• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • maja under eken

Nu har vi sovit 1,5 h Elvira o jag. Hon sover ff o jag passar på o hinna äta innan bm.. Hon får sova lite till f att jag ska hinna m mig själv, shit vilken bra morsa man e... Cool Jag har varit hungrig i flera dar o inte kunnat äta så jag prioriterade mig själv. Grannen som ska passa henne får ev stoppa i tösabiten mat.

Jag hade ju den här magkänslan den gången d gick åt pipan, d e väl d som skrämmer. O så har jag ju mått illa o haft ont i tuttarna o nu e d puts väck.

Men d KAN va bra, jag vet!!

kram på er

Elvira - Livets Solstråle!
  • Joffe

Hej hej!

Jag har en flaska cocollliana i kylen Maja, det är ju stört omöjligt att snacka i telefon när man måste hosta hela tiden.

Hoppas magsjukan gett med sig lite i dag hos er Betty.
    Sen lille Tim också, ja usch o fy!!!

I morgon ska jag jaga runt min lille son för att få tag på lite morgon-urin, gärna mittstråle för att lämna in för odling, en pärs bara det! Hoppas på att hans UVI gett sig nu.

Essi, filma gärna och maila mig när du går ner i brygga

Jag har varit hos BM i dag och mitt urin verkar ok i alla fall, hans huvud ligger långt ner och rörligt, bebisen busar och är inte lätt att lyssna på men allt verkar bra.
    SF mått närmare 40 än 39 så jag ser ut som en vandrande mage
    Vikarien jag hade i v 35 hade tydligen glömt att ta min blodgruppering så jag fick göra den i dag, man gör den 2 ggr när man är neg.

Nä nu mot att göra ingenting, hur går det till?

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • Joffe

Gött!  Min kära svärfar ringde, han kommer med fika om en stund

• maja under eken

hej hej,

nu har jag varit på inskrivning.

känns ju helknäppt när man inte känner sig gravid.

Jag berättade min oro/hjärnsammelsurium. Bm skickade mig t Karlskoga, där tycker dom att oro e ett giltigt skäl t vul. Till skillnad mot usö, där tycker dom att man kan vänta t KUB lr t man blöder.

Tack f tips om Cocilana. Jag fick d f några år sen o jag drömde så äckligt o pratade i sömnen o fikusen bredvid sängen dansade m bladen o jag gick m höga knän t toan... Jag hade tagit Citodon samtidigt o d var ju inte så lyckat... Jag e lite skraj f Cocilana efter d...

Va fick du f gott fika Joffe? Härligt att få besök av nån som dessutom kan roa lilleman. Lr e han på dagis?

kram

• Joffe
    http://www.gp.se/iframeGPTV.jsp?d=685&iheight=1600&insertUrl=http%3A%2F%2Fgptv.abcdn.net%2FabPlayer3%2Fdefault.html%3Fpath%3Dgptv.abcdn.net%2FTV-ARKIV%2FVarlden%26playfile%3D18870_Sluddrande_finansminister_avgar_79546.pls%26autostart%3D1

Känner du igen dig Maja (hoppas länken funkar)

Leon var på förskolan men min mor hämtade upp honom så att de fick ses en stund
    Det blev gott till kaffet minsann

Hoppas nu verkligen att du får en tid fort, precis som Essi skriver så hade jag inte minsta symtom.
  • maja under eken

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAAA!!!

Roooooligt joffe!!!

han verkade inte ha så jobbig hosta....

Ja, typ så. Fast jag började asgarva på toa o sa högt f mig själv att: fan, jag e ju HÖG!

jag fick tid på tors kl 10, d känns bra.

skönt att Leon e frisk så du får lite vila på dagarna nu.

kram

• cirkel

Hej på er!
    Ett snabbt inhopp, även om det finns mycket jag skulle vilja responsa på.

Tack för alla grattis!

Allt gick bra, jag slapp KS men det gick lite väl fort på lördagen då de satte igång mig igen. BM litade inte på mig när jag vädjade om att hon skulle sänka droppet, så det var ingen paus alls mellan värkarna sista delen av förlossningen. Jag fick kvaddlar och lustgas, men det gjorde ont ändå. Jag klarade mig ändå med bara 2 stygn, så jag ska väl inte klaga.

Vi verkar ha fått en bärsfis, iaf nu till en början. Hon har lite problem med magen, särskillt på natten... Lite frustrerande när man bara vill sova. I natt fick jag henne till sin egen säng kl 3.20, så då fick jag äntligen sova på riktigt.

Emma vill klappas, kramas och pussas mycket med bebisen. Hon blev väldigt glad och ivrig när vi kom hem med lillan. Vi tror att hon kommer att få heta Sofia, förresten.

Dags att lägga sig nu! Natti!
    Slänger in BF-listan imorgon.

• Pikku myy

Härligt och höra från dig cirkel. Hoppas på lite mer sömn för din del inatt.

Är solo ikväll då sambon är iväg och käkar mat, dricker öl och tittar på hockey. Ungarna sover sött. Själv tittar jag på the mentalist el vad den nu heter på 3:an...

Hoppas alla har det bra.

Håller tummarna för Maja. Inge kul och känna som du gör. Gjorde jag oxå i början då jag vänta båda mina barn...

• Minna72

Va roligt att höra ifrån dig Cirkel! Tänkte just på dig på väg till jobbet. Sofia är jättesött, inte minst tillsammans med Emma. Och ovanligt tror jag i denna generation (när jag växkte upp fanns det ju däremot ganska många Sofior).

Aetti 26 mars 2007
Svar på tråden Minnas tjejer X