• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73
    Serendipity skrev 2009-02-16 19:26:41 följande:
    Essi
    jag lärde mig!
  • Betty2

Åh tack Essi och Seren för alla tips! Nu sover han nog (har precis lagt honom) och sista blöjan var i alla fall inte helt torr. Han ville så klart ha välling när han såg brorsan och blev ledsen när han (för 2:a kvällen i rad) nekades välling. Vägrade saft men drack lite vatten i alla fall... Och isglass hade jag totalt glömt bort, så det blir det i morgon om det är lika svårt med vätskan då. Han har varit jättetrött i dag, sovit både på förmiddagen + eftermiddagen + trött ovanligt tidigt på kvällen. (Normalt sover han bara en timme dagtid, vid ett tillfälle.) Men det är väl inte så konstigt antar jag? (Även jag själv är ju tröttare än vanligt.) Han har ingen diarré, har inte bajsat alls varken i går eller i dag. Bara kräkningar alltså.

Men det var många bra tips. Finrivet äpple och salta kex kan vi nog prova i morgon oxå. Veteskorpor (ej fullkorn) har han kunnat äta och fått behålla i dag (de kom upp igen i går).

Förväntan: Vad härligt att allt börjar komma iordning i huset! Jobbar du nu de närmaste dagarna? Jag har förvarnat min svägerska (som hade BF i går) att jag "känner" (vad säger man när man har träffats en gång och i övrigt bara har "pratat" på nätet?) en tjej som kanske kan bli hennes bm. Sa att du verkar vara en jättego och rar tjej och att det skulle vara jättekul om det blev du som förlöste hennes nr 2.

Minna: Vad härligt med en resa!

Rossy: Håller tummarna för att Tim skall bli frisk snabbt så att ni kommer iväg som planerat.

Naffe: Usch då med allergisk reaktion, kunde det inte räcka med proppen!? Skönt att höra att hon är bättre nu i alla fall, och så hoppas jag att detta med allergin löser sig snabbt nu med.

• maja under eken

God morgon!

Tack för lugnande ord. Jag har hållit fast vid förväntans: man kan faktiskt va gravid - och må bra! D var jag ju liksom inte m om de första månaderna m Elvira...

Hur mår mamma idag Naffe?

Betty, stackars er! Hur mår ni idag? kan ni inte köpa välling utan fullkorn? så får han d han e sugen på han oxå. Välling e väl lite slembildande o kanske lätt o kräkas av, men e han sugen på d o hinner ta åt sig lite av vätskan innan d kommer upp kanske.. Blanda i pytte m salt o pytte m socker kanske? Så blir vätskeersättningsvälling..

Hur har du d m dina sd idag essi?

Hur mår Tim idag?

Va ska jag göra åt min hosta!? Jag blir GALEN!! Har sagt att jag ska jobba imorg o resten av veckan... Växeltelefoni.. Hur sugen e jag på o prata i tele hela dan på en skala... NOLL!! Fattar inte HUR jag ska kunna prata en hel mening utan hosta..

Elvira - Livets Solstråle!
  • maja under eken

Tycker jag gnäller..

Nåt så himla uppmuntrande o värmande o välgörande e att min goa unge e så kramig o pussig!

Hon lägger d där små armarna om halsen o kramar hårt hårt. Så säger hon MUSSAS! O så ska vi pussas.

Ofta kommer hon o vill KAMAS! o MUSSAS! o så klappar hon på armen lr kinden lr huvudet lr nåt..

Muss o Kam!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Essi73
    maja under eken skrev 2009-02-17 09:56:53 följande:
    Tycker jag gnäller..Nåt så himla uppmuntrande o värmande o välgörande e att min goa unge e så kramig o pussig!Hon lägger d där små armarna om halsen o kramar hårt hårt. Så säger hon MUSSAS! O så ska vi pussas. Ofta kommer hon o vill KAMAS! o MUSSAS! o så klappar hon på armen lr kinden lr huvudet lr nåt..Muss o Kam!
    Ooooaaawrrrgh så SÖTT!! Nu vill jag åka och hämta hem Boll från dagis så att jag också får mussas och kamas.

Vill bara påminna dig om Joffes förra grav - totalt symtomfri tills hon började känna sparkar (Jag tjatar om det eftersom det var det som höll mig uppe innan alla mina symtom kom den här ggn).

Jo'ra bejb, s-dr är samma idag, bara tisdag till ära. Jag var till bm på morgonen, det var inget snack om att jag skall åter till jobbet, hon skulle ordna med fortsatt sjukskrivning vilket känns bra så nu kan jag småskratta åt eländet igen.

Ang din hosta, om du orkar så rekommenderar jag en pling till VC och önskan om Cocilliana, sån där hostmedicin med morfin, man får förhoppningsvis sova lite på natten och får hostdämpat. Går inte över till fostret heller.

Krya på dig bejb!!
  • Rossy

Maja, jag tycker också att du kan ta det lugnt med oron. Bebisen lever! Mina enda symptom var trötthet i början av båda graviditeterna. Och dom dagarna jag kände mig någorlunda pigg blev jag, precis som du, övertygad om att något var fel. Vilket det inte var . Men jag tycker ändå du kan kräva ett ul pga av oro. Det har jag gjort .

Tim är lite bättre idag. Läkaren konstaterade en ny virusinfektion i söndags. Hosta, feber och snor. Tar det aldrig slut??!! Han har fått Ventoline (luftrörsvidgande) och får alvedon mot febern. Och nu hoppas vi att han är feberfri och okej i övermorgon så vi kan resa.

Betty, jag lider med er och er magsjuka! Det är f-n inte en kul åkomma, det där.

Minna, härligt med Greece i vår!

Mer och fler solsemestrar åt Minnafolket!!

Förväntan, vad lyxigt det måste kännas med nytt fräscht hem! Jag är avundsjuk, vill också ha nytt hem...

Själv jobbar jag idag, även om min förkylning också sitter i så här tre och en halv vecka senare.
    Hostar, precis som Maja, och låter allmänt sjuk. Men vem orkar vara hemma?? Jag mår i alla fall hyvsat.

Essi, skönt med en vidare sjukskrivning. Med en sådan lapp är det lättare att slappna av och inte tänka på jobbet. Men vad ska vi göra med dina sdr?? Få dig att gå ner i brygga och tänja magmusklerna lite?

• Rossy

Var på ul igår. Lillebror ser finfin ut. Blev framflyttad tre dagar med bf 17/7 nu istället (om någon vill ändra i listan, jag hittar den ju aldrig ).

• Essi73

Rossy *asg* jo gå ner i brygga Härrägu' vlken syn DET vore!
    På 10.000kr-frågan om hur många infektioner som är möjliga på kortast möjligast tid svarar jag : Oändligt många. 100.000kr-frågan är hur man orkar sig igenom alla med ett leende på läpparna.
    Vad fint med lilebror i magen, underbart!

Nu skall jag dra mig ner mot en lunch med Mios flickväns mamma som ju har bf dagen efter mig och som också dras med div. krämpor och är sjukskriven hon med.

Ses!

Svar på tråden Minnas tjejer X