig lite mer om han har en egen som leksak.

Nej, nu MÅSTE jag börja med min jobbansökan! See you later!

• Meleah
    Essi73 skrev 2008-11-23 11:27:39 följande:
    Minna strålande! Boll har yllesockor han också + ett par tjockare utanpå.. jag misstänker att kängorna kanske är lite för små. Eller äh tja, kängorna i sig inte är tillräckligt varma helt enkelt. De är som sagt ute jätte mycket här.Meleah f'låt bejb men jag fnissar igenkännande.. som sagt, gravidmagen är inte att leka med den här gången. Jag vill minnas att du och jag svullnade upp på ett lknande vis förra gången Om du vandrar min väg den här gången igen så håll i dig; mindre blir det inte. Vi får förlita oss på alla andras fina ord om att gravida kvinnor är jätte vackra! (J fick övertala mig senast igår).

Big pregnant mamas är dom vackraste!! *intalar mig själv* Men det är lite skrämmande när jag tänker på hur stor jag faktiskt var då och hur stor jag kommer bli nu. Jesus. Nu har man ju dessutom en skrutta som man ska orka flänga runt med. Hur ska detta gåå??
    ★ Vilya 070529 ★
  • Meleah

Förresten..

Någon här som vet något bra ställe som man kan beställa ett tidigt könsUL? Och hur tidigt kan man egentligen tjuvkika? Har läst här på FL att någon sett redan i v 14, men det är väl inte vanligt alls? Vi gjorde ju vårt 3d ul i v 26 med Vilya, men den här gången är jag bara såååå nyfiken och vet inte om jag orkar vänta så länge. Här i stan är dom väldigt tjuriga med att titta efter det på rutinUL så det är nog kört.

★ Vilya 070529 ★
  • Essi73

Meleah, jag skulle faktiskt inte förlita mig på ett tidigare köns(halvt)bestämmande innan rutin-ul. På tjejerna så kan könsorganet vara så svullet att hon kan misstas för en kille. Nu är jag ingen expert alls men av allt jag har läst så rekommenderar man v24 och framåt för "bäst" resultat.

Vad roligt att ni skall kolla under ul ni med -Säger nyfikna jag!

Och *s* big pregnant mamas är de vackraste Vi tog bilder ute i snön idag och jag ser att jag är exakt lika svullen som sist.. ha det som tröst, du är inte ensam

Svar på tråden Minnas tjejer X