• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess

Uppriktigthet uppskattas Kul och lättande att höra att det kan funka så bra med dagis och att ungarna älskar det. Jag tror i ärlighetens namn att L kommer stordigga dagis...Det är mest jag som har problem

Nu har vi varit och köpt nya fina kuddar till soffan....Shit var kul det är med shopping

• Joffe

Hej alla och tack för omtankarna

Maja, hoppas att det går bra för Skalman trots att han inte kände att han gjorde helt 100 ifrån sig, jag tror också att mkt bottnar i avgiftningen, känner igen mig då jag slutade röka för några år sedan.

Nice med ny soffa Pess! Vår är också stor och det är perfekt!
    Började skratta högt på jobbet åt Essis kommentar att skita ut en soffgrupp

Dagislämningen för oss var väl ok, min mamma lämnade honom lite senare eftersom en fröken på hans avdelning inte skulle börja förrän 9,30, när de väl kom dit så hade de ändrat hennes tid till kl 11,00 så det var bara okända fröknar där

Som tur va så var 1 barn från Leons avd där och han sa "jag och Leon tycker om varann så vi kan leka med bilar"

Sen hade det gått bra i alla fall.

Nu till info som ni kanske inte vill veta!

På min vänstra blygdläpp har jag fått en STOR ådra som är helt blå & tjock, jag lovar er att den känns.

Nu när jag går så skär det som knivar och det är nära jag gråter.

Ska till BM på onsdag, hoppas jag kan få hjälp, det är olidligt att vara på jobbet, trots att jag varierar med att sitta & stå så funkar det ej.

Nä nu ska jag åka hem och lägga mig på soffan, det har ringt 2 samtal i dag, ett från min mor och ett annat från vår säljare i frankrike Stendött!!

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • S  S

Nämen usch Joffe vad ont du måste ha. Stackare.
    Hoppas att du kan ta det lugnt nu.

Pess: Snygg!

• Rossy

Heeej tjejer! God fortsättning på det nya året.

Grattis Fisk till en alldeles underbar liten Olivia! Jättefint namn tycker jag. Vad roligt att få se alla härliga bilder på er och barnen.

Jag har läst/skummat igenom den senaste veckans sidor men jag avstår från att kommentera med risk att jag glömmer något viktigt. Måste dock säga att jag tycker väligt synd om Joffe och hennes onda blygdläpp.

ss på er!

• Özlem

God morgon

Joffe:aj,låter inte skoj.Hoppas att du får hjälp för smärtan.

• Pess

Men Joffe, det låter inte alls kul. Kanske ska du bli sjukskriven?

Rossy, oj vad långt du kommit i din graviditet nu. Tiden går verkligen fort. Jättekul. Hur känns det nu? Berätta....

• Pess

Jag är ensam hemma igen. M åker skridskor med sina syskon och jag orkade helt enkelt inte följa med. Men efter lunch ska vi sammanstråla och fika och åka pulka med L.

Sedan drar vi en lättnadens suck här hemma. Soffan blev verkligen PRECIS så bra och snygg som vi bara vågat hoppas på. Det är ku så svårt när man står i en affär och tänka sig hur det ska bli. Men jag är ASNÖJD, verkligen!!!

• cirkel

Vad roligt, Pess! Vi var också oroliga när vi köpte vår soffa, men det blev också bra.

Joffe: Kram på dig! Hoppas att det finns ngn bra hjälp, så kan du ju inte ha det...

Vad tror ni om smittorisken för en som var sängliggandde tors-fre och hostar fortfarande men är pigg?
    Jag vill absolut inte få hosta igen...

• Essi73

Hiiillooo!

Något har hänt, Boll har.. han har... har åkt pulka och skrattat medans han åkte Aj äm in chock! Vi var ute nu på förmiddan, lullade långt om länge i grannskapet, väl hemma testade jag att sätta grabben i pulkan och fantastiskt nog, han diggade det! Till och med att åka nerför lutningen i trädgården - själv *S* vad de förvånar en dessa små.

Joffe fy helvete jag hade bara hört talas vagt om dessa åderbråck med inte fattat VAD de ställer till med. Seriöst är det ens mänskligt?? Och vad i h-e skall det vara bra för?? Shit bejb jag lider med dig!!

Pess förresten, färgen på er soffa tycks vara samma som på vår. En bra färg vill jag meddela!

Nu sover båda grabbarna och senare i em skall vi till våra goa grannar och fika, alltså borde inte Boll spunka ur av leda idag
    Och just det, jag fick sova HELA natten i natt, åååh vad lycklig jag känner mig Ett lätt uppvak vid midnatt men sen sov jag heeela vägen till klockan ringde 07:40. *Happy*

• Minna72

Kul med glatt pulkaåk men fy på elakt åderbråck!

Skönt Essi att du fått sova. M och jag pratade förresten om idag att vi båda känner att vi för första gången sedan Öki föddes har kunnat sova ikapp en del av all förlorad sömn under jullovet. Detta förstås mkt pga att Öki nu sover hela nätterna men också att vi båda varit lediga så pass mycket att vi kunnat avlösa varandra på morgnarna (så om man är först uppe på morgonen får man sitt sovpass senare igen vid 10-tiden). Man börjar nästan känna sig som ny människa igen!

Öki premiärsover f.ö. just i detta nu i sin första riktiga säng! Vi har tagit ner den av kusinen ärvda sängen (en sådan man kan förlänga allteftersom barnet växer):
    Premiär i nya sängen
    Han var först väldigt lycklig över sin nya säng och sprang runt och ropade kusinens namn högt, men när det var dags att sova middag blev han tveksam. Så det blev en kompromiss: Somnade i M:s famn och sedan bar vi in honom... Återstår att se hur natten går sedan.
    Ni som har övergått till riktig säng (Cirkel?), händer det att de går upp mitt i natten på egen hand? Är lite orolig att något händer nu när det är så lätt att komma ur.

Oj, måste posta, M behöver datorn

Aetti 26 mars 2007
Svar på tråden Minnas tjejer X