• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Özlem

god morgon

Cirkel:Vad härligt att de gick bra o att ni e hemma.

Maja:Kram,skönt att du fick tid till ul för att lugna dina nervver.

Jag var hos dr i måndags.Hon tyckte inte om ks ideen. Eftersom jag hade öppnat mig så bra förra igång sättningen så tyckte hon att de skulle ta mer tid för mig att läka vid ks.
    Känns lite sisådär men vi köpslog om datumet till igångsättningen. Det vill säga om jag e mogen då för det o om det finns plats på förlossningen.
    Vi skrev en fl plan oxå där sugklocka e förbjudet Men hon sa att om det fanns risk för barnets hälsa så använder de den iala fall eftersom de då inte finns tid till ks.
    Nu gäller de att livmodertappen mognar. jag behöver hinsvepning,synd att karln inte vet hur man gör

Ps:Såg ni på 5an igår om kvinnor som föder hemma.Skulle aldrig få för mig det.ge mig knark

• Essi73

Öz vad bra att ni fick ett igångsättningsdatum, det låter som om ni fann en bra gyllene medelväg där
    Men nu minns jag inte, hur kommer det sig att de använde sugklocka sist? Var det för att M inte hade sjunkit ner tillräcligt mycket?

Ang gravförsäkring så nej, hade det inte sist och har det inte nu.

Ciiirkel vad roligt att höra av dig! Wow jag kan tänka mig vilken dropptripp du fick där, vad tokigt att bm inte trodde dig Skall bli roligt att höra mer om förlossningen och naturligtvis mer om Sofia!

Här börjar jag få separationsångest, J och Boll pyser ner till Gbg och jag skall stanna hemma. Har fått en förkylning IGEN, hostar så stämbanden åker på storstryk. Att sova där är dödsdömt iom att det är det hemma redan. Det vore toknyttigt för J och Boll att ha egen minisemester tillsammans men buhuuuu jag kommer att toksakna Boll!!!

• Özlem

essi:Japp du minns rätt angående sugklockan + att de inte hände ngt fast 3h krystanade.

krya på dig.Krama boll extra nu o massor när han kommer hem.

• Essi73

Öz då håller jag tummarna (alla tummar *s*) för att den här bebisen sjunker ner som om bäckenkanalen vore rena iskanan Vilket datum har du fått, vill du berätta?

• Joffe
    Özlem skrev 2009-02-18 08:27:21 följande:
    god morgonCirkel:Vad härligt att de gick bra o att ni e hemma.Maja:Kram,skönt att du fick tid till ul för att lugna dina nervver.Jag var hos dr i måndags.Hon tyckte inte om ks ideen. Eftersom jag hade öppnat mig så bra förra igång sättningen så tyckte hon att de skulle ta mer tid för mig att läka vid ks.Känns lite sisådär men vi köpslog om datumet till igångsättningen. Det vill säga om jag e mogen då för det o om det finns plats på förlossningen.Vi skrev en fl plan oxå där sugklocka e förbjudet Men hon sa att om det fanns risk för barnets hälsa så använder de den iala fall eftersom de då inte finns tid till ks.Nu gäller de att livmodertappen mognar. jag behöver hinsvepning,synd att karln inte vet hur man gör Ps:Såg ni på 5an igår om kvinnor som föder hemma.Skulle aldrig få för mig det.ge mig knark
    Finns det ingen kurs för grodmannen ?

Det där med att föda hemma passar nog inte mig heller

Cirkel, det är en nackdel att det ska göra ont men det är väl glömt nu, en av tjejerna som var med i födahemma prog i går sa att hon bestämt sig för att det inte skulle göra ont och det gjorde det inte heller..... käckt värre........................
    Jag har också bestämt att det inte ska göra ont alls
    Sofia är ett jättefint namn, min lillasyster heter det.
    Kan tänka mig att även Betty2 gillar namnet

Essi förstår att du kommer sakna Mr Boll

Jag har suttit vak vid badkaret för att fång upp lite Leon-kiss inför återbesöket i dag, vilken pärs, tur att han tyckte det var kul att sitta i ett torrt badkar i 30 min innan det kom en lååång fin kiss

Jag har faktsitiskt haft lite förvärkar då o då, hoppas hoppas hoppas det kommer bebis till helgen Plopp liksom.
    Måtte bara BM ha fel då hon tippade på en 5 kilos...................
    Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • Joffe
    Özlem skrev 2009-02-18 08:42:33 följande:
    förresten är det ngn som har skaffat gravförsäkring med nr 2?
    nejGenerad
  • Essi73

Joffe jag kan inte låta bli att ge ifrån mig ett litet *asg*.. det är ju SUPER att man kan bestämma att det inte skall göra ont. Nu VET jag iofs att du har superpowers så har du bestämt dig så har du ju!
    Men Leon då, *s* vad kul kille han är, jag kan bara föreställa mig vad han tänkte när han satt där. Lite som i cipsreklamen ute på potatisåkern... Jaha oj och för att det här skall låta trovärdigt..!

Betty förresten, hur mår ni? Såg att du blippade grönt igår. Hoppas det sjuka har gett med sig!

Och JJ, hur går det med Olivia, hur mår ni?

• Özlem

Joffe hittar vi i badkaret idag

Essi:V 37+0 ska de ev sätta igång mig.det blir fredag den 13e. Kul datum

• Joffe
    Essi73 skrev 2009-02-18 08:58:28 följande:
    Joffe jag kan inte låta bli att ge ifrån mig ett litet *asg*.. det är ju SUPER att man kan bestämma att det inte skall göra ont. Nu VET jag iofs att du har superpowers så har du bestämt dig så har du ju!Men Leon då, *s* vad kul kille han är, jag kan bara föreställa mig vad han tänkte när han satt där. Lite som i cipsreklamen ute på potatisåkern... Jaha oj och för att det här skall låta trovärdigt..! Betty förresten, hur mår ni? Såg att du blippade grönt igår. Hoppas det sjuka har gett med sig! Och JJ, hur går det med Olivia, hur mår ni?

Har ni sett så smal Leon blev i ansiktet efter hans alla sjukdommar! Tur att de äter upp sig fort!
    Äter pläplä 
Svar på tråden Minnas tjejer X