• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Nafrung

Måste dock tillägga att jag alltså gillar buggans liggdel bättre än teutonias, men sittdelen vete katten. Teutonias sittdel funkar mycket bra till en stor kille som T.

• Minna72
    Essi73 skrev 2009-01-05 14:17:23 följande:
    -Föräldrarna som dissas för dagisets skull Och uh så dåligt samvete jag hade ett tag när det inte såg ut som om vi skulle kunna ha Boll hemma så många dgr under Julen. Helt onödigt ju.
    Uppriktigt sagt kändes det nästan som vi var lite trötta på varann alla tre efter att ha umgåtts så intensivt under alla helger och att det var skönt att få lite vardag igen...
    Aetti 26 mars 2007
  • Nafrung

Kul att di smao gillar dagis så mycket. här har förmiddagen varit en kamp, T var på dåligt humör och grät och skrek som en gris varje gång nåt inte gick exakt som han ville. Och det var OFTA. Tror kanske han håller på att bli lite förkyld. Sen har jag inte velat vara ute så mycket i dessa KALLLLA dagar, och det kanske blir för trist här hemma.

• Essi73

Naffe hej! Tack för svar Har ni/skall ni köpa ngn paraplyvagn/sulky till TBoll eller nöjer ni er/skulle ha nöjt er med Teutonian?

Kan inte fatta att jag sitter i ett barnvagnsträsk IGEN, jag som var så glad över att inte behöva bry mig om ytterligare en vagn ever. (Men sen målar jag fan en smula på väggen här, det hela KAN gå smidigt).

• Essi73
    Nafrung skrev 2009-01-05 14:18:32 följande:
    Måste dock tillägga att jag alltså gillar buggans liggdel bättre än teutonias, men sittdelen vete katten. Teutonias sittdel funkar mycket bra till en stor kille som T.
    Jag _kan_ tycka att Buggans sittdel är dum iom det ergonomiska, Boll är en mgsovare och sova på mage där är uteslutet. Sen skulle jag iofs vilja se the day BOLL fick för sig att sova i vagnen men det är en annan femma *s*

Ang att vara ute så märker vi att Boll behöver/kräver sin utevistelse varje dag. Pilla på postlådan och slänga ner saker i brunnar.
    Minna72 skrev 2009-01-05 14:19:32 följande:
    Uppriktigt sagt kändes det nästan som vi var lite trötta på varann alla tre efter att ha umgåtts så intensivt under alla helger och att det var skönt att få lite vardag igen...
    ÄLSKAR den uppriktigheten! (Den skulle du, och jag, kunna bli lynchade för bland andra mer mammiga mammor). Jag skulle nog vilja säga att Boll är den som tröttnade på oss *s*
  • Nafrung

Vi köpte en Mclaren XXL (tror jag den hette) i somras. Den funkar fint faktiskt, men det var också ett köp som gjordes lite för att den gick in i pyttehissen. Nu skulle jag hellre velat ha en rejäl sulky med bygel så T skulle kunna sitta lite friare.

Därför har vi börjat använda Teutonian mer igen. Så skulle jag köpa vagn nu så skulle jag köpa en rejäl sittvagn. Men enligt sambon har vi minst två vagnar för mycket Han förstår inte grejen...

Men jag tror ju ändå att du kommer billigast undan om du reparerar buggan, (även om det inte är lika kul som att köpa ny förstås.... Och kul är ju värt några slantar )

• Minna72
    Essi73 skrev 2009-01-05 14:26:37 följande:
    ÄLSKAR den uppriktigheten! (Den skulle du, och jag, kunna bli lynchade för bland andra mer mammiga mammor). Jag skulle nog vilja säga att Boll är den som tröttnade på oss *s*

Ja det finns ju inga rätt eller fel här. Man känner som man känner.
    Aetti 26 mars 2007
Svar på tråden Minnas tjejer X