• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Özlem

Jag var idag hos bm. Hjärtljudet var 150. M låg på 140.
    Allt var bra enligt bm förutom mitt järnvärde. Så det blir 2 nifirex

• förväntan

Gaa för små barn som delitar ens inlägg .

Läser ofta men hinner ej skriva.

Pess, stor kram till dig. Vad skönt att du fick må bra några dagar. Hoppas inte reaktionen blir för tung när den kommer. Och klart du får vara BITTER. Skriv av dig här när du behöver

Öz, jobbigt med dep tillbaka. Kram.

Maja riktigt avis att du ska få åka till sälen. Hoppas bröllopet blir mysig och mycket snö.

Återkommer när det lugnat sig här. Postar fort innan någon delitar igen

• förväntan

God morgon!!

Bjuder på kaffe och håller på att koka risgrynsgröt.... snart färdig.

Så härligt med helg

• Minna72

Va gott med risgrynsgröt!
    Glad lucia! Själv vart jag duktigt blödig i morse när jag tittade på luciafirandet på TV. När man bor i perfiferin så som jag gör och det inte finns lucia i vart och vartannat hörn så betyder det desto mer när man väl får uppleva ett. Och så började en tår trilla eftersom jag tänkte hur viktigt det är med traditioner för identiteten (särskilt som utlandssvensk) och att det nu är upp tillmig att föra vidare traditionen till Öki.

Undrar hur det är med fisk idag?

Öki 070326
  • Özlem

Vilken fin bild på öki.

Knase:Hur går adoptionsprocessen för er?Sist så skulle du bli intervjuvad.

• cirkel

Åh, vad kul att se glada Öki!

Vi har varit på "äventyrsbad" med Emma idag, det tyckte hon om, men gissa om hon var trött efter 40 min.

• Minna72

Tack Öz och Cirkel.

Finns det fler luciabilder bland Minna-barnen som man kan lägga ut här? Vore kul att se pepparkaksgubbar, tärnor, lucior och tomtenissar!

Öki 070326
Svar på tråden Minnas tjejer X