• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • cirkel

Jag fick reda på mitt ämnesomsättningsprov och det var ok, så nu undrar jag varför jag är så hemskt trött.
    Ni andra gravida som har kommit över första tröttheten, har ni fått tillbaka den igen?
    Jag har varit ruskigt trött sedan i torsdags...

• S  S

Pess: Ang 18 månaders kollen så pekade vår sköterska på träfigurerna på väggen när vi gick förbi dem till hennes rum, hon kollade om F tittade osv.
    Annars under besöket satt F vid bordet och fick leka med klossar och puzzel. Medans vi pratade som på Minnas besök.

När vi pratade om fasters hundar så sa hon hmmmhmmm (eller hur det låter) vilket är hennes ord för hund sen sa hon Igor och sken upp. Den ena hunden heter det.

Hon frågade var näsan var och F pekade på näsan. Hon behövde inte peka på några djur.

Men denna vaccination ska väl tas i armen nu när de är *stora* och det var inga problem.

F fick MVG i betyg.

Vår Bvc-sköterska är TOPPEN, har jobbat där läääänge. Rekomenderar henne varmt.

De tittar efter om barnet förstår vad man säger och pratar om. Och lyssnar mycket på oss föräldrar.

Nu ska jag mysa med F återkommer en annan dag.

Minna: F äter välling och några tuggor mat. Antar att hon börjar äta mer mat när hon börjar på dagis.

• S  S

Jo en sak till, hon fick rita oxå. Ingen krita slank in i munnen
    Berättade att hon ritar mkt hemma och lekar med lera, målar med vattenfärger och fingerfärg.

• Pess

SS, vem har du? Min är oxå skitbra!!! Men det var ju en annan som klantade sig förra gången med nålen. Henne skulle jag vilja skjuta Fast det låter inte som om det är henne du har.

• Pess

Oki, henne har jag inte träffat....Men super att både du och jag har träffat rätt

• Pess

Tog en promenad nu på em. och "råkade" hamna i en affär som säljer barnkläder....50% på allt i butiken. Pess blev galen och kom hem med ett par Nova Star-jeans, ett par byxor från Nanoou och två tröjor från Småfolk *lycklig med liiiiitet inslag av ångest* Även om det var 50% så kostade enbart jeansen över 200 spänn. Men shit vad snygga kläder...

Fiiiiiiiiiisk......Vet du OM att du bor ovanpå en guldgruva?????? De hade ljuvliga småkläder i storlek 50!!!!!! För halva priset....  

• Nafrung

Vaddå vaccin i armen? Hmmmffff, T fick i benet! Kanske 3/4 av dosen.... Hmmmfff!!!

*fortfarande sur*

• Pess

Ni vars barn går på dagis och har napp....Är det smart att beställa namnnappar? L behöver napp när hon ska sova...Och vill ju HELST att hon använder sina egna (och att ingen annan använder hennes ) Funderar på att beställa ett gäng L-nappar.

• cirkel

Pess: jag har skrivit på med vattenfast penna, funkar bra.

Svar på tråden Minnas tjejer X