• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Özlem

Minna:M kliver ur o i själv. Så ni lär få höra små tassande ljud

• Minna72
    Özlem skrev 2009-01-06 14:41:11 följande:
    Minna:M kliver ur o i själv. Så ni lär få höra små tassande ljud
    Hoppas att vi slipper höra stora brak (högtalare som välter etc) förutom små tassande ljud...

Hur mår du förresten Öz?
    Aetti 26 mars 2007
  • Özlem

Bättre med depressionen.ska träffa dr på torsd. har fortfarande ont pga foglossning.

• cirkel

Minna: Oftast ligger E kvar i sängen på natten, men ibland hör man att hon vaknar och sen tassar upp till oss. På morgonen går hon upp själv och vi ropar in henne till vårt rum.

• Kun

Hej

Här är allt bra, superbra till och med

JJ, Jättekul att få rapport från dig, tänk snart kommer en till nying Så gosigt!

Joffe, Asjobbigt med åderbråcket!! Hoppas du får någon hjälp. Jag hade också det där jävulskapet med M! INte lika ont som du, men bra ont gjorde det. Kram!

Pess, Härligt att lchf funkar, grattis till viktnedgång

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Kun

Minna, Öki är så söt i sin nya säng! Såg ut som har har det skööööönt

Mot tv:n och Te.

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Pikku myy

Läst lite grann de senaste dagarna, men inte orkat kommentera. Jag mår lite konstigt. Känner mig lite nere o deppad, trött och fryser, bara allmänt olustigt just nu... Har kännt så ett par veckor och inte kommit på nån bra anledning till det än.

Här kör vi spjälsäng fortfarande. Edwin har inga tendenser och ta sig ur den så han får nog ha den ett tag till. Vi hade tänkt att alva skulle få en ny säng och så skulle edwin få hennes gamla. Hade inte tänkt köpa nån ny innan hon skall börja 6 års, så det får väl bli till hösten isf. Om nu inte edwin börjar ta sig ur spjälisen, då får det bli nån form av akut lösning.

Jobbar min 4:e natt på raken nu och är riktigt less. När jag kommer hem idag får jag inte sova länge heller för vi har ingen barnomsorg idag. G kommer att flexa några timmar på fm och sen är det bara för mig och kliva upp. Det är planeringsdagar inom barnomsorgen och min planerade barnvakt blev intvingad på jobbet idag så där rök allt vad barnvakt hette. Gissa om jag är glad på den ansvariga... Nja, bara och bita ihop och va glad.

Vart tog den nya bf listan vägen? Är det JJ som är nästa på tur nu då el?

• Özlem

God morgon

Pikku:Trisst att du inte mår bra.Har du pratat med ngn om det?

Gud så hjärtskärande det e att lämna på dagis o gå iväg när bäbisen gråter för fullt o inte vill lämna en.

Vet ni hur det är när man e sjukskriven. Vi hade lämnat in schema om att ena veckan lämna m kl 0600 eftersom jag börjar tidigt.
    Idag när jag lämnade M eftersom han ändå var vaken sa kvinnan på dagiset att hon inte trodde man fick lämna så tidigt om man e sjukskriven utan man lämnar in senare o kan hämta senare.
    Det e ju min ordinarie arbetstid som jag lämnade in han o vad e skillnaden o lämna senare o hämta senare. Han blir ju ändå kvar där lika många h?
    Är det för att de ska slippa ha barn där tidigt eller?

Svar på tråden Minnas tjejer X