• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess
    Nafrung skrev 2009-01-29 22:34:35 följande:
    Helt klart släkt, så är det ju!! Men var inte Urgo Bollens flickvän? Det kanske blir konstigt då?
    Fast det GÅR ju inte....fatta vad bigga DERAS barn kommer bli....Badbollar? Medicinbollar? L får nog sikta in sig på slim-Tim istället för att få lite jämvikt i kroppskonstitutionerna
  • Nafrung
    Pess skrev 2009-01-29 22:36:38 följande:
    Fast det GÅR ju inte....fatta vad bigga DERAS barn kommer bli....Badbollar? Medicinbollar? L får nog sikta in sig på slim-Tim istället för att få lite jämvikt i kroppskonstitutionerna

Deras ungar skulle ju bli underbara ju!!!

• labilina

förlåt, naf. hejade ju inte på er... hej naf, pess, cirkel!

jorå. adam ska äntligen få ett eget rum... åh. på tiden.
    han har blivit så busig! eller racklig, som de säger i småland.

hur mår era barn? vissa av dem blir snart storasyskon. känns stoort! hur har ni berättat det för dem?

• Pess
    Nafrung skrev 2009-01-29 22:37:57 följande:
    Deras ungar skulle ju bli underbara ju!!!
    De skulle förmodligen rulla fram. Fatta att L väger sisådär 2 kilo mer än slimTim och är en halvmeter kortare
  • Özlem

Pess skrev 2009-01-29 22:09:07 följande:

Det räcker egentligen....För rätt personal tar de rätta besluten Men generellt så måste huvudet stå tillräckligt långt ner i bäckenet...Helst mot bb och gärna skymta litegrann....Dessutom ska värkarna vara tillräckligt bra.....Sedan ska den som drar i klockan ha en känsla för HUR man drar för att inte mamman ska brista mer än nödvändigt....(En del idioter drar rakt ut = mycket osmart)Men de flesta läkare KAN de där (och många bm oxå) Och en del är helt fantastiska på att lägga klockor...
    Undrar om ngt av det där stämde in på mig.
    Antar att dr + bm var kunniga men M s huvud var inte där den borde vara så de tog till industridammsugaren (jag kallar den så).Antik makapär.

Nä här ska ingen komma med ngn konstig makapär.Kommer ungen inte ut så får de trycka in den o göra kejsarsnitt eller så får bebben leva där den hamnar
  • förväntan

Bajskatastrof i sängen... Nu städat och sovande barn igen.

Får läsa tillbaka allt ni skrivit imorgon.

God natt!!

• Essi73

*Mellan egna spyor* hur länge håller magsjuka i siiiiig?? Fy faaahn nu har jag åkt dit, första gången ever och shit vad äckligt det är. Gravillamående med kräks är nice jämfört med detta.
    Hur länge håller det på?

• förväntan

Fy fasen för kräkis Essi. Hoppas det slutat nu och att du sover gott. Krya på dig. Usch man mår verkligen inte bra av att kräkas hela natten. Önskar att du kan vara lika pigg som Mio dagen efter

Cirkel, hoppas bebis tagit till sitt förnuft och vänt sig rätt under natten så när du kommer dit så blir du glatt överraskad av busig bebis. Annars massa lycka till!!!

• Özlem

Krya på dig essi.Kan väl hålla på i någon dag.Men jag är ingen expert.

Svar på tråden Minnas tjejer X