• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Joffe

Hoppas det gick bra för vår vän Naffe i går?

Fisk, skit att du inte klarade dig och att det dessutom kom tidigare än förra ggn!

Maja, du kanske kan vända dig till något privat ställe ang spolningen?
    Troligen kan den vanliga gyn-läkaren rekommendera någon!
    Jag gjorde min på reprod-medicin avd på salhgrenska och det kändes lite och trots ett dåligt besked då de bara fann en äggledare så sitter jag här i dag med en busig kille och ännu en i magen

Intressant att läsa alla upplevelser om hur andra i vår närhet upplevs och div generationsskillnader.
    Fick lite ont i magen för Öki´s farmors skull som inte kunde spendera så mkt tid med sitt eget barn, tur att de tar igen det nu med Öki!

Min egna upplevelse är dock inte alls densamma som en del av era, Leon är allas lilla gullegris och min mor & far får abstinens om de inte ser honom varje dag
    När jag var liten så spenderade vi mkt tid hos min mormor & morfar men efter mormors död så ser vi knappt röken av min morfar, han har fullt upp hela tiden verkar det som.

Svammel svammel!

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • Rossy

Fisk, kram från mig också. Vilket skit att råka ut för samma sak igen. Och så himla jobbigt att gå med huvudvärk hela tiden.
    Krya på dig, och krya på lille Sid!

Naffe, jag vill också veta hur det gick igår? Både resultatet och hur du upplevde det. Jag minns att jag inte kände något under själva undersökningen, men fick jätteont i äggstockarna efteråt då jag var på jobbet. Tror det var min endo som gjorde det.

Idag vabbar jag igen. Tim är äntligen feberfri, första dagen idag. Men vi stannar nog hemma med honom resten av veckan för att han ska få återhämta sig ordentligt. Han äter fortfarande lite dåligt.

Skrev för en stund sedan. Får se om Naffe har hunnit avlägga rapport....

• Pikku myy

När jag väckte edwin imorse så möttes jag av en trevlig syn.... hela sängen nedspydd. Stackars liten som sovit i det Nu har han spytt vid 2 tillfällen till. Inget stannar i magen. Tar en timme så kommer de upp igen. Gav han lite välling nu och la han i sängen och sova. Vågar inte lägga han ute i vagn. Väntar bara på att de ska komma i retur...

Sambon ska va hemma med barnen imorn ,Sem halvdag och jobba hemifrån halva dagen och på fredag ska en kompis ställa upp om vi behöver. Känns skit att inte känna att vi ens har råd och vara hemma med sjuka barn... Turligt nog har jag ledigt hela helgen.

Lite deppig för tillfället känner jag...

• FISK78

Tack för kramar tjejer Gulligt av er!!! Nu är det ju inte så farligt ännu och jag HOPPAS att det stannar så men ska på ny koll imorn så då får vi väl se åt vilket håll det lutar!

Pikku: Usch, stackars er och lille Edwin Detsamma hände för oss för nån månad sen... Inte kul att se alla spyor de legat och sovit i Hoppas att ni andra klarar er och att du känner dig lite piggare och gladare snart, KRAMAR

Rossy: TACK vännen Hur är läget med dig rå??? Känner du nåt? Skönt att T är på bättringsvägen nu... Jobbigt när de små ska vara så mycket sjuka

Undrar sååååå hur det går för Pess idag, alla tummar hos dig vet du!!!

Naffe???

Jag jobbar idag, men bara halva dagen... Hade lovat att jobba ons-fred och kan inte hitta någon ersättare på kort varsel. Men det är ju lugnare här än hemma så det ska nog gå bra!!!

• Pess

Usch vilken otur Pikku, hoppas Edwin snart kryar på sig fort... Även Sid och Tim ska skynda sig bli friska.....Många sjuka nu. L är dock frisk (men så träffar hon inte så många andra barn ännu heller)

Naffeeeeeeee?????

