• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73
    Özlem skrev 2009-02-18 17:29:35 följande:
    essi:Vi e här med dig
    Söta Öz Nu grinar jag bara för det men det går snart över. Berätta nåt roligt, jag älskar ju ditt humor!
  • Özlem

kallade dig hormonell essi.Nu sitter jag själv o bölar
    Anledning:Pratade med en otrevlig personal på sj.
    Jag ska nog höja min zoloft.

• Essi73

Öz jajamen och jag blev ÄNNU mer hormonell när jag insåg att:
    1. J tog med sig Bolls pyjamas som jag hade tänkt att ha bredvid mig i natt som snuttefilt
    2. När jag gick förbi Bolls rum och där var det mörkt
    3. När jag gick in där och tittade på vilka stlk 50 & 56 kläder vi hade kvar och förundrades över hur liten Boll har varit

Så nu sitter jag och tröstäter is Har fått pippi på is, så himla gott. Alltså känns det lite lite bättre *s*

Hur har du haft det? Hur mår din pappa förresten? Känns som en evighet sen jag frågade.

• Essi73
    Özlem skrev 2009-02-18 19:32:49 följande:
    kallade dig hormonell essi.Nu sitter jag själv o bölar Anledning:Pratade med en otrevlig personal på sj.Jag ska nog höja min zoloft.
    *Bjuder dig på lite tröst-is*!
  • Minna72

Soliga nyheter från Maja som nyss sms:ade att det bor en (1) levande liten fin bebis i hennes mage!

Hur har natten gått Essi? Eller egentligen kanske jag skall tacka dig för natt-sällskapet: Du och jag och Cirkel har nämligen haft nåt för oss i natt (i min dröm). Minns inte vad vi gjorde, bara att vi pratade en massa.

Aetti 26 mars 2007
  • Essi73

Vad roliga nyheter från Maja

Minna tack själv, ni var de bästa att kackla med där mellan 04-06 Sen måste ni gå upp och jag kunde somna om en stund.

• Minna72
    Essi73 skrev 2009-02-19 11:59:18 följande:
    Vad roliga nyheter från Maja Minna tack själv, ni var de bästa att kackla med där mellan 04-06 Sen måste ni gå upp och jag kunde somna om en stund.
    Jo det stämmer, 05.30 gastade ju Öki M-A-I-T-O!! som en annan kakkaduva och jag var ju tvungen att stappla upp.
    Aetti 26 mars 2007
  • Essi73

*Asg* Kakkaduva ja...!!
    Men gud vad skumt för jag tänkte faktiskt på er där när jag var vaken. Kan vi säga att jag invaderade din sömn? Vilka superpowers jag har då isf!

-Sen MÅSTE jag bara påpeka hur oändligt tråkigt att är att inte jobba. Förgås av leda snart.

• JJ 75

Härligt att höra positivt från Maja, har tänkt på henne hela förmiddagen, tack Minna!

Svar på tråden Minnas tjejer X