• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Pess, PoP har yllesockor det var där vi köpte våra. Knälånga, skitsöta! Boll ser ut som en CanCan-dansare med dem på

De har också ylleunderställ, om någon är på jakt.

• Pess

Det får bli ett PoP-besök i veckan då tror jag.

• Rossy
    Essi73 skrev 2008-11-24 10:04:53 följande:
    Pess, PoP har yllesockor det var där vi köpte våra. Knälånga, skitsöta! Boll ser ut som en CanCan-dansare med dem på De har också ylleunderställ, om någon är på jakt.
    Ylle är ett måste på de små fötterna. På dagis har de sagt ifrån bestämt vad gäller bomulls- och antihalkskyddsstrumpor. Vi har också handlat cancan-strumpor på pop . På Team sportia har vi också hittat bra barnyllestrumpor.

Jag fattade inte bättre än att ta bilen till jobbet imorse. Trots att jag igär såg att vädret skulle bli stormigt så var det visst inget jag reflekterade över att det även gällde mig. Hm. Det gick RIKTIGT långsamt hit till jobbet. Jag såg typ inte längre än två bilar framför mig på vägen (E4:an som var vältrafikerad som vanligt).

Pess, jag säger detsamma. Jag äter mer av sådant jag undvek förra gravven och oroar mig mindre, mycket mindre, denna gång. Visst känns det skönt !!
  • maja under eken

hej vänner,

sitter här m en hel del o göra men kan inte göra ett jota.. nätet har legat nere o nu kan jag inte logga in på outlook...

jag har köpt nya superbra kängor, Viking, t Viran. Dom hade rea på wedins som upphör o istf 599 kostade de 399.

vantar, köpte ett par som såg varma o vattentåliga ut. Men jisses va kalla små fingrar när hon sovit ute ett par timmar! gör om o gör rätt! Dvs köper dyrare vantar...

Jag köpte 2 par yllestrumpor på Underbara barn mässan, Vincent var märket. 2 f 99:- Dom e hur bra som helst! tunna skaft men lite tjockare lurv runt fotsula o tår, d ser ut som en utoinvänd strumpa. Jag tycker d var så bra när skaften var tunna, då blir d inte så tjockt när man tar på kängorna.

Elvira - Livets Solstråle!
  • Essi73

Nu tror jag banne mig att jag har hittat Skornas Skor.. Märket Kamik, kanadensiskt som skall tåla ner till -32 grader Samma prisklass som Kavat och Ecco. Får beställa hem dem, passar de inte blir det retur. *Ser inte alls fram emot att baxa ner Boll i bil och till butik för svettig skoprovning*.

Rossy nääej tog du bilen?? Ohli shit Hörde på nyheterna att bussarna Norrtälje-Sthlm var inställda, det avgjorde det hela för mig. Misstänker dock att du inte sitter på kontoret dagen ut iaf.

• Özlem

helo

E hemme idag eftersom parveln e sjuk efter 2v inskolning på dagis

Har inte haft tid att läsa o kommentera.

Essi:Va inne hos dig o glodde på bild.Dags att vaxa magen va
    Kan du sova på mage?
    Det kan jag. Börjar bli orolig över att jag fortfarande kan göra det.
    Jag har väl så mkt fett att jag inte känner gravmagen

• Essi73

Öz *s*
    Jopp jag kan sova på magen, inga probs här inte. Lätt för mig att säga men jag tycker absolut inte att du skall oroa dig!

• Essi73

Öz, tänkte på en sak. Sparkas inte bebis hos dig, känner du inga rörelser än? -Kanske dessa kan lätta på oron Sen tror jag att vi har så hyskeligt gott med plats där inne att bebisarna inte riktigt bryr sig om när vi ligger på mage.
    Här sparkas det åt alla håll och kanter samtdigt. Ena stunden rätt ner i kisblåsan fö att strax därpå vara upp vid revbenen, vända sig om och sparkas mot ryggen. Kan inte minnas att Boll höll på så så här tidigt (vilket var innan Jul förra året; han var mkt mkt lugnare).

• Özlem

essi:Denna bebis känner jag inte så bra som M. Jag känner små sparkar men den e lugn.

• Essi73

Öz men Söt i Magen då, en Blyger Du har en Blyger och jag har väl en Toker då.

Boll blev nog inte "vildare" förän i v28.. han var väldigt lugn i v21. Jag minns att vi satt och och åt Julmiddag och jag tyckte att det var sååå tråkigt att han inte levde loppan där inne. Det som fick igång honom var kaféer När jag satt på kafée och pluggade till körkortet, då gick han igång. -Men senare än v21 som sagt.

Svar på tråden Minnas tjejer X