Jag var på vul i morse. Det gick bra. En liten rackare som t.o.m sprattlade ganska rejält därinne. Så nu kan man andas ut litegrann igen. KUB nästa vecka - SEN - tjohoooo (men det känns lite tjohoo redan nu - modigt va? )

• Nafrung

Flytt flytt flytt!!! Det är såååå mycket att göra fortfarande, en av anledningarna till at jag inte tittat in och meddelat resultatet.

Jo, jag var på spolningen igår. Och det gjorde nästan inte så ont alls (jag fick mer ont av livmoderkollen i förrgår). Men när jag låg på britsen på röntgen så sa helt plötsligt röntgenläkaren till mig att lägga mig på sidan. Jag lägger mig på sidan. Sen fick jag lägga mig på rygg igen, jaja, tänkte jag, det är väl nån sammanväxning då. 

- Jorå det är fri passage i äggledarna, men jag ser nåt annat här, säger läkaren.

- Du har något i magen, har du gjort nån operation?

Jag fattade ingenting, men han vred på skärmen och jag fick se ett 1-2 cm stort föremål i magen. Det enda läkaren kunde tänka sig var att de har glömt ett metallföremål därinne efter operationen, eller om nåt verktyg gått sönder vid operationen.

HERREGUD!!! VILKA JÄVLA INKOMPETENTA IDIOTER!!! Skulle vilja skjuta nån! Jag säger bara: Gå aldrig ens i närheten av mälarsjukhuset i Eskilstuna, då kanske ni dör!!!

Så nu har jag ett metallföremål längst ned i magen, precis bredvid slidan och livmodern. Det hindrar förmodligen mig inte från att bli gravid, men vilken oro det kommer att skapa OM vi blir gravida. Förmodligen skulle ingen ens fundera på att låta mig föda vaginalt igen. Kanske är det bara tur att det inte blev nåt strul med T då.

Läkaren sa att man förmodligen inte ska ta bort det om vi  vill ha fler barn, med tanke på infektionsrisk osv. Jag fick ju förstås totalchock och började störtgrina på röntgenbordet.

Så slutsatsen av spolningen var, inga hinder i äggledarna, med metallgrej i magen.

Förresten, stackars dig Fisk!! Du förtjänade inte en till asjobbig grav.

• FISK78

Men Naffe Fyyyyyy 17, hur illa kan saker och ting gå till egentligen Det är ju under all kritik... När gjorde du operationen? Vilken chock för er... USCH!

Pess: PHU, vad underbart jätteskönt!!!

• Essi73
    kära nån det går Troll här ju!!

Fisk, bejb... BAJS med samma visa nu igen! Murphys har er som.. värdar eller nåt (Murphys är alltså parasiter). Håller tummarna för att du lyckas ta det lugnt kvinna, du måååste tagga ner nu. Eeehm - INTE för att jag är någon att komma med pekfingrar utan det är sagt med glimten i ögat Nej men seriöst, hoppas innerligt att det stannar därvid bejb, hoppas hoppas hoppas!
    Hur mår Sid nu? Bättre? till Sid med.

Pikku åh men du... vad det måste ha gjort ont att se den synen vid väckningen. De är ena små hjältar våra små. sover sig igenom både det ena med det tredje. Men vet du? Du visste inte, det hade ju varit skillnad om vi föräldrar lät våra barn ligga så där. Hoppas du får en underbar dag som ger dig massa glada känslor! *KRAM*!

Naffe, seriously VAD var oddsen för det då?? Jag blir mållös! Inte quite vad man förväntar sig, att hitta främmande föremål när man gör kontraströntgen är äggledarna. Shit pommes!!

Pess; ett ord: YEEEEIHHH!!
  • cirkel

Naffe: Jag är mållös! Undrar också hur längsen det var du opererades. KRAM på dig! Skönt att det trots allt var fri passage i äggledarna!

Pikku: Kram till dig med!

Här är det bullrigt... Ngn granne verkar ha grävt upp trädgården, för en massa lass med jord har åkt förbi och nu låter det som att de borrar eller nåt...
    Till sist somnade E iaf...

Svar på tråden Minnas tjejer X