• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • FISK78

Ni är så kloka allihop, läser och begrundar

Grattis till lillgrabben Joffe, fantastiskt roligt!!!

Lycka till Naffe idag, det kommer att gå susen!!!

Lycka till imorn Pess, tänker på dig!!!

Okey, här kommer lite smågnäll från Firren Var hos BM och läkare idag inför mitt planerade snitt. Vad händer? Jo, troligtvis har jag havandeskapsförgiftning IGEN, vad är oddsen lixom att misslyckas två gånger Jag har haft huvudvärk en vecka och börjar bli svullen och mycket riktigt hade jag en rejäl BT-stegring och läckte även protein i urinen igen. Så nu är jag ordinerad total vila och måste gå på jättetäta koller flera gånger i veckan

Hade verkligen sett fram emot att få slippa denna ovisshet och sjuka den här gången, inte kul Nu är det bara att hoppas på det bästa att jag och bebbe får må så bra det bara går fram till det är dax PLUS att bebbe får stanna i magen så länge det bara går!!!

puss och kram på er!

• cirkel

Näe, Fisk! Stora kramen till dig! Vad orättvist och tråkigt att du har fått det igen.

Nu har jag klarat av lussebullsbaket. Hann precis få ut sista plåten innan jag åkte och hämtade E.

• cirkel

Förresten så spydde några på E's dagis igår. Och idag hade några fått feber. Tur att E var ledig igår, men det kanske inte hjälper. Håll tummarna för att vi klarar oss!

• Pess

Men Fisk då Vila, vila vila......Och knip tills andra sidan nyår

Skönt att ha baket avklarat Cirkel, jag fasar lite för mitt. Ska ta sats på lördag. Både med Lussekatter och pepparkakor. M och L får göra ett pepparkakshus.

• cirkel

Jag ska också göra pepparkakor, men det blir nog nästa vecka. Jag gör skurna pepparkakor, enkare och godare tycker jag! Man gör degen i rullar och stoppar in i frysen. Sen tar man fram och skär tunna skivor och gräddar. Inte riktigt vanlig deg, tror jag.

• maja under eken

Nej Fisk!!

Stora kramen t dig fy tusan va tråkigt!!

Fick du d senare den här gången än förra? Håller tummarna f att lillfisan ska växa t sig bra här de kommande veckorna o hålla sig inne iaf d efter nyår.

Kan inte va lätt o va busy woman som har en liten go vilding därhemma - o VILA.... Hoppsa du lyckas så mycket som möjligt!

hoppas ni klarar er cirkel!

Kul m julbak! Jag har inte ens börjat tänka tanken än...

Elvira - Livets Solstråle!
  • Pess

Naffe, hur har det gått idag??? Hoppas du snart tittar in med rapport.

Här sitter jag själv eftersom M och L drog till pulkabacken ikväll igen Skitungar!!!

• FISK78

Pess: Sötisar som är i pulkabacken så här sent!!!

Tack för er sympati

För att svara på frågorna Maja så har jag fått det något tidigare den här gången än förra, sist var det om ca 2 veckor. Ja, håller med om att det är lättare sagt än gjort att ta det lugnt den här andra gången... Men jag ska göra mitt bästa. Än så länge mår jag ju inte jättedåligt, hoppas bara jag slipper att ligga på sjukhus den här gången. I hate it!

Kul med julbak Vi bakade pepparkakor för några veckor sedan, urmysigt! Sid älskade det!!!

• cirkel

Fisk: Fick du okså levaxin mycket tidigare denna grav än förra?
    Jag fick ju nästan från början denna ggn, men förra ggn var det vid den här tiden, ca v29.
    Hemskt tråkigt med blodtrycket och allt... Kan mr D (?) få vara hemma lite mer så att du kan vila mer?

Pess: I pulkabacken nu?! Då blir det lätt att lägga henne sen, väl?! Även om det inte brukar vara några problem annars heller.

• FISK78

Cirkel: Jag har haft Levaxin från vecka 6 någonting båda gångerna. Japp, trist med BT, känns i huvudet vill jag lova...

Har haft en sömnlös natt, usch Mycket funderingar antar jag...

Hemma med en sjuk Sid, har krånglat inatt och hade 39,5 graders feber i morse. Stackarn!

Svar på tråden Minnas tjejer